Help een absolute leek

we (nee, jullie) draven door......
samples van realistische instrumenten, dan volstaat toch inderdaad een rompler, bv de genoemde emu module, of een jv1080, of..... een yamaha ex5r, dan kan je meteen sequencen, samplen, virtueel synthesizeren en je hebt een bak met sampels van realistische instrumenten.

Je kan ook naar een Kurzweil Micro Ensemble module kijken, voor zover die me bekend is.

Die heb ik ^^:maffia:.
Ik kan je zeggen dat er enkele sublieme klanken inzitten, en een uitgebreide blazerssectie, maar als je nooit een piano gaat gebruiken, is het een beetje overbodig (zitten iets van een 30tal piano's in, blazers een 15/20 tal(?) en strijkers ook zoiets..)
Ik gebruik hem elke dag: een eenvoudiger apparaat ken ik niet, en het is nog klein ook:eureka: (de helft van een unit in een 19", in de lengte én de breedte)

een yamaha ex5r, dan kan je meteen sequencen, samplen, virtueel synthesizeren en je hebt een bak met sampels van realistische instrumenten.

De Ex5r is inderdaad ook een goeie oplossing. Die heeft ook pshycical modeling aan boord:

Yamaha's Virtual Acoustic ("VL") Synthesis tone generation system applies sophisticated computer based "physical modeling" technology to musical sound synthesis, accurately simulating the very complex vibrations, resonances, reflections and other acoustic phenomena that occur in a real wind or string instrument. VL voices can have 1 VL element and from 1 to 3 AWM elements. The VL element can be used alone to emphasize the full realism and expressive power of the VL tone generator, or with added AWM elements for thicker textures.

Daar naast kan ie ook nog samplen en dat kun je dan layeren met de "VL" en hij doet ook nog aan VA geloof ik.

Budget: mmm...max. 500 euro.

Ik ben op zoek naar de eenvoudigste set-up mogelijk.

Dan zou ik sowieso voor een complete workstation gaan. De Ex5r doet wat jij zoekt en meer. Je computer heb je dan absoluut niet meer nodig want je kan elk digitaal geluid dat je maar wilt uit zo'n Ex5r halen. De samples die je al had aangeschaft kunnen er ook in.
Bovendien staat er nu eentje te koop in de marktplaats van dit forum voor weinig.

Voor dat geld kan je best even een cons-student een paar uurtjes lenen hoor.. Misschien is het toch nog echt iets om te overwegen. De kwaliteit van je product gaat er in iedergeval echt belachelijk veel van vooruit, ongetwijfeld.

Voor thuis demo-en is dit natuurlijk geen optie. De studio waar ik opnam had wel iemand 'in de aanbieding' zeg maar, maar die prijzen zijn erg hoog. Uiteindelijk is het een kwestie van afwegen en beslissingen nemen. Zomaar een willekeurige student is niet per definitie goed. Het moet klikken en diegene moet ook in staat zijn de muziek te begrijpen. Enfin, we dwalen af...

Een rompler dus...ok. Ik zal de voorgestelde Yamaha EX5t eens goed bekijken :-)

Pfff...wordt er wat moedeloos van. Bestaat er dan echt geen eenvoudige synthesizer die adequate blazers-, piano- en strijkersgeluiden heeft?

Ik vind het allemaal zo omslachtig hahaha...ik wil het gewoon simpel, sober :-)

Jij vraagt aan een stel synthnerds welke synth je moet hebben terwijl er tientallen tweedehands modellen zijn die kunnen wat jij wilt en wat nog binnen jouw budget ligt?

Wij kunnen niet ruiken wat je smaak is dus wellicht dat je zelf toch maar eens op de scharrel moet om eens goed rond te kijken.

Jij vraagt aan een stel synthnerds welke synth je moet hebben terwijl er tientallen tweedehands modellen zijn die kunnen wat jij wilt en wat nog binnen jouw budget ligt?

Wij kunnen niet ruiken wat je smaak is dus wellicht dat je zelf toch maar eens op de scharrel moet om eens goed rond te kijken.

Jullie hebben al heel erg veel geholpen hoor!

ik heb net even de ex5r aangesloten en sommige geluiden blazen je echt omver.
sommige saxen en zo zijn gewoon amw, maar andere zijn een combi van vl en awm en dat is echt geweldig, dat aanblazen en zo, beter dan de prophecy. mooie strijkers en brass ook. heel goede samples van wurlitzer en andere e-piano's. het is dat ik er zelf geen plaats voor heb!

Back