adapter waanzin

Origineel geplaatst door fuse
Ik heb gewoon schakelaars op m'n verdeeldozen hoor. (2x12+2x8) om de hele boel aan te zetten. De stoppen vliegen d'r nog niet uit dus dat gaat hendig zat. :)

Yep,
Ik heb één verdeeldoos met bliksem/overspanningsbeveiliging en storingsfilters (van APC), daaraan hangt de PC en één verdeeldoos met schakelaar. En daaraan hangen weer 4 verdeeldozen. Eén druk op de knop en alles gaat in één keer aan. Maar ik heb idd meer verdeeldozen dan nodig omdat die adapters met blokken erop zo verdomd veel ruimte nodig hebben.

PS: omdat bij mij alles eigenlijk aan één stekker hangt, heb ik met een meter eens kunnen checken hoeveel mijn studio nu eigenlijk aan stroom verbruikt. Dat valt hard mee. Ik dacht aan een kilowatje, maar het is krap de helft. En dat met een PC met twee monitoren, mixer met losse voeding en een stuk of 20 of iets meer 19" apparaten.

Origineel geplaatst door arnomusicman
PS: omdat bij mij alles eigenlijk aan één stekker hangt, heb ik met een meter eens kunnen checken hoeveel mijn studio nu eigenlijk aan stroom verbruikt. Dat valt hard mee. Ik dacht aan een kilowatje, maar het is krap de helft. En dat met een PC met twee monitoren, mixer met losse voeding en een stuk of 20 of iets meer 19" apparaten.

Om hier eens op in te haken; bij gebrek aan meerdere stopkontakten staat mijn setup ook in
zijn geheel aangesloten op 1 enkel stopkontakt. Het is mij opgevallen dat 2 apparaten in mijn
studio, namelijk mijn PC en een 4-weg Aphex compressor nogal gevoelig zijn voor volgorde van
aanzetten en de hoeveelheid ingeschakelde apparatuur. Mijn PC zet ik altijd als allereerste aan
en dit levert dan verder geen problemen meer op maar de compressor (met adapter) wil na
zo'n 2 uur gebruik dan ineens stoppen.
De leds branden dan nog (vaag) maar verder doet de compressor zijn werk niet meer.
Iemand enig idee of dit nou echt aan de adapter is gelegen? Het is nl het enige apparaat met
een adapter die daar last van lijkt te hebben.... :frons:

Ik ben er nu ook achter (nieuw huis en bijna in de fik gevlogen adapter toen ik niet thuis was) dat je alles altijd met een schakelaar moet uitzetten.

Ik moet er niet aan denken als ramptoerist achter de brandweer aan te rijden en thuisgekomen te denken: huh, da's MIJN huis (dat had een vriend van me dus wel op zijn pizza brommer).

Brrr. =(

Gisteren nog een mooi rondje eindhoven gefietst voor een adapter...

Wat zoek ik... een 12 v ac adapter voor mijn mobius.. :)

Trudoplein - elektro zaakje - dicht op koopavond
Centrum - handyman - geen ac adapters
Kleine berg - oude display - dicht op koopavond
Hoogstraat - I4 - dicht op koopavond
Stratum - EMI - geen ac adapters
Tongelre - elektro zaakje - dicht op koopavond
Tongelre - Praxis - geen ac adapters
Tongelre - Gamma - geen ac adapters

Vandaag maar eens naar wat elektro zaakjes.

Hmm bij Display moet je wel kunnen slagen hoor, al is dat ook niet meer wat hetr vroeger was (toen ik er nog werkte... :r )

Ik ben net bij het elektro zaak aan het trudoplein geweest en die zei dat ie alleen maar dc adapters had, maar geen probleem... schroevendraaiertje erbij.... nog geen 2 minuten later.. Zo jongen, hier heb je een fijne 12 volt ac adapter!

Ideaal! Toch fijn om in strijp te wonen! :)

Hè? Knappe vent die een dc-voeding naar een ac-voeding kan omtoveren met één schroevendraaiertje. Weet je zeker dat ie niet enkel de spanning verandert heeft?

Gewoon de DC converter er tussenuit slopen.
Maar met een schroevendraaier maak je eerder brokken dan dat je wat fixt idd.

Origineel geplaatst door fuse
Gewoon de DC converter er tussenuit slopen.

[Edit] Tja, echt een veilige oplossing lijkt het me allemaal niet.

Zie www.conrad.nl even 622311-08 intikken bij zoeken naar;
622311_BB_00_FB.EPS.jpg

10.95 voor 4 draaibare stopcontacten.

Of 622338-08 op dezelfde site; 14.95 voor 7 stopcontacten.

Of http://www.bafshop.nl/product_info-34_86-id-1920.html#description

50363.jpg

Dit is de DJ Switch 6, Showtec, van
http://www.protronics.nl/winkel/ en deze kost incl BTW 45 euro.

Bij Feedback kost de 10 voudige Showtec 69 euro's.

De prijzen vallen mij nog mee; als je het zelf maakt, met de hand, ben je ook veel geld kwijt. En zo'n kastje erom heen staat wel heel netjes, en je kunt mooi vanaf 1 plek alles aan en uit zetten.

Laatst gewijzigd:
Tja, die universele voedingen. Werken toch niet echt. Meestal zit er wel een apparaat tussen die toevallig de plus aan de massa heeft en dan krijg je een mooie sluiting.

Handigst is toch om de originele adaptor te gebruiken. En ondanks dat ze in een stopcontact moeten, zijn er ook andere oplossingen, bijv. bananenstekkers. Verbind deze allemaal met elkaar door, adaptors op de rug tegen elkaar aan, aansluiten via de bananenstekkers, desnoods alles in een klein kastje en je bent van een boel gedoe af.

Ik heb zelf een aantal ontvangers e.d. in een kastje gebouwd. Bananenstekkers waren hier te lang, dus heb ik het met kroonstenen opgelost, zie foto. Pas wel op, je werkt met 230V!

Attachments

• adapter.jpg
    adapter.jpg
    45,8 KB · Bekeken: 85
En let ook op de hitte; elke adapter wordt warm bij gebruik, deze warmte moet wel weg kunnen. Als je dus een kastje maakt, zorg ervoor dat de lucht van beneden naar boven kan dmv roosters of gaten.
In de hierboven geplaatste foto vindt ik persoonlijk de adapters nogal strak tegen elkaar liggen; 2 cm ruimte rondom elke adapter was iets fraaier geweest.

Ik vindt die kroonsteenstje wel een goed idee; mechanische beter dan bananenstekkers en daardoor meteen veiliger. Ze raken namelijk niet zo vlug los, en zijn van nature goed geisoleerd. Ik kan alleen moeilijk zien waar je de draden instopt; is dat aan dezelfde zijde als de connector van de adapter?

In de hierboven geplaatste foto vindt ik persoonlijk de adapters nogal strak tegen elkaar liggen; 2 cm ruimte rondom elke adapter was iets fraaier geweest.
Hier heb je wel gelijk in, heb de boel echter van te voren wel uitgeprobeerd, deze adaptors worden nauwelijks warm, na een avond spelen is de boel niet meer dan handwarm.

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
... Je moet gewoon een keertje naar een electro zaak gaan, of withandel, en dan zo'n grote grijze stekkerdoos gaan halen. Alle stekkers zitten daar dwars op en elke adapter past...

Sja, als je handig bent (of een handige kennis hebt!) maak je toch zelf zo'n stekkerdoos? Kan je zoveel stopcontacten maken als je nodig hebt, de ruimte ertussen zelf bepalen, èn je zit niet persé vast aan de 'rechte' maat van zo'n blok: kan ook in een 'L' of 'l__l' vorm ofzo.
Heel moeilijk is dat niet te maken, kost wat tijd en moeite..

Back