Advies aanschaf Genelec subwoofer gevraagd

Mindfood

Stamgast
Hi,

ik ben mijn thuis studio opnieuw aan het inrichten en heb net twee Genelec 8341 monitor speakers neergezet. Ze vervangen een set waar een aparte subwoofer bijzat.
Alhoewel de 8341's out of the box al prachtig klinken, mis ik toch wat laag en ben nu aan het oriënteren om er een aparte Genelec subwoofer in de setup bij te plaatsen.

De twee opties die naar voren komen zijn de Genelec 7350 (8 inch) en de 7360 (10 inch).
Is er hier op het forum iemand die advies kan geven welke van deze twee subwoofers het beste past bij de 8341's?

Alvast bedankt!

Dat is dan €62.50 per kilo.
Of €7.50 per Watt.
:dubbel:

Ik ben ook even de chat ingedoken met Genelec om hen om advies te vragen: ze geven aan dat de 7370 en de 7360 beiden geschikt zijn. De 7360 is de krachtigste sub die ik al op mijn eigen shortlist had staan, dus ik denk dat die het gaat worden. Scheelt ook alweer 1000 euro ten opzichte van de 7370. Nu maar hopen op een Black Friday wonder! :D

Hee Mindfood,

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of je deze inmiddels hebt en zo ja hoe hij bevalt?

• Duimpje
Duimpjes: Vic
Hi @RoWeL en @Vic, de keuze is uiteindelijk gevallen op de 7360 AP. Hij staat hier nu een tijdje en ik ben erg tevreden met het resultaat. Zeker nadat ik met de GLM-software de set op de ruimte heb aangepast en de profielen die daaruit kwamen heb weggeschreven in de 8341’s, moest ik bij het beluisteren van muziek een klein traantje wegpinken. De 7360 vult het geluid mooi en natuurlijk op en het resultaat klinkt ‘af’. Ben dan ook blij met de aanschaf.

Ik heb op dit moment nog niet veel muziek gemaakt en gemixt in mijn studio. Tot nog toe vooral bezig geweest met het opnieuw aanleggen en wegwerken van alle fysieke aansluitingen.
Maar ik hoor zeker veel meer, als ik bijvoorbeeld een 808-kit selecteer op de tr8-s en een beetje met de kick ga lopen tweaken, nou dan is het verschil tussen met en zonder de sub echt heel duidelijk hoorbaar. Zelfs al was ik in allereerste instantie misschien een heel klein beetje underwhelmed over de hoeveelheid hoorbaar laag i.v.m. de neutrale afstelling die uit de GLM-meting kwam EN ik hiervoor gewend was aan een wat eenvoudiger sub die relatief wat meer aanwezig was. Toen ik een patroon op de TR8-s triggerde was dat als sneeuw voor de zon verdwenen.

Back