Akai mpd 24 knobs

Ter8

Nieuwkomer
hey iedereen
ik heb een mpd 24 (uiteraard) aan mijn laptop verbonden en via de nn-xt sampler in reason bewerk en ik hiermee mijn sample's. nu ben ik al een tijdje aan het zoeken hoe ik bepaalde functies vanuit de sampler aan de knobs van mijn mpd koppel, zoadat ik niet elke keer bvb de pitch functie hoef met de muis te bedienen, ik zou deze nl heel graag aan mijn mpd koppelen... ik vind dat veel gemakkelijker dan dat stomme geklik en gesleep
was bezig bij edit mode maar dat lijkt me enkel betrekking te hebben tot volume's etc... dus iemand een idee, en een idee of dit überhaupt wel mogelijk is?

p.s.: ja, ik heb eerst via de zoekfunctie twee pagina's vol over de mpd24 gelezen, ben ik uurtjes zoet mee geweest, en heb het antwoord dus niet gevonden alsook niet in de handleiding.

bvd

Laatst gewijzigd:
In de handleiding van de MPD zal je het antwoord ook niet vinden. Het is de vraag of nn-XT midi learn functionaliteit heeft (ken het hele pakket verder niet) dus in die handleiding van nn-XT zul je het moeten zoeken.

Zou verwachten dat het gaat zoals met de meeste software, rechts klikken op een knop, of na het aanzetten van midi learn een knop (of functie) in de software aanklikken en direct daarna een knoppie op de mpd draaien (of fadertje schuiven/CC padje drukken) en dan is het geheel gekoppeld.

Maar dat moeten nn-XT-gebruikers je dus kunnen vertellen, want dit is niet MPD-24 specifiek maar geld voor om het even welke midi controller koppelen aan nn-XT.

Klik met je rechter muisknop op de knop die je met je mpd24 wilt besturen en kies "Edit Remote Override Mapping..."

Zorg dat het vinkje bij "Learn From Control Surface Input" aanstaat.

Draai aan de knop op je mpd24 die je voor die knop wilt gebruiken. Et voila, je Control Surface en Control springen automatisch op Akai MPD24/Knob 1 bijvoorbeeld. Klik op OK en je bent klaar.

Helaas heb ik - voorlopig - een gedownloade versie van Reason, dus dat zal ik in ieder geval eens googlen, naar hoe het met die sampler zelf zit. Dacht ook al om de mpd te gebruiken met Battery of Guru into Cubase, maar dan moet ik dus deze kwestie vinden oplossen met beide programma's. En het lijkt me inderdaad beter eens in de handleiding van deze te kijken in plaats van in die van de mpd.
Anyway, maar eens opzoek gaan naar die midi learn functie in de NN-XT sampler.

Bedankt

edit: ik zie nu de post boven mij, meteen eens proberen, bedankt!

Hmm, krijg het gevoel dat ik in de NN-XT sampler helemaal met de rechtermuisknop helemaal niet kan op een knop klikken. Er verschijnt altijd hetzelfde bij welke knop ik ook klik en de dingen die ik daarbij kan aanvinken gaan over de hele mixer, zoals 'Browse Patches' en 'Go To' etc...

Edit: Bij de NN-19 sampler kan dit echter wel en werkt ook alles zoals je gezegd hebt...

Edit twee: dit werkt enkel voor het bovenste gedeelte van de NN-XT sampler. Zoals je waarschijnlijk weet heb je wanneer je links op dat pijltje naar onder klikt, een uitgebreider gedeelte met functies van de sampler. Daar kan ik de pitch niet aan mijn mpd koppelen... alvast bedankt voor de uitleg, nu ben ik toch al een stukje verder geholpen.

Laatst gewijzigd:
Back