Hermax experimenteert

hermax

Ouwe rot
Mijn studiootje staat eenzaam te wachten op een zolder ergens...
Maar de vele maanden zonder een toetsenbord te beroeren worden mij teveel. Ik heb even alles van softsynths wat ik heb verzameld (een paar betalende en veel freeware) en ben aan het proberen geslagen.
Het resultaat is hier te horen.

Het nummer zelf is absoluut niks speciaals, ben er zelf eigenlijk niet zo zot van, maar wat ik wou horen van jullie geoefende oren is hoe het zit met de eq. Ik zit namelijk momenteel te prutsen op weliswaar volumineuze maar onwaardige computerspeakers. Ik heb geprobeerd om te "ijken" met commerciele dingen maar of dat gelukt is? Ik zou het sterk durven betwijfelen.
Vermoedelijk ben ik veel te zwaar gegaan in zowel het laag als het hoog.

Graag enig advies hier.

IK WEET HET, het nummer is op zich totaal niks waard. Het is dan ook letterlijk tussen de soep en de patatten opgenomen. Maar wel volgens "wat ik hoor". En daar zou ik graag wat feedback van krijgen om mijn volgende dingen in de juiste verhoudingen te kunnen opnemen.

Niemand?

Eigenlijk vind ik het best ok...

Het is vrij emotieloos (komt grotendeels door de baslijn op die op een noot blijft hangen (orgelpunt)) en dat kan af en toe juist heel ontspannend werken.

Zeker op het einde als er wat meer melodie in het geheel komt is het een prima achtergrondmuziekje!

Het is een beetje een mix tussen een B-track van Synthesizer Greatest en menu-muziek bij een wat meer oldschool videogame.

P.s. Ik hoop dat de patatten niet al te doorbakken waren... 8o)

Back