C-Code>>>> BREAKBEAT track...please listen and give me some tips

Hmm.. ik zou er wat rauws aan toevoegen, want de track is verre van dat. Hij knalt helemaal niet, je zit te wachten tot het geweld losbarst, maar dat gebeurt niet. Dat is eigenlijk alles wat ik er van kan zeggen eerlijk gezegd.

Is wel cool hoor. En dat los komen heeft misschien met een snellere beat te maken?

Ik vond ook dat ie niet echt loskomt, maar ik dacht niet aan hoger tempo, maar op een of andere manier een verdikking van de beat door bijv ontzettend vette pompende snare erbij

humm

Hey jongens ik vind het ook niet erg dat ie niet loskomt...ik kan er best een extra snare bij gooien om het wat dikker te maken, maar is er niks aan wat positief is en wat gebruikt kan worden om het verder uit te werken..... ik bedoel ...kom op er is toch wel iets goed aan of heb ik gewoon rotzooi gemaakt ?

:confused:

Je geluid mooi duister, sinister!

Alleen... onbreakt* voor een breakbeat plaat een beetje de breakbeat ;) (een ge-time-compressed hiphop loopje met een ietsiepietsie distortion) er over heen dubben tempo-tje 164 BMP maken en je hebt een hele wrede track!

De sound is verder erg lekker, dark!

Als je em ff een week (paar uur?) laat liggen dan heb je een beter perspectief, gebruik je cratieve flow om ondertussen een andere track te maken!

Druid

PS: had ik al gezegd dat de sound dark was?

om maar eerlijk te zijn, ik kan ook geen knal in dit nummer vinden.

Het leuke van deze track vind ik .... de break en de sound

Mijn suggestie is om meer effecten op de sound doen (spelen met je cutoff en resonance)
en midden in de track een bommetje van c4 pleuren

:doei:

Sorry, maar ik kan de breakbeat niet ontdekken... Je hebt een ritme wat goed klopt, alleen de drums die je ervoor gebruikt zijn gewoon niet geschikt. Distrotion kan helpen, maar ook zonder moet de beat er gewoon uit knallen. Ik weet dat het ontzettend moeilijk is om zelf een beat te maken, daarom pak ik vaak een bestaand loopje en "verdik" dat met wat extra drums. Compressie is erg belangrijk, de drums mogen hier best gaan zuigen en pompen, wat bij een 4x4 beat vaak minder goed werkt.

Ik ben zelf altijd erg opzoek naar een thema in de muziek, vandaar dat ik je nummer ook niet zo enorm vindt. Die bliepjes ertussendoor doen me een beetje aan The Prodigy denken (compliment ;) ), en ik vermoed dat als je een paar van hun oude plaatjes draait je best wat inspiratie kunt opdoen om hier wat meer van te maken.

Geluiden filteren houdt de boel interessant, maar wederom, als het niet zou hoeven maakt dat je track extra goed.

Ben het met NorthernLightX eens, (was ik vergeten te noemen) dat je track inderdaad wel wat van de sound van het eerste album van de prodigy (experience) heeft! (ik ben een hele grote fan van dat album!)

Origineel geplaatst door NorthernLightX
Sorry, maar ik kan de breakbeat niet ontdekken... Je hebt een ritme wat goed klopt, alleen de drums die je ervoor gebruikt zijn gewoon niet geschikt. Distrotion kan helpen, maar ook zonder moet de beat er gewoon uit knallen. Ik weet dat het ontzettend moeilijk is om zelf een beat te maken, daarom pak ik vaak een bestaand loopje en "verdik" dat met wat extra drums. Compressie is erg belangrijk, de drums mogen hier best gaan zuigen en pompen, wat bij een 4x4 beat vaak minder goed werkt.

Ik ben zelf altijd erg opzoek naar een thema in de muziek, vandaar dat ik je nummer ook niet zo enorm vindt. Die bliepjes ertussendoor doen me een beetje aan The Prodigy denken (compliment ;) ), en ik vermoed dat als je een paar van hun oude plaatjes draait je best wat inspiratie kunt opdoen om hier wat meer van te maken.

Geluiden filteren houdt de boel interessant, maar wederom, als het niet zou hoeven maakt dat je track extra goed.

Hee northern light thanx voor de tip, ik zal eens een andere beat gaan maken, die wat harder pompt en zuigt. En dan zal ik de nieuwe versie uploaden in deze thread als die af is. Maar op de huidige drums zal al compressie maar schijnbaar niet genoeg, ook vanwege de gebruikte geluiden waarschijnlijk.

Misschien dat een ander intro ook wil helpen zodat er bij de 2de break ook duidelijk een losgaan moment te horen is...*D

Hallo,

Tis wel een leuke trek..
Wat meerdere mensen zeggen hij kom nie heelmaal los...(net sex zonder orgasme)
Als ik u was gooide ik de drums door een overdive niet te veel en in het midden
nog een vette biet erover heen dat die andere biet een achtergrond koortje wordt
en dan over de master een compressor met op de side chain een basdrum die contnu meeloopt.
Ook in de breeks. Dan pompt ie lekker (ook hier met mate werken)
Maar ik zeg niet veel want dit is natuurlijk jou stielo.
Je maakt in ieder geval treks en dat kan niet iedereen zeggen..

Ben benieuwd naar de "re-mix"
mzzltov

Back