Ik ben op zoek naar softsynths die door grote namen worden gebruikt, zoals Chemical Brothers, Tiga, Technotronic, New Order
Interviews lezen en hopen dat ze wat loslaten (en dan heb je er eigenlijk nog weinig aan).
Ik wil eigenlijk weten hoe ik bepaalde sounds kan namaken, heeft er hier iemand ervaring mee?
Jazeker

. Je moet alleen niet vragen om te vragen - we hebben hier een schitterend forumdeel voor genaamd Klank, Geluid en Theorie. Maak alleen geen thread per vraag maar probeer het in een enkele thread te houden.
Bestaan er sites waar ik de volledige settings van een softsynth en effects kan bekijken en zo namaken?
Ik post dit soort dingen geregeld op
Clubcharts onder een andere naam (synerjee).
Of heeft er iemand gevonden hoe je bv het geluid van een bekend nummer kan namaken?
Welk bekend nummer? Welk geluid in het bekende nummer?
Wil je hierbij hulp, dan is er nodig:
- de naam van de artiest
- de naam van het nummer
- een mp3-fragmentje of een goede kwaliteit Youtube video (dus niks wat je met mobieltje hebt opgenomen)
- het tijdstip in het fragment of de video wanneer je het geluid hoort
- een summiere beschrijving. Zelfs in 6 seconden kun je nog 20 geluiden horen, dus of je nou de bas bedoelt of dat hoge tingeltje, dat moet wel erbij staan.
Bonuspunten als je aangeeft wat je zelf al hebt geprobeerd. Nog meer bonuspunten als je een mp3tje plaatst van deze poging.
Of is dit een vraag waar niemand me mee kan helpen?
Je kunt je afvragen of het de moeite waard is om andermans geluiden na te maken en dan om recepten te vragen. Zelf experimenteren - maar wel systematisch - heeft over het algemeen meer zin. Je hebt synthesizers, of dat nou plugins zijn of niet boeit nog niet eens. Die hebben knopjes. Kies een preset die er op lijkt en ga systematisch proberen uit te vinden waarom dat het zo klinkt.