Juiste keuze absorptiepanelen?

Digital_overdri

Stamgast
Ik ben op zoek gegaan naar isolatiepanelen voor mijn kamer(3x4), aangezien deze bestaat uit betonnen muren en een laminaten vloer. Het galmt nogal en hier wil ik wat aan doen.

Na enige research op dit forum en wat gegoogle kwam ik tot de volgende absorptiepanelen:

http://www.aixfoam.de/cgi-bin/shop/...&ART_ID=37&LID=nl&CUSTMAIN_ID=8100&SH_ELID=nl

Mijn vraag is of dit product de akoestiek van mij kamer zal verbeteren? Ikzelf denk van wel maar omdat ik het graag zeker wil weten voordat ik het bestel stel ik hier de vraag even.

Alvast bedankt

Oke, was zelf ook een beetje aan t oriƫnteren over akoestiek verbetering in mn hokkie,

Heb er wel wat dingentjes bij over gelezen, m.i. moet oplettten waar je het plaatst, hoe staan je speakers opgesteld, welke akoestische verscheinselenen neem je waar op welke plek, wat voor soort geluid is het, hoe komt dat geluid daar, welk doel streef je na... verbetering of probeer je perfectie na te streven e.d.

Wat ik begreep kan je voor niet te veel kosten op goed geplaatste plekken en met passende materialen al een hoop verbeteren.

Thanx voor de link, die kende ik nog niet, wel minder dat per doos moet bestellen, impregeren is ook wel belangrijk m.i. qua brandveiligheid, wanneer die zooi begint te roken ben je dr snel klaar mee !

p.s. Zowiezo lijkt me een goed kleed ook geen verkeerde optie voor je !

Laatst gewijzigd:
Bedankt voor je tip, al was ik al wel van plan om een groot kleed, dan wel een gordijn achter tegen de muur te hangen. Misschien dat ik ook nog absorptiepanelen erbij bestel. Wat ik wil is dat de galm verdwijnt.

(kijk trouwens eens naar de piramidevorm op de site die ik hierboven geplaatst heb, absorbeert beter).

wat ik begreep is het niet de bedoeling om een kleed of gordijn tegen de muur te hangen, maar er vlak voor!
Kleed was eigenlijk voor op de grond bedoelt

Vind het nogal twijfelachtig materiaal eerlijk gezegd... De specs zijn niet echt super en de panelen zien er ook niet echt professioneel afgewerkt uit. Tenminste, dat is mijn mening.

Ik zou eens gaan kijken naar merken zoals Vicoustic (erg mooi, kwaliteit en niet duur), Auralex (duur maar erg oke) en Ghost/SE.

Is te bestellen bij Big One Music in Zwolle, maar vast ook in andere winkels in Nederland.

Back