Battery-3, BFD, Stylus RMX etc

Hega

Stamgast
Ben momenteel aan het uitzoeken wat ik het beste kan gaan gebruiken voor het maken van drums, ook icm mijn Yamaha DTXplorer.
Nou heb ik vooral over Battery-3 erg goede dingen gehoord.
Tevens hoor ik ook goede verhalen over BFD; alleen lijkt mij dit wel een erg groot programma.
Wie heeft eigenlijk zoal ervaringen hiermee?
O ja; en eigenlijk ook nog wel benieuwd naar Stylus RMX, maar voor mijn gevoel lijkt Battery-3 mij wel wat meer geschikt.

Kijk ook eens naar Toontrack Superior 2.0. Zelf gebruik ik z'n voorganger, Drumkit from Hell Superior (DFHS) en die klinkt erg goed. Van BFD heb ik een demoversie geprobeerd, maar ik geef de voorkeur aan DFHS.

DFHS en superior 2.0 hebben meerdere samples per velocity laag, zodat je niet twee keer dezelfde sample hoort wanneer je twee keer even hard slaat. Dat maakt het allemaal wel realistischer. Of Battery3 iets soortgelijks kan weet ik niet.

Tip van mij kijk eens naar addictive drums... kost net zoveel als ez drummer maar kan veel meer en klinkt naar mijn mening ook beter.

Wil je echte drums sound of moet je ook samples in kunnen laden? dan kun je beter sampler pakken zoals battery...

Kijk ook eens naar Toontrack Superior 2.0. Zelf gebruik ik z'n voorganger, Drumkit from Hell Superior (DFHS) en die klinkt erg goed. Van BFD heb ik een demoversie geprobeerd, maar ik geef de voorkeur aan DFHS.

DFHS en superior 2.0 hebben meerdere samples per velocity laag, zodat je niet twee keer dezelfde sample hoort wanneer je twee keer even hard slaat. Dat maakt het allemaal wel realistischer. Of Battery3 iets soortgelijks kan weet ik niet.

Bij Battery kan dit ook sowieso met de mapping functie. Helemaal naar wensen aan te passen.
Met gebruik van low-high velocity om de overgang te regelen. Dit kun je gewoon met de muis regelen.
Tune, panning, volume & rootkey kun je ook instellen per zone van een enkele sample.
Je kunt zelf vele van deze zones invoegen.

Dit staat los van wat er nog meer geregeld kan worden, zoals compressie, delay, articulation en equilizen per sample.

Ben momenteel aan het uitzoeken wat ik het beste kan gaan gebruiken voor het maken van drums, ook icm mijn Yamaha DTXplorer.
Nou heb ik vooral over Battery-3 erg goede dingen gehoord.
Tevens hoor ik ook goede verhalen over BFD; alleen lijkt mij dit wel een erg groot programma.
Wie heeft eigenlijk zoal ervaringen hiermee?
O ja; en eigenlijk ook nog wel benieuwd naar Stylus RMX, maar voor mijn gevoel lijkt Battery-3 mij wel wat meer geschikt.

Haha, toevallig heb ik deze alle 3. Valt over alle 3 ook wel iets goeds en slechts te zeggen. Maar goed; "het maken van drums" is een breed begrip, dus ik weet niet wat voor jou het beste werkt. Maar als je met je DTX wil drummen zodat het net als een echte kit klinkt dan is BFD2 met afstand de beste keus IMO.

Pfff; Toontacks en BFD zijn wel forse progs zeg...
Wellicht ga ik DFHS nog wel proberen.
Ben tevens nog wel even benieuwd of er van Battery-3 nog een demoversie is oid.

Bij Battery kan dit ook sowieso met de mapping functie. Helemaal naar wensen aan te passen.
Met gebruik van low-high velocity om de overgang te regelen. Dit kun je gewoon met de muis regelen.
Tune, panning, volume & rootkey kun je ook instellen per zone van een enkele sample.
Je kunt zelf vele van deze zones invoegen.

Dit staat los van wat er nog meer geregeld kan worden, zoals compressie, delay, articulation en equilizen per sample.

Hmmm; dat smaakt naar meer.
Als dat zo is dan zou Battery-3 weleens erg geschikt kunnen zijn.

Jaja... Ik werk zelf met Stylus RMX en ik ben echt fan. (Sowieso van Spectrasonics eigenlijk). Er zitten ontzettend veel one shots in (oa tr 808 en 909 geluiden) en ik gebruik hem als volgt:

Ik laad 1 audiospoor met Stylus en vervolgens assign ik 8 midi sporen aan de stylus. Midi 1 zijn mijn kicks, midi 2 hihats, etc. Stylus geeft je vervolgens de mogelijkheid om in stylus zelf alle effecten te gebruiken op je drums. Er zitten retegoede compressors, verbs, etc in. Allemaal erg bruikbaar.

Daarnaast zit er de wereld aan loopjes in, REX files kun je zo inladen en je kunt verschillende uitbreidingen krijgen. Ook alle loopjes kun je weer choppen en zelf inrichten.

Het werkt wel anders dan Battery. Het grote verschil is, dat je bij Battery onder een knop een geluid assigned. Bij stylus kies je de categorie en vervolgens zit onder elke midinoot een andere sample. Battery is (wat ik me ervan herinner) wel uitgebreider met het bewerken van geluiden (envelopes, etc).

Maar ik zou zeker Stylus RMX gaan bekijken echt mijn drumproggie!

Ik laad 1 audiospoor met Stylus en vervolgens assign ik 8 midi sporen aan de stylus. Midi 1 zijn mijn kicks, midi 2 hihats, etc. Stylus geeft je vervolgens de mogelijkheid om in stylus zelf alle effecten te gebruiken op je drums. Er zitten retegoede compressors, verbs, etc in. Allemaal erg bruikbaar.

Ik heb er inmiddels wat mee gespeeld en opzicht vind ik het erg leuk, maar enigzins onoverzichtelijk icm met Cubase.
Weet ook totaal niet hoe je de instrumenten (kick, snare, hihat, percussion etc) koppelt in Cubase.
Ben er niet zo heel erg thuis in nog, maar moet ook het overzicht hierin nog erg vinden.
Hoe sla ik bepaalde drumpatronen op en hoe zet deze over in Cubase?

Ja Guru is opzich wel ok.
Heeft een eigen sequencer.
Maar is niet zo uigebreid als Battery.

Ik heb er inmiddels wat mee gespeeld en opzicht vind ik het erg leuk, maar enigzins onoverzichtelijk icm met Cubase.
Weet ook totaal niet hoe je de instrumenten (kick, snare, hihat, percussion etc) koppelt in Cubase.
Ben er niet zo heel erg thuis in nog, maar moet ook het overzicht hierin nog erg vinden.
Hoe sla ik bepaalde drumpatronen op en hoe zet deze over in Cubase?
Oei Hega, dat durf ik je zo niet te zeggen, ik werk namelijk met Pro Tools. Hoe het in Pro Tools werkt: Op het audiospoor laad ik de Stylus RMX en dan kan ik elk midispoor assignen aan een input van de stylus RMX. (Ik selecteer de midi out van het betreffende midispoor, en dan kan ik mijn instrumenten kiezen, Stylus dus, vervolgens kies ik Channel 1.) (Voor de PT lezers onder ons, Cntrl+Alt inhouden bij de eerste en hij ramt automatisch de andere achterliggende miditracks er ook in)

Channel 1 correspondeert dan met Midi1. Vervolgens kun je de drumpatronen dmv drag and drop (links in het midden van stylus staat dragndrop, daar ga je op staan, linkermuisknop inhouden) in het betreffende midispoor plakken. (Midi 1 in dit geval.)

Volgens mij staat er op de bijgeleverde tutorialdisk een filmpje hoe dit allemaal werkt. Heet volgens mij iets van "assignen multiple inputs (outputs?) "

Succes!

Klopt de samples die er bij zitten zijn daarvoor vooral geschikt.

Demo van Battery 3.
Deze bevat natuurlijk maar een aantal kits. De volledige versie heeft 12gb aan samples.

werkt prima
wilje meer koopje t eerst checken of die fx je liggen
idd wilje egte drums hang dan zoon drum kit toontrack eraan

is toch ook wel mooi weer dat je dat tegen woordig hebt een drimkit goed gesampled in een aantal gig,s
drum kit pads eraan en veeeeeeel lol

Ja Guru is opzich wel ok.
Heeft een eigen sequencer.
Maar is niet zo uigebreid als Battery.

kvondt guru lewkker easy choppen en fx bakkie
goed hoor meer voor de beat / electro bitt crushet

Back