Chinetti
Fortune favors the bold
De cardreader van m'n RS7000 vertoont kuren. Met sommige kaartjes gaat het goed (om precies te zijn 1 8MB SM kaartje en 1 64MB xD kaartje in een SM adapter), met anderen (1 128MB SM kaart en 1 128MB en 1 64MB xD kaart) gaat het mis... Hij herkent de kaartjes wel (i.e. hij weet dat er een kaartje in zit), hij kan alleen de data die er op staat niet lezen. Wegschrijven gaat ook niet, dan krijg ik een 'write protect' message (kaartjes zijn uiteraard niet write protected).
M'n computer herkent de kaartjes wel, dus ik neem aan dat het niet fysiek aan de kaartjes ligt. Ik heb de kaartjes ook geformatteerd in Windows, zonder resultaat. Ook heb ik de RS gereset (long shot), ook zonder succes.
Ik had al 't idee dat het een keer zou gaan gebeuren, ik had het probleem namelijk al 'ns eerder maar alleen bij de XD kaartjes in de adapter. Maar later was 't op mysterieuze wijze weer goed gekomen...
Iemand enig idee wat ik zou kunnen proberen om 't probleem op te lossen?
M'n computer herkent de kaartjes wel, dus ik neem aan dat het niet fysiek aan de kaartjes ligt. Ik heb de kaartjes ook geformatteerd in Windows, zonder resultaat. Ook heb ik de RS gereset (long shot), ook zonder succes.
Ik had al 't idee dat het een keer zou gaan gebeuren, ik had het probleem namelijk al 'ns eerder maar alleen bij de XD kaartjes in de adapter. Maar later was 't op mysterieuze wijze weer goed gekomen...
Iemand enig idee wat ik zou kunnen proberen om 't probleem op te lossen?
maar het kan zijn dat de contactjes in je rs7000 wat "vervrongen" zijn...