[gespot] WTF - waldorf WAVE

Waveglider

Skyglider
waldorf WAVE

7000 euro ??? Ik weet niet wat ze nieuw kosten maar komaan zeg... wat is er dan ZO speciaal aan ??? ziet er wel een leuk beestje uit maar 7000 ???????=(

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Maar wat is er nu zo speciaal aan deze bak?

Weet niet of jij de microwave XT kent ?? Maar de wave is daar een hele DIKKE versie van !

Attachments

• wave-xt.jpg
    wave-xt.jpg
    189,3 KB · Bekeken: 118
Als je weet wat de microwave kost moet het wel een HEEEEEEEEEEEEEEEEL DIKKE versie zijn 200 voices ofzo ???
of enkel meer waves ???

Origineel geplaatst door C-Code
Dus 7000 is nog niet zo belachelijk veel.

een beetje belachelijk is het wel. voor niet al te veel meer kan je een nieuwe bestellen in duitsland. vorig jaar waren vrij kort achter elkaar 2 tweedehands wave's te koop, standaard, voor res 3250 en 3500 euro. ik had 'm eerder ook al voor 6000 en 6500 dmark gezien. dat waren behoorlijke koopjes, maar een goede tweedehands wave (wie ragt zo'n bak nou af?!) voor rond de 4000-4500 euro, dat moet lukken.

Origineel geplaatst door Waveglider
Als je weet wat de microwave kost moet het wel een HEEEEEEEEEEEEEEEEL DIKKE versie zijn 200 voices ofzo ???
of enkel meer waves ???

eh die wave heeft wel een betere interface zo te zien
en eh van die zwart witte dingen

Origineel geplaatst door Leo
een beetje belachelijk is het wel. voor niet al te veel meer kan je een nieuwe bestellen in duitsland. vorig jaar waren vrij kort achter elkaar 2 tweedehands wave's te koop, standaard, voor res 3250 en 3500 euro. ik had 'm eerder ook al voor 6000 en 6500 dmark gezien. dat waren behoorlijke koopjes, maar een goede tweedehands wave (wie ragt zo'n bak nou af?!) voor rond de 4000-4500 euro, dat moet lukken.

Waar kun je ze nog bestellen dan. Ik weet dat een paar jaar terug, Music-City en MusicStore nog een zootje hadden en daar zaten prijzen bij die varieerden van 18000 tot bijna 30000 DEM. Ik moest toen maar genoegen nemen met een Microwave 1. :D

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Waar kun je ze nog bestellen dan. Ik weet dat een paar jaar terug, Music-City en MusicStore nog een zootje hadden en daar zaten prijzen bij die varieerden van 18000 tot bijna 30000 DEM. Ik moest toen maar genoegen nemen met een Microwave 1. :D

Er waren overigens verschillende kleuren, en je kon ze volledig naar wens in een in bepaalde kleuren krijgen, met of zonder houten panelen, noem maar op.

Speciaal...

Speciaal...

Maar wat is er nu zo speciaal aan deze bak?

Grappige anekdote.

Het gekende, niet meer bestaande R&S label bestelde lang geleden bij mij zulk een Wave op vraag van The Source, alias Robert Leiner. Het was 1 van de eerste exemplaren.(8000 euro) Na lang wachten kwam het 'ding' eindelijk toe en ik wilde hem natuurlijk onmiddellijk uitproberen. Pakte hem uit de doos en moest vervolgens een disketje laden om het ding op te starten.

Dit verscheen er op de display :

-file load error
-file load error
-file load error
-file load error
-file load error
-...
En geen piepje klank natuurlijk.

Dan maar ff Waldorf gebeld...'Nou ja' - was het antwoord - 'we moeten de software nog ff helemaal op punt stellen, we sturen wel een nieuw disketje"
Zodra ik het nieuwe disketje kreeg stuurde ik dat door naar R&S. Nadat het daar was aangekomen kreeg ik opnieuw een telefoontje van de Source. ' Ja, nu komt er al wel klank uit, maar hij crasht nog steeds, de filters werken niet en de ADSR ook niet...'

Hallo Waldorf? 'Nou, we moeten nog wat aan de soft sleutelen hoor...' Niet slecht zei ik, voor 8000 euro.'
Na een disketje of 5 werkte het 'ding' uiteindelijk wel.
Als ik me nog goed herriner is de Wave ongeveer het equivalent van 6 Microwaves en bovendien kan je naast sampelen ook je eigen filters ontwerpen of wavetables samenstellen. Je kan verder ook liggen klooien met de harmonischen van een klank.
In grote lijnen kan je stellen dat het eigenlijk de heruitgave is van een PPG 2.3 met een Wavetherm.

Laatst gewijzigd:
Re: Speciaal...

Origineel geplaatst door sKeLeTvM

Hallo Waldorf? 'Nou, we moeten nog wat aan de soft sleutelen hoor...' Niet slecht zei ik, voor 8000 euro.'
Na een disketje of 5 werkte het 'ding' uiteindelijk wel.

En hoe lang duurde die periode tussen de 5 diskettes :)? En daarna werkte hij foutloos? Is nl. erg belangrijk voor me in het geval ik tegen een geldboom aanwandel.

Re: Re: Speciaal...

Re: Re: Speciaal...

En hoe lang duurde die periode tussen de 5 diskettes :)? En daarna werkte hij foutloos? Is nl. erg belangrijk voor me in het geval ik tegen een geldboom aanwandel.

Voor zover dat ik me dat nog voor de geest kan halen duurde het nog een 3-tal maand alvorens alle problemen waren opgelost.
Wat ik echter niet goed begrijp is dat als je zo een toestel hebt, je dit te koop aanbied. Tenzij je morsdood viel en je naverwanten dit verkopen natuurlijk.

Moest ik de eigenaar zijn van zulk een exoot, geloof me...over my dead body.

BTW, kent iemand hier Robert Leiner, en weet die toevallig ook wat er met hem is gebeurd ? Hij producteerde 1 van de beste house muziek CD's ooit. ' Organised Noise'
Hij lijkt van de aardbol verdwenen.

Re: Re: Re: Speciaal...

Re: Re: Re: Speciaal...

BTW, kent iemand hier Robert Leiner, en weet die toevallig ook wat er met hem is gebeurd ? Hij producteerde 1 van de beste house muziek CD's ooit. ' Organised Noise'
Hij lijkt van de aardbol verdwenen.

Aha, wat je net zei, misschien is hij dood en was dit zijn synth die nu door z'n mama wordt verkocht? :D

Grappige anekdote.

Het gekende, niet meer bestaande R&S label bestelde lang geleden bij mij zulk een Wave op vraag van The Source, alias Robert Leiner.

Huh:confused: Bestaat Renaat en S ferrari eigenaar niet meer ?
En zo nee, kun je me meer vertellen?

haha, das een typisch waldorf verhaal, dat hebben ze met de Q ook gelapt... en er zitten nog steeds bugs in de microwave os... ze maken wel leuke synhts, maar hun software designers zitten precies liever op cafe dan achter hun bureau :kont: :kont: :kont: :kont:

Back