Zeeuw

Wphi

Analoog
Gegroet uwelieden. Alhier een Zeeuw.

Lannnnnng geleden (begin jaren '90) begonnen met ambient-project 'Phi' bij label Nova Zembla. Daarna een tijd weinig met muziek gedaan. Sinds een jaar weer in de running met louter vintage analoge zooi (jaren '70/'80). Liefst zonder midi. Jawel: ik bespeel die dingen echt... zonder sequencer dus... :confused:

Muziekstijl: psychedelische terreur, tevens met zang, bas en gitaar. Ergens in het midden tussen ouwe Bowie en Marilyn Manson. Verder nog wat ambient- en Pink Floyd-invloeden. Daarnaast speel ik als bassist en Moog-man bij een slagwerkgroep (zoiets als Slagerij van Kampen).

Wat gear: Arp Solina String Synthesizer, Linndrum LM2, Korg 770, Yamaha SY1 (eerste van Yam), Roland SH2000, Moog Realistic MG1, Rhodes Chroma Polaris, SC Prophet 600, Rheem Kee (jaren '60), Farfisa Matador, Bontempi plastic cheesy orgeltjes, R8 (die laatste is eigenlijk al veel te nieuw voor mijn doen).

Ik ben benieuwd of er ook Zeeuwen zijn die van analoog, vintage en lijzige teringherrie houden?
Of er überhaupt Zeeuwen zijn hier? 8D

groet, Wouter

Welkom!

Hier Noord Beveland en ik hou ook wel van analoog, oa van mijn EMS Synthi AKS bijvoorbeeld, erg leuk voor psychedelische klereherrie idd!

Heb je wat online staan van je band? Ben zeer benieuwd! :okdan:

Mijn bandje is meer slagwerk-gericht, maar mijn eigen project is wat meer synth-gericht. Geen idee of je links kan plaatsen, maar hierbij:
Coole herrie! Kan ik wel wat mee.. klinkt idd ala bowie in een pscyhedelisch jasje, ik dig het! Treed je ook live op?

Mijn muziek : http://www.ali-d.nl/cgi-bin/mytracks/play_tracks.cgi

Ik heb niet echt een vaste richting waarin ik muziek maak, maar er zitten wel psychedelische dingen tussen.. Eerste 6 tracks zijn voornamelijk mellow/ambient achtig, daarna meer progrock achtig.. plezier! :peukie:

Smooth man. Heeft wel iets weg van mijn Phi van vroeger, alleen klonk 't toen nog niet zo schoon allemaal (ook bij anderen niet). Je laatste 2 tracks spreken me erg aan. Die laatste is een beetje Ozric Tentacles-achtig. Leuk! Nu nog wat meer oversturing en lawaai (en ik iets minder) en we passen samen op een Zeeland-compilatie :D

Geen live-optredens. Ben nog maar net weer bezig. Wie weet...

Smooth man. Heeft wel iets weg van mijn Phi van vroeger, alleen klonk 't toen nog niet zo schoon allemaal (ook bij anderen niet). Je laatste 2 tracks spreken me erg aan. Die laatste is een beetje Ozric Tentacles-achtig. Leuk! Nu nog wat meer oversturing en lawaai (en ik iets minder) en we passen samen op een Zeeland-compilatie :D

Geen live-optredens. Ben nog maar net weer bezig. Wie weet...

Hee cool.. nog een ozric freak..! :D :peukie: :{

Eerste tracks zijn wat smooth idd, maar verderop wat minder, ik wil eigenlijk een band joinen, maar 't is lastig iets vinden wat bij me past, en ik sleep liever eigenlijk ook niet met mijn spullen, maar misschien komt dat nog wel. :z

willkommen

ik ben ook zeeuw.. (schouwen duiveland)nabij het pitoreske rensse haha:biertje:
onze muziek stijl komt niet echt overeen maar ik heb die tracks van je site geluistert en dit klinkt zeker niet verkeerd
vocals zelf ingezongen?
ik ben een beetje aan het kloten met midi controllers en synthesizer
i,am rolling in the bizznizz and addicted to bass gehehe}:|

maar ga zo door

groet joriz

Hoi Joriz,

Bas-verslaafd zijn is alleen maar goed. Ik ben oorspronkelijk bassist (je weet wel: zo'n prehistorisch ding met snaren) en hou ook het meest van moddervette Moog-bassen e.d. Vocals inderdaad zelf ingezongen.

groet en succes ook!

Ik ben in oostburg geboren en familie in breskens, hoofdplaat, oostburg en vlissingen. Maak ook midiloos analoog muziek. De enige midi aparaten die ik heb zijn neptune 2 en 2 tr-505's. Ben 1/2 zeeuws en 1/2 deens. Je muziek klinkt erg leuk lekker 1980 new wave electronies.

Hey Wouter,

'k Ben een ex-Zeeuw (nog wel zat familie daar wonen).

Je naam komt me bekend voor.. in Middelburg gewoond?

Hier nog een Zeeuw, Zuid-beveland deze keer.

Wat ik me wel avraag is wat al die psychedelische muziek dingen nu toch hebben met "pi" of "phi" ? Ik ken nog een band die zich zo noemd namelijk.

Wat ik me wel avraag is wat al die psychedelische muziek dingen nu toch hebben met "pi" of "phi" ? Ik ken nog een band die zich zo noemd namelijk.
Da's waarschijnlijker nieuwer. Ik heb het over 1992 - 1994, beginperiode ambient. Zie: http://www.discogs.com/artist/Phi

@zoidcity: yep, Middelburger. Waar ken je me van?

@onrust: ben erg benieuwd naar wat je maakt. Heb je ergens een Myspace o.i.d.?

@onrust: ben erg benieuwd naar wat je maakt. Heb je ergens een Myspace o.i.d.?[/quote]

Het lukt mij niet om muziek op myspace te ZZ, want als ik dat probeer krijg ik allemaal geneuzel over copyright(waar ik een groot tegenstander van ben). Onder de naam ONRUST N.V. heeft een kennis van me een myspace pagina gemaakt waar 3 projecten(van de 25) van onrust nv op staat. Mijn muziek is 100% industrïeel variëerend van ambiënt tot noise. Heb al 1 creditcard CD, 2 X 'n 3"CD, 1 singel(van 78min.) en een CD met alle 25 bands/projecten gemaakt. Op de ouderwetse 8track cassette manier. Op www.achterband.nl (bij muziek stijl industrial kiezen) staat de onrust industrie 3" maxi die hebben we live ingespeeld(realtime) dat is wel een van de heftigste onrust nv bands(rythm&noise).

@onrust. Damn, da's serieuze takkeherrie. Het doet me qua sound denken aan The Ex van vroeger, maar dan als elektronische variant en nog een stuk heftiger en chaotischer. Als live-optreden is het erg interessant. Om thuis op te zetten alleen als ik in een nachtelijke freak-bui ben vanwege overwerk (wat op zich wel eens voor komt, maar dit ter zake). Nu gebruik ik daar wel eens ouwe darkthrone voor...

Moet je eens drop dead proberen dat is power violence(hardcore(punk) op grindcore snelheid). Wij hebben ook een electroniese variant op grindcore gemaakt. Met een gecircuit bende TR-505 op zijn allersnelst, een kawai 100F voor synth noise en zang door 3 pitch shifters heen. Hels K-baal noemen we dat project.

@zoidcity: yep, Middelburger. Waar ken je me van?

Denk van school vruuuger.. misschien in de klas van m'n broer ofzo..

Affijn,, niet dat 't belangrijk is ofzo.. :D

Back