Netbook om VSTi's te draaien

Tip: HP notebooks!!!!
Degelijk betrouwbaar spul en ik weet dat er mensen van HP uit ook met audio bezig zijn.
Ik ga er zelf ook eentje halen!!

In de losse verkoop zit je altijd aan Vista vast. Wat je kunt doen is op de illegale manier XP erover keilen (moet je wel zo slim zijn om die ene standaardupdate "Windows Genuine Advantage" te weigeren), een losse XP OEM licensie is volgens mij iets van 90 euro.

Voor VST's wil je iets betrouwbaars hebben. Ikzelf kijk dan niet verder dan een Dell (Precision!) of een HP. Is een Macbook geen optie?

Vermijd Asus trouwens. Dit zijn over het algemeen
waardeloos gekoelde notebooks. de 80 graden celcius
bereiken ze zonder problemen en dat wil je niet hebben.

???

Heb alweer 2,5 jaar een 17" asus laptop, werkt als een trein op XP home. En met 24 maanden volledige garantie vanaf aanschaf, iets wat niet veel fabrikanten hebben.
Hij wordt warm, maar net zo warm als de Acer, sony's en de Toshiba's van het bedrijf van familie.

Euh, Vista op een netbook? Nog nooit meegemaakt. Je kan daarnaast gewoon legaal Vista downgraden naar XP hoor.

heb een rebranded MSI WIND waar ik OSX op geprutst heb.. (atom 1.6Ghz, 2GB ram)

voor dagelijks gebruik zeer snel.. maar heb eens ableton demo geprobeerd en kwam toch niet al te ver.

maw niet aan te raden voor serieus muziek gebruik.
wel leuk als speeltje/schetsblok/opname&afspeel pc

Vista op een netbook is goed mogelijk. Windows 7 op een 1000H loopt werkelijk als een tiet. Het is niet het OS waar een netbook het moeilijk mee heeft.

Inmiddels heb ik een HP Pavilion aangeschaft. Mooie laptop! Vista draait hier prima. (je moet er gewoon een beetje aan tweaken en geen rare dingen installeren). Hij is binnen een minuut opgestart en binnen 10 seconden uitgeschakeld. Ik heb er nu V-stack op draaien met o.a. MS20 en een paar andere soft synths. Ik gebruik nu ASIO4all met de interne geluidskaart en dat draait als een tiet! Heb ook een M-audio fasttrack pro gekocht, maar het gekke is dat het met ASIO4all strakker draait dan met de M-audio. :confused: (minder zware cpu load en bij de M-audio hoor ik heel af en toe nog tikjes, ook met hogere latency). Iemand daar nog een idee over?

Back