Heb terug alle tracks met ozone gemastered sinds ik eigenlijk een referentie nummer kan uploaden in de Maximizer waardoor ik de frequenties kan zien overlappen.
Nooit aan gedacht dat te doen, is enkel voor de maximizer, ik gebruik eerst de ai en dan selecteer ik de maximizer daarin en upload altijd dezelfde track erin, dan kan ik schakelen tussen de referentie en de actuele audio.
Zo kan je al op gehoor iets horen maar daar gaat het altijd mis met mij, maar er is ook een visuele hulp dus en daar begin ik gebruik van te maken. Ik kan dan ook de LUFS veranderen en schakel dan altijd tussen 9 en 11.5 en zie wat het beste is.
Meestal hoor ik al vlug of iets te luid of te stil is, maar soms kan ik mij daar sterk in vergissen.
Masteringbox was zeer goed tot ik een piano track ermee wilde masteren, die klinken altijd luider om de ene of andere manier, en nu dus ook weer. Ben daarom maar terug gegaan naar ozone waar ik LUFS kan aanpassen, je kan dat bij Masteringbox ook maar als zij ermee stoppen ken ik geen enkele andere website mastering tool die je dat laat doen. Emastered kan het bijvoorbeeld niet, remastirify of hoe noemt het, ook niet, en ik dacht van vroeger dat Landr het ook niet doet.
Om toekomst zeker te zijn dus terug naar Ozone gegaan. Er kan nog altijd verschil in zitten omdat ik met verschillende genres werk en dus verschillende lufs soms moet gebruiken, maar ik hoop dat het minimaal blijft.