spectralis 1/2 more info wanted

the tall lad

https://soundcloud.com/ge
Bon ik vindt dit een heel geile bak bak en indien ik geld had ......
Maar enkele vraaagjes die niet direct te vinden zijn op de website ...
...website vermeldt ...
-9 drumparts ...wat moet ik mij daar bij voorstellen ...voor elke part een afzondelijke sound ( microtonicgewijs)?
Dus vb.basdrumm part 1.snare part2 ...etc
-the synth engine ...hoeveel parts ...dus multitembraliteit ?
-Modulation matrix ...? Ja ...hoeveel slots?
-controlling external midi gear .....hoeveel (afzonderlijke) externe midikanalen kan de spectralis aansturen ....dus niet geshared met eigen engine ...
Dus wie een spectralis 1 heef en ennig info kan verschaffen .....want die spec.2 lijkt me echt well killer

Even uit het hoofd:

Drumparts is afzonderlijke sample, met filters, modulatie, etc.

Synthpart: je hebt 3 D(igitale)-synth parts (polyfone sample based engine) en een monofone H(ybride)-synth part.

De monofone synth heeft 4 oscillators. Deze kun je weer met interne sequencer lines afzonderlijk (maximaal opsplitsbaar naar 3 parts) aansturen. Voorbeeld: oscillator 1 speelt andere melodie dan oscillator 2.

Elke part die je naar externe midi gear wilt sturen kost een interne part. Dus in die zin is alles geshared.

Modulatiematrix weet ik niet uit het hoofd. Als je onder modulatie ook verstaat: een sequencerline die een bepaalde parameter aanstuurt, dan is het niet te overzien zoveel :D

Oi,

Het is niet zo dat elke midi part een interne part kost.

Er zitten meerdere sequencers in deze wonder doos.

Je hebt 32 sequencer channels (32 analoge sequencer's) waarmee je dus midi aan kan sturen (noten/cc's), interne geluiden aan kan sturen en envelope's af kan vuren op interne parameters (erg dik op bijv pitch of filter settings).

De draaiknoppen boven de steptoetsen worden dan je controller waar bij je steps kan invoeren.

Je hebt een drum grid sequencer, 9 parts. Dit is intern geluid of midi.

En nog een sequencer die ik nooit gebruik, weet ook niet precies hoe die werkt. Iets van op rec duwen en inspelen.

De modulatie matrix is vrij extreem. Je kan per geluid de pitch/filters moduleren over de lfo die in de functie zit, of over de globale lfo's van de part.

Je kan dan ook nog modulaties sequencen met de sequencerlines. Of envelopes sequencen als modulatie.

Als je meer wilt weten, of hem wilt bespelen, laat maar horen..

grtzzRb

Hoe zit dat met die D-synth? MC_Kwok schrijft sample based engine, is dat geen VA? OF is dat wel VA maar zijn de waveforms gebaseerd op samples (zoals bijv. bij de quasimidi polymorph)?

Het is geen VA in de zin dat de oscillators middels algoritmen worden opgewekt. De oscillator is een sample die je zelf kunt inladen. In die zin is het dus meer een sampler (geen rompler).

>> de waveforms zijn gebaseerd op samples, inderdaad.
Strict genomen zit er geen sample engine in. Maar de wavevorm kan zo lang zijn dat je er samples in kan stoppen, en de drum parts zijn dus in wezen sterk versimpelde d-synth parts.

Ik heb mijnes (de 1) in de verkoop staan voor een goed prijsje. Met 3 SM kaartjes van 128 Mb, dus geheugen zat. Maar het is altijd weer een twijfelgeval als ik hem in de verkoop heb ontdek ik meestal wel weer iets waardoor ik weer denk: vette bak toch. Het is erg mooi speelgoed.

Instabiel?

Waar haal je dat vandaan?

Ik heb al tig livesets gedaan met m'n spectralis en nog nooit is er iets misgegaan.

De spectralis is op verzoek van klanten gereleased zonder o.s. 1.0, maar dat wist iedereen die em ging kopen. Dat het daarna lang duurt voordat hij o.s. 1.0 released met de functies zoals beloofd is erg jammer.

Maar er zitten nu al tig andere functies in die niet in de eerder beloofde specs horen. Is dus een beetje om het even om te klagen.

Deze bakt rockt nu al zo hard en kan nog niet alles wat hij gaat kunnen.

Er is zojuist weer een update verschenen.

grtzzzRb

Instabiel is inderdaad onzin, het OS is incompleet maar dat heeft niets met de stabiliteit te maken.......

zou er iemand wat experimentele snippets kunnen posten ..dus wat minder housy/techy stuff ....:

Moet je even bij deze knaap kijken. Die doet volgens mij alles met een Spectralis. Zit wel wat experimenteler spul bij.

...meanwhile heb ik een beta van het nieuwe os ontvangen. Es kijken hoe dát is. :D

Back