Yamaha CS-50

Hover

-
Het kleine broertje van de CS-80 :D , nou ja, deze weegt toch ook al zo'n 46 kg.

Er staat er een te koop op AdValvas , vraagprijs is 500 EUR maar misschien kan je nog wat van de prijs doen?

cs50.jpg

Ziet er wel een leuke bak uit, misschien moet ik zelf maar eens informeren :engel:

Ben ik nou gek of is dit geen gek bedrag?

Nja, zelf ik nog plaats nog organen over om dat ding te kunnen scoren. ;)

tis vrij duur normaal zou hij 350 Euro moeten zijn.

Niet bijster interresant overigens die bak moet ik zeggen. Prijs is ook vrij stevig.

Voor die prijs zou hij in perfecte staat moeten zijn. €350 tot €400 lijkt me meer op zijn plaats.

Het mooie van de CS50 / 60 is dat ze niet zo "temperamentvol" zijn wat betreft de stemming als de CS80 ;)

cs wat & waarom

cs wat & waarom

ok ok,... ik probeer al een tijdje uit de cs warboel te geraken ,....
wat is nou wel eg intresanto,mbt de cs srie
de 1100euro voor de cs30 van mpoly....[vindt ik overgewaardeeeeeeerd
een tijdje contact gehad over een cs15[ d ]
ik dacht dat die dus ook intresant was vanwege de cs stuctuur ,allus dual,de osc,vca vcfen enz
allus 2x ,... ook de cv/gate inputs [jammer ]
maar de cs15 ,d, dus is 1/2 preset zoals dus ook de cs 50/60/80
met de ugly switch colur buttons

wat blijft er over de ; cs15 [zonder d ]cs 10 en de cs 30 [zonder L/m],
al deze synths hebben dus de fully ,hands on control ,sliders en knobbies
de cs-en 50/60/80 niet right?
wat is redliojk voor de ,hands-on controlably synthies ala cs15/30

thnx soooooofar

Maar toch qua aantal kilos wel errug veel synth hoor. ;)

Ik heb een bod uitgebracht van 400 euro op een schijnbaar goede Yamaha CS50. Voor dit bedrag mag ik hem komen ophalen. Is dit een goede deal volgens jullie?

Re: cs wat & waarom

Re: cs wat & waarom

Origineel geplaatst door rondroyd
ok ok,... ik probeer al een tijdje uit de cs warboel te geraken ,....

Je kunt de CS familie opdelen in drie groepen:

1. CS5, 10, 15 en 30.

2. CS15D, 20M, 40M en 70M

3. CS50, 60 en 80

Volgens mij deelt elke groep elkaars technologie. De boards van de CS50, 60 en 80 zijn in iedergeval gelijk aan elkaar...
De CS50 is 4 stemmig (4 voiceboards), de CS60 8 stemmig (1 vco per stem, 8 voiceboards) en de CS80 is 8 stemmig met 2 vco per stem en 16 voiceboards.

Origineel geplaatst door SCRAP
Ik heb een bod uitgebracht van 400 euro op een schijnbaar goede Yamaha CS50. Voor dit bedrag mag ik hem komen ophalen. Is dit een goede deal volgens jullie?

Ik vind het gewoonweg duur. De CS50 mag er dan wel mooi uitzien, maar hij heeft absoluut niet dezelfde mogelijkheden als een CS60, laat staan de CS80. Indertijd wou niemand de 50 hebben omwille van z'n beperkte mogelijkheden, dus dan vind ik 400€ fel overdreven.

Maar ja ... da's natuurlijk wel maar een persoonlijk oordeel.

:doei:

Dat is waar, maar dit is voor mij de enige mogelijkheid om in de buurt van de CS60/80 te komen. Daarnaast lijkt het mij vrij onwaarschijnlijk dat ik ooit nog een CS60 of 80 zal bezitten. Ook denk ik dat als ik deze CS50 aan mijn neus voorbij laat gaan, ik waarschijnlijk geen 2e kans krijg. Aan de andere kant moet je ook maar denken, dat je voor een goede Korg MS10/20 ook zo'n 4 a 500 euro kwijt bent. Persoonlijk ben ik dan meer te porren voor deze CS50.

Trouwens, in hoeverre verschilt de CS50 van de CS60? Is het alleen de gehalveerde polyfonie en het ontbreken van de ribboncontroller en aftertouch? Of zijn er nog meer zaken die ontbreken, zoals bijv. de ringmodulator.

Iig bedankt voor jullie advies.

Dat is waar, maar dit is voor mij de enige mogelijkheid om in de buurt van de CS60/80 te komen. Daarnaast lijkt het mij vrij onwaarschijnlijk dat ik ooit nog een CS60 of 80 zal bezitten. Ook denk ik dat als ik deze CS50 aan mijn neus voorbij laat gaan, ik waarschijnlijk geen 2e kans krijg. Aan de andere kant moet je ook maar denken, dat je voor een goede Korg MS10/20 ook zo'n 4 a 500 euro kwijt bent. Persoonlijk ben ik dan meer te porren voor deze CS50.

Trouwens, in hoeverre verschilt de CS50 van de CS60? Is het alleen de gehalveerde polyfonie en het ontbreken van de ribboncontroller en aftertouch? Of zijn er nog meer zaken die ontbreken, zoals bijv. de ringmodulator.

De CS50 heeft 4 stemmen minder, geen user geheugenplaats en mist de ribboncontroller. Hij heeft wel aftertouch.

Het hoofdverschil is inderdaad de 4 stemmen ipv de 8 en die vier stemmen zijn maar met één oscillator aan te sturen ... dus de typsiche vette klanken van de CS80 zal je niet kunnen maken (met de CS60 trouwens ook niet). Het vette moet van de 'Ensemble'-switch komen (= soort chorus). Voorts is het keyboard ook maar 4 oktaven, niet aanslaggevoelig en geen RC. De ring modulator heeft ie wel. Hij heeft slechts één programmeerbaar geheugen.

Ik moet zeggen dat ik zelf ook een CS80 fan in hart en nieren ben, maar als ik moest kiezen tussen een MS20 (of liever nog een CS30) of een CS50 dan zou ik onmiddellijk voor die MS20/CS30 gaan. Natuurlijk kan ik je gelijk geven dat je op z'n uiterlijk zou vallen, want de grote CS-serie is altijd mooi, of je nu de 50, 60 of 80 bekijkt. Alleen weegt voor mij uiterlijk niet op tegen wat je ermee moet kunnen doen. Maar dit is maar een persoonlijke visie die ik je kan geven ... jij moet vooer jezelf beslissen wat je er mee aan moet. Ik zou in ieder geval toch proberen af te dingen tot een 250€, want 400€ is absoluut te veel (IMHO).

:doei:

Volgens mij worden ze wel steeds zeldzamer, een mooie cs50 of cs60 dus. Dus 400 euro is helemaal zo slecht nog niet. Ik heb ze zelf ook en kan ze aanraden vooral als je van een beetje pielen houd. Je moet ze niet vergelijken met de cs5, 10, 15, 30, zijn een heel ander soort monosynths.

:)

Back