1 paar monitors gebruiken op 2 pc's

Alcje

Ouwe rot
Beste Medeforummers,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een kastje, waarmee ik mijn boxen krk op 2 laptops kan gebruiken.

Ik heb 2 laptops met op elke een tc electronics konnekt.

nu heb ik die laptops identiek naast elkaar staan, dus een 2de paar boxen leek me overdreven. Aangezien ik op precies dezelfde plek zit :)

Overigens moet ik vermelden, ik gebruik niet alle 2 de interfaces tegelijk!

Nu had ik geprobeerd om van mijn ene konnekt hem aan te sluiten via xlr in mijn box, en de andere interface via balanced trs. Dat werkt dus niet, want dan schakeld hij er 1 uit! :)

Nu hoorde ik iemand vertellen dat je ook een RCA unblanced hebt tulp. Weet iemand of dat kan werken>?

Nu had ik feedback gebeld. En het probleem uitgelegd.

En die man raadde mij een SM Pro M Patch 2 aan.

Maar nu zat ik de achterkant te kijken van die nano:

http://www.harmony-central.com/ProductImages/Large/000006166.jpg

Maar dat kan toch helemaal niet werken? :)

Ik zou toch juist 2 inputs moeten hebben, waar ik tussen kan schakelen. En gewoon 1 output naar de boxen? :)

Of ben ik nu compleet gek. Nee zegt die man het moet werken zo.

Nou volgens mij gaat dat dus niet werken? :)

http://www.soundonsound.com/sos/dec06/images/smprompatch2_l.jpg

Want als je de voorkant ziet, dit is juist toch om 1 pc te wisselen naar 2 verschillende sets boxen? :)

Alsiemand nog tips of alternatieven heeft graag!

Je kunt ook een kleine mixer eraan hangen of 1 Tc konnekt doorlussen
via je soft patchbay ( cubase, logic ) en 1 als master gebruiken.

Ja maar als ik die doorlus dan moet die andere interface altijd aanstaan toch? :)

Zo'n mixertje is idd wel een idee!

Maakt voor de geluid kwaliteit niet uit wat voor mixertje je hebt? :)

Ja maar als ik die doorlus dan moet die andere interface altijd aanstaan toch? :)

Zo'n mixertje is idd wel een idee!

Maakt voor de geluid kwaliteit niet uit wat voor mixertje je hebt? :)

Ik zou voor een kleine mackie gaan en dan alles gebalanceerd aansluiten
en de mogelijkheid dat de EQ uit kan van de Mixer.

Trouwens je hebt meer mogelijkheden als er bijv digitaal out op de TC zit
kun je hem extern lussen.

Het is even kijken wat het beste is wat betreft routing.

Mjah het domme is, heb laatst een 18 kanaals mengpaneel weggedaan. Maargoed heb daar de ruimte ook niet meer voor.

Maargoed heb jij een type nummer van zo'n macky? Ik zit op feedback te kijken en als je ziet wat je daar voor een behringertje betaald..

Ben je voor iets degelijks ook 180 eurie kwijt :)

Ik heb een konnekt 24d en een konnekt 6. geen digital out dus..

De konnekt 24d heeft toch s/pdif master out ?

Update: ik zie het al de konnekt 6 heeft geen digitaal I/O

je zou een mackie control of een SM Pro Audio MPATCH (goedkoper en passief, maar met actieve koptelefoonuitgang) ofzo kunnen gebruiken. Die laatste heeft 2 in en uitgangen die je met wat schakelaars voorop kunt instellen. Heb je ook meteen een mooie volume control. Aan de andere kant is een mixertje natuurlijk ook prima geschikt.

Hey Lynxx,

Over die SM Pro Audio MPATCH had ik het hierboven in het verhaal dus. Die man bij feedback zei dat dat moest werken. Maar als je naar het plaatje kijkt dan werkt het toch niet? Die mpatch eheft namelijk maar 1 ingang en 2 uitgangen. Dus dat is net andersom?

Nee klopt digimod die heeft dat niet :)

Ik zie wel dat die AUX als aparte ingang word gezien. Maar je gaat toch niet je tc via tulp aansluiten of maakt dat niet uit? :)

Back