Speciaal...
Speciaal...
Origineel geplaatst door Yawgmoth
Maar wat is er nu zo speciaal aan deze bak?
Grappige anekdote.
Het gekende, niet meer bestaande R&S label bestelde lang geleden bij mij zulk een Wave op vraag van The Source, alias Robert Leiner. Het was 1 van de eerste exemplaren.(8000 euro) Na lang wachten kwam het 'ding' eindelijk toe en ik wilde hem natuurlijk onmiddellijk uitproberen. Pakte hem uit de doos en moest vervolgens een disketje laden om het ding op te starten.
Dit verscheen er op de display :
-file load error
-file load error
-file load error
-file load error
-file load error
-...
En geen piepje klank natuurlijk.
Dan maar ff Waldorf gebeld...'Nou ja' - was het antwoord - 'we moeten de software nog ff helemaal op punt stellen, we sturen wel een nieuw disketje"
Zodra ik het nieuwe disketje kreeg stuurde ik dat door naar R&S. Nadat het daar was aangekomen kreeg ik opnieuw een telefoontje van de Source. ' Ja, nu komt er al wel klank uit, maar hij crasht nog steeds, de filters werken niet en de ADSR ook niet...'
Hallo Waldorf? 'Nou, we moeten nog wat aan de soft sleutelen hoor...' Niet slecht zei ik, voor 8000 euro.'
Na een disketje of 5 werkte het 'ding' uiteindelijk wel.
Als ik me nog goed herriner is de Wave ongeveer het equivalent van 6 Microwaves en bovendien kan je naast sampelen ook je eigen filters ontwerpen of wavetables samenstellen. Je kan verder ook liggen klooien met de harmonischen van een klank.
In grote lijnen kan je stellen dat het eigenlijk de heruitgave is van een PPG 2.3 met een Wavetherm.