gezocht: Roland MC-303

Status
Please reply by conversation.

okapi

Nieuwkomer
een goede middag,

Ik ben nieuw hier, en ben op zoek naar een MC-303 groovebox. Hier, op dit forum zijn de meningen precies wat verdeeld over dit toestel, maar het lijkt mij een goed toestel om als totale beginneling wat mee te experimenteren.

ik zou er liefst minder dan €100 voor betalen, iets rond de €80, het moet uit een rookvrije omgeving komen, en bij voorkeur ergens te koop in Vlaanderen.

Wie heeft er nog iets op zolder liggen?

Groeten

Inderdaad goed 'om mee te beginnen' ... je kan alvast leren of hardware (en het lezen van de bijbehorende manual) jou iets ligt.

Na de 'techniek' komt dan het 'muziek maken' zelf en daar heb je geluiden voor nodig...en die zijn in de MC-303 niet echt spectaculair (=understatement) , vandaar de verdeelde meningen.

80 euro lijkt me scherp (je kan altijd proberen natuurlijk).
ik zou toch eerder een Yamaha RM1X aanraden, als het je allemaal bevalt kan je hiermee andere synths/je computer besturen...de MC303 is wat MIDI implementatie betreft (om te besturen of iets anders aan te sturen) maar héél beperkt.

doe jezelf een plezier en koop een RM1x ipv MC-303 (en luister effe naar mensen die 10 jaar geleden hetzelfde wilden dan jij en er na jaren ervaring en veel geld uitgeven nuttige tips kunnen geven ;-)

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=106785

't is de mijne zelfs niet ! maar ik heb MC-303 én de RM1X en ik kan je zeggen dat je veel meer zal zijn met die RM1x

Goh als kenner, zal je zeker een reden hebben om de ene beter te vinden dan de andere.

Voor mij zijn ze alletwee nieuw, laat ons stellen dat ik allesbehalve muzikaal aangelegd ben, dus zal ik toch niet snel enig verschil merken.
Zal trouwens al blij zijn dat ik iets ritmisch uit zo'n groovebox krijg.
Maar wie weet zit er diep in mij wel een melomaan verborgen...8o) En daarom wil ik eens zo'n groovebox uitproberen.

RM1X is ook een groovebox zenne
kwam een paar jaar later na de MC303 uit dus meer mogelijkheden
en vooral voor iemand die eigenlijk geen muzikant is, is de RM1X juist zoveel beter : je hebt er vanalle effectjes in (Loop Remix, Midi Delay, etc) in die iets da je supersimpel inspeelt, helemaal veranderen naar iets melodisch dat je zelf nooit ingespeeld zou hebben (ik heb nu een RS7000=grote broer van RM1X en ik kan daar melodieen/grooves mee maken die ik zelf absoluut niet zou kunnen inspelen aangezien ik geen enkele kennis van noten/keys spelen heb)

Status
Please reply by conversation.
Back