midi controller/interface

jack555555

Nieuwkomer
Hoi, ik ben nieuw hier maar ik houd het forum al een tijdje in de gaten ( al veel nuttige dingen gelezen hier)
Ik gebruik ableton live en wil een keyboardje kopen om
-mijn softsynths aan te sturen
-graag ook men controls wil bedienen
-liefst kon ik ook een microfoon aansluiten
- mss met een vocoder (of kan ik die beter als programma op zich aanschaffen)
eerst wou ik een microkorg kopen maar naar wat ik hier las mss best een novation remote (compact) i.v.m de automapping functie?
heb ik ook een audio interface nodig?
Wat denken jullie, alvast bedankt
Groeten, Jack

Bericht door een moderator:
Dat is natuurlijk absurd, genoeg mensen die hier helemaal de softwarekant uit zijn gegaan; maar je kunt 'm beter in het juiste forum zetten. Het feit dat er na 2 uur niemand heeft geantwoord heeft ook niks te betekenen, als je na een dag niks hoort moet je je pas druk gaan maken. Verplaatst

Heb je een audio interface nodig? Tja, ja, da's wel handig, zeker als je een microfoon wil aansluiten.

Vertel ons echter eens wat meer en zeg eens wat je wil besteden in harde euro's, of het voor een laptop of desktop is, en wat je nog meer wil aansluiten.

midi controller interface

midi controller interface

Hallo, ja ik had hier al veel discussies gelezen en het leek me of er op de soft gebruikers werd neergekeken. Mijn excuses daarvoor.
Ik apprecieer alle goede raad die ik hier krijg en wil dus niemand op de tenen trappen.
Wat ik wil besteden aan de interface, de prijzen varieren zo hard (er is zoveel te verkrijgen als je sites als feedback en dolphin music enzo bekijkt)
maar liefst hield ik de prijs zo laag als mogelijk voor de interface omdat ik ook een controller (wordt waarschijnlijk de axiom van m-audio) en een paar monitors (krk rp 6) ga aanschaffen. De controller was ik zowieso van plan, de monitors omdat me op dit forum al duidelijk werd dat ik die wel eerst nodig heb en niet met men hifi speakers zou verder kunnen.
Momenteel is men geluid van men desktop naar men stereotje geleid;
Mijn huidige standaard geluidskaart is een realtek high definition audio.
I.v.m de micro, op de microkorg stond een micro daardoor was ik in de waan dat ik mss geen extra audio interface nodig had.
Vriendelijke groeten, Dave

Ik heb een haat / liefde verhouding met de software.
Met de hardware ook eigenlijk ha ha.
Hardware; lekker stabiel maar enigzins beperkte mogelijkheden.
Software zeer uitgebreid en veel mogelijkheden; om in te verdwalen.

Hoe ik het zie:
Lekker live jammen op de hardware;
Veel nieuwe geluiden vinden met de PC.

Mooi ding die Novation!

controller

controller

Vic,

Ja de remote sl heb ik ook al veel over gelezen. Hij is natuurlijk wel een stuk duurder, heb je die automapping als beginner echt nodig en heeft hij nog andere voordelen tegenover bv de axiom?
Ik kan er een kopen voor 250 euro 2dehands, is echter wel al van 2006.
Kan dit kwaad, verslijten die dingen eigenlijk snel?
Ik heb ook iets gevonden over een nieuwe? axiom pro, zou ook automapping hebben weet er iemand de prijs en of die al te verkrijgen is?

Back