DAW downgrade van vista naar XP: weer totaal andere problemen

Johndoe11

Gedeactiveerd account
Ik was het niet goed functioneren van m'n Powercore X8 onder vista zo zat, dat ik uit armoede maar weer eens XP heb geinstalleerd, naast het feit dat AHCI zonder diskdrive niet echt makkelijk te configureren was ging alles verder redelijk voorspoedig. De Poco werkt nu feilloos met dezelfde driver. Alleen ik heb nu weer 2 andere problemen

1. de Blofeld wordt nu herkent als "USB Device (2)" ipv van z'n eigen naam
2. veel erger: de Virus TI verslikt zich CONTINU. hoewel alle intel drivers zijn geinstalleerd lijkt het erop dat XP de USB2 poorten als gewone poorten ziet de USB poort geeft al 60% utilisation aan op de Virus alleen (idle) ben ondertussen 2 dagen verder en krijg het niet goed werkend
wie weet raad?

Wat je 2e punt aangaat, service packs al erop gezet? Ik meen dat pas vanaf SP1
USB2 ondersteund wordt. Dat zou je hoge belasting kunnen verklaren.

SP3 staat erop, wordt er echt schijtziek van
patch changes duren veels te lang en ik kan geeneens een akkoord aanslaan op de virus. weer 2 dagen naar de klote:stupid

staat aan. dit systeem werkte tot gisteren PERFECT op VISTA (op die KUT powercore X8 na dan)

het probleem is onstaan na het installeren van de ASUS Intel Chipset drivers die nodig zijn om XP de chipset te laten herkennen
die installeerde tevens e.o.a. USB updater (aantal keren automatisch gerund in de DOS window) en hier zijn waarschijnlijk de inf files mee overhoop geholpen en ik krijg dit niet meer goed door installer nogmaals te runnen, te de-installeren handmatig te updaten etc etc. het werkt gewoon allemaal niet.....

Ik weet niet wat voor moederbord je hebt, maar haal anders de Asus chipset drivers eraf en check even op de site van intel voor de eigen drivers.

Het is een P5Q Pro en dit heb ik ook al gedaan
ga terug naar Vista, dat geneuzel met dat antieke XP kan echt niet meer
zet m'n PoCo x8 el bij de kliko:duivels:

ik heb ook een p5q pro met xp. loopt als een trein. heb je de laatste bios versie? voor de zekerheid na de chipset installatie high speed enable gecheckt? anders misschien een volledige format c: uitvoeren met de xp installatie cd.

staat allemaal aan: 2.0, High Speed ipv Full speed

heb partitie verwijderd via F6 met AHCI geinstalleerd
na xp sp1 install DVD als eerste SP3
na SP3 als eerste Intel Chipset Inf Util
daarna Matrix storage manager
daarna Windows update

heb het probleem (waarschijnlijk) gevonden
diverse sites zeggen dat alle mainboard drivers geinstalleerd dienen te zijn VOOR de installatie van SP3, doe je dit niet, dan gaat latere installatie in SP3 blijkbaar niet goed....

Maar goed, heb inmiddels Vista SP1 er al weer op staan, nu nog maar eens Poco drivers proberen op clean install, anders nog maar een keer XP volgens bovengenoemd recept

Het is een P5Q Pro en dit heb ik ook al gedaan
ga terug naar Vista, dat geneuzel met dat antieke XP kan echt niet meer
zet m'n PoCo x8 el bij de kliko:duivels:

lekker he wisselen van os ...
kheb tiny xp = xp uitgekleed met vista looks en meer new shizzle die ik weinig gebruik
werkt gewoonweg perfect
aleen ik heb ook niet steeds t nieuwste ...qa midi / drivers / en interce app eraan hangen

hoog springt hard valt ...:confused:

Ik kom van Vista met m'n setup, op vista werkte alles perfect, behalve m'n powercore (en m'n Lexicon MX200 plugin) had verder totaal geen klachten over Vista.

Omdat ik toch wil proberen om m'n Powercore ook te laten werken XP dus geinstalleerd, nou m;n Powercore werkt nu wel (en m'n Lexicon MX200 plugin ook) Maar m'n Blofeld en Mackie control heten nu "USB Devices"

De snelheid van de USB poorten is niet goed in SP3
in SP2 heb je het probleem met Firewire op halve snelhied

Zo is er dus altijd wat. Van mij hoeft het nieuwste ook niet, maar het moet wel gewoon werken.

beste is om service pack 3 te slipstreamen in xp, dan xp installeren dus MET service pack 3, hierna alle drivers erop.

dus SP3 voor de inf update utility?!?
wie heeft er een ti en werkkt nog meer met SP3?

Het is toch wel erg bizar dat fabrikanten na zoveel tijd nog steeds geen degelijke Vista support leveren moet ik zeggen.........

en geen fatsoenlijke XP support zonder een heel ritueel aan fixes en patches in een bepaalde volgorde, met een hoop manual gehack.

Als ik het goed begrijp heb je XP geïnstalleerd, Servicepacks geinstalleerd en toen pas je drivers (waaronder Chipset drivers ).
Dat is inderdaad niet goed en kan problemen veroorzaken.

Doe de XP install --> Alle drivers installeren --> Dan de ServicePcks

En wil je je eigen XP toch slipstream met SP3, gebruik dan Nlite (www.nliteos.com). Die voegt je eigen XP cd samen met SP1, 2 of 3.
Eventueel kan je er al je drivers van te voren nog bijdoen zodat na de XP install, SP3 en al je drivers zijn geïnstalleerd.

klopt heb nu het volgende gedaan:
XP SP1 install DVD (ATA)
Intel Chipset drivers
Intel AHCI drivers
(geswiched naar AHCI in BIOS)
Intel Storage Manager
XP SP3 installer
Windows Update > Microsoft Update
Alle updates

Na het installeren van de Intel Chipset Drivers, kreeg ik een aantal keren een DOS window met c:\windows\inf USB Updater
Denk dat het daar de vorige keer is foutgegaan aangezien dit nu voor sp3 gebeurde en de vorige na sp3

Back