JUNO106 : stemmen?

van wikipedia:
"To test for dead voices perform the following procedure. Enter diagnostic mode by holding the transpose key down upon power-up. Then, to see which voice paks are bad, push poly 2 key and press keys one by one (any keys), making sure to hold down every key previously pressed. The display will read from 1-6. When you do not hear anything from a key, look at the number on the display. The number displayed is the number of the voice chip that has failed."

gewoon een 6 noten arpeggio spelen wil ook wel eens helpen ;)

die van mij heeft een kapotte stem.. lastig, 1 van de zovele dingen die hier naar de kloten is.

'k Heb nog 2 van die voice chips liggen,
Je mag er eentje hebben als je wil

Ophalen in Heist

Vic

leuk aanbod van je..
ik ging voor een voice clone van analogue renaissance gaan, aangezien die toch beter zijn, maar ik zit krap bij kas dus ik stuur je even een persoonlijk bericht. thx!

verkoper komt z'n afspraken niet na

verkoper komt z'n afspraken niet na

hij had deze te koop aangeboden via 2dehands.be (in perfecte staat wat dus maar de vraag is aangezien hij hier informeerde hoe je de voices kunt checken).
We hadden een koop besloten (waarvoor ik een andere heb laten schieten) maar
komt nu dus z'n afspraak niet na omdat iemand anders er meer voor wilt geven.
enerzijds begrijpelijk maar niet echt correct uiteraard.
Aan de koper die hem nu gaat halen ; check dus maar goed of alle voices werken want echt betrouwbaar is de verkoper niet!

Last edited by a moderator:
Hoe kan men bij een JUNO106 testen of alle 6 de stemmen ok zijn?

Onmiddellijk! Je hoeft er zelfs geen testen voor uit te voeren Gewoon doen zoals rvooh het al zei. Ik heb Jaaaaaaren een perfecte juno 106 in mijn bezit gehad van 1990(tweedehands gekocht) tot 2007. En in 2007 dan begonnen de problemen. In mijn geval begonnen bepaalde toetsen te "kraken"(net of er contact problemen waren). Maar heel snel begonnen die zelfde "krakende" toetsen weg te vallen. Dus om de 6 noten had ik geen klank meer. En na een maandje ofzo had ik (vanaf het moment ik de juno 106 aanstak) een hangende noot in poly1. En poly 2 was er nog niks aan de hand. Tot wanneer ik op een bepaald moment ook al hangende noten kreeg in poly2 mode. Dan heb ik mijn Juno weggedaan. Ik kende ondertussen al de prijzen om hem goed en degelijk te laten herstellen, maar vond het de moeite niet omdat de doen. Als ik alle stemmen zou laten "herdoen" dan had dit een euro of 500 gekost. En dat vond ik de moeite niet meer. Ik heb hem nog kunnen ruilen voor een korg poly 61(waar ik nog steeds heel veel plezier aan heb zonder enige probleem). Die ik dan achteraf voor een kleine 45 euro heb kunnen modden met midi. Ik denk als er één stem probleem is, zal het heel snel gaan totdat de anderen zullen volgen. Ik denk dat je dan beter alles laat vervangen, want het kan en zal snel gaan. Als mensen van plan zijn een juno 106 te kopen met geen stem problemen, toch in het achterhoofd te houden dat het "morgen" gedaan kan zijn. Een "goeie" 106 aanschaffen is die waar de oude chips zijn vervangen door de nieuwe. En hopelijk dat dit dan blijft (na 15 jaar ofzo), want daar kan momenteel nog niemand iets over zeggen.

Laatst gewijzigd:
die van mij doen volledig normaal terug

ik begrijp er niets van..

maar soit..
2 reserves gekregen van Vic, nog eens bedankt!
Ze liggen hier veilig te wachten tot een voice volledig sterft.

Moet eens uitvoerig testen maar kgeraak de studio niet in.

Back