RS7000 cardreader probleem

Chinetti

Fortune favors the bold
De cardreader van m'n RS7000 vertoont kuren. Met sommige kaartjes gaat het goed (om precies te zijn 1 8MB SM kaartje en 1 64MB xD kaartje in een SM adapter), met anderen (1 128MB SM kaart en 1 128MB en 1 64MB xD kaart) gaat het mis... Hij herkent de kaartjes wel (i.e. hij weet dat er een kaartje in zit), hij kan alleen de data die er op staat niet lezen. Wegschrijven gaat ook niet, dan krijg ik een 'write protect' message (kaartjes zijn uiteraard niet write protected).

M'n computer herkent de kaartjes wel, dus ik neem aan dat het niet fysiek aan de kaartjes ligt. Ik heb de kaartjes ook geformatteerd in Windows, zonder resultaat. Ook heb ik de RS gereset (long shot), ook zonder succes.

Ik had al 't idee dat het een keer zou gaan gebeuren, ik had het probleem namelijk al 'ns eerder maar alleen bij de XD kaartjes in de adapter. Maar later was 't op mysterieuze wijze weer goed gekomen...
Iemand enig idee wat ik zou kunnen proberen om 't probleem op te lossen?

hey! is die adaptor iets dikker dan je "echte" sm kaartjes? Het lijkt er een beetje op dat sommige delen geen contact meer maken... mss dat somige contactjes een beetje gebogen zijn door een te dikke sm to xd adapter?
Grtzz

oh khad iets te snel gelezen :) maar het kan zijn dat de contactjes in je rs7000 wat "vervrongen" zijn...
Wat je nog kan proberen... je wacht tot je klame zweethandjes hebt en je wrijft eens goed over de contacten van de sm kaart... en probeer deze dan nog eens... zien de contacten van de kaartjes er vuil uit?
Grtzz

De cardreader van m'n RS7000 vertoont kuren. Met sommige kaartjes gaat het goed (om precies te zijn 1 8MB SM kaartje en 1 64MB xD kaartje in een SM adapter), met anderen (1 128MB SM kaart en 1 128MB en 1 64MB xD kaart) gaat het mis... Hij herkent de kaartjes wel (i.e. hij weet dat er een kaartje in zit), hij kan alleen de data die er op staat niet lezen. Wegschrijven gaat ook niet, dan krijg ik een 'write protect' message (kaartjes zijn uiteraard niet write protected).

M'n computer herkent de kaartjes wel, dus ik neem aan dat het niet fysiek aan de kaartjes ligt. Ik heb de kaartjes ook geformatteerd in Windows, zonder resultaat. Ook heb ik de RS gereset (long shot), ook zonder succes.

Ik had al 't idee dat het een keer zou gaan gebeuren, ik had het probleem namelijk al 'ns eerder maar alleen bij de XD kaartjes in de adapter. Maar later was 't op mysterieuze wijze weer goed gekomen...
Iemand enig idee wat ik zou kunnen proberen om 't probleem op te lossen?
Je moet de kaartjes juist in de RS 7000 formatteren, anders leest hij ze niet.
En de write protect van je RS7000 zelf is ook aan of uit te zetten.
Succes...

Laatst gewijzigd:
Je moet de kaartjes juist in de RS 7000 formatteren, anders leest hij ze niet.
En de write protect van je RS7000 zelf is ook aan of uit te zetten.
Succes...
Dat zou ook kunnen.. en het lijkt me logischer :p Ik volg het idee van kenny :d

Back