powertran trancendent 2000

R-ond

Gepokt en gemazeld
overleden lid
1 osc cem3340 k hoop wilde mono synth

ga hier maar de " powertran trancendent 2000 draad " van maken :okdan:
nxt week hebk m ast allemaal goed gaat !
ben benieuwd wie m nog meer heeft en had en evt gebruikers ervaringen
kheb al wat leuke sites gevonden
http://www.cykong.com/Synths/Transcendent2000/T2k-General-Mods.htm

check deze ;
http://www.cykong.com/Synths/Transcendent2000/T2k-Modulefied.htm
kan zo naast rombraz zn monopoly
er zijn der meer met cubas key note off f:Detrish

Attachments

• Transcendent2000.jpg
    Transcendent2000.jpg
    23,9 KB · Bekeken: 78
  • T2k-Module-Standing1.jpg
    T2k-Module-Standing1.jpg
    132,8 KB · Bekeken: 82
Heb je mijn ex2000?

Vette bak ook hier weer veel klankverschil,ik kan helaas nog ff niks opnemen .
Ik had er 3 heb nu alleen nog de white faced, die klinkt echt uberdik!

ok zalder mee ophouden [ist nie zo dus ]
d8t !!
khoop m as weekend by gertjan op te halen relaxte dude
had wat troubles ..ff weekie wachten
@ rombraz hebm dus nog nie ...komt wel :doei:verwacht er wel wat van qa sounds ...
aleen die rare +/- 15 volt pedal ingang ??? snapk niet helemaal

ik heb er een gehad en verkocht aan een forumlid die 'm inmiddels ook al weer aan iemand anders heeft verkocht en die heeft 'm ook weer verkocht via mp (grappig hoe je gear zo door verschillende handen gaat). Ik had 'm niet via een midi interface aangesloten maar speelde er met de losse handjes op. Qua geluid kan ik 'm niet echt ergens mee vergelijken. Zoek je een synth voor mooie volle en snerpende leads, dit is 'm. Zoek je een synth voor belachelijk bubbelende bassen, dit is 'm ook. Het filter (lowpass/bandpass) is echt geweldig, de resonance kan belachelijk hoog, met de cutoff dicht krijg je al snel problemen met je buren...

Ook zitten er leuke modulatie mogelijkheden op: sample and hold en een lfo die je tegelijkertijd kan gebruiken. Kortom een erg leuke en goedklinkende bak!

hier nog wat foto's van de 2000 die ik had, daar kun je de controls/functies beter op zien.

specs in het kort:

1 oscilator: zaagtand (shape naar driehoek), blokgolf (shape naar pulse), sample and hold, lfo (sinus en blokgolf, allebei hebben een eigen knop en zijn dus tegelijk te gebruiken), adsr to pitch, noise, vcf, vcf-ad envelope, vca, vca-adsr envelope (kan loopen).

in en uitgangen: Hi en low (volume) out, VCF IN (filter ingang), gate in, cv in, vcf pedal in

wat betreft s&h. Ik dacht dat je de snelheid daarvan apart met de s&h knop kan regelen, los van de snelheid van de lfo.

Attachments

• PICT0036.jpg
    PICT0036.jpg
    164,2 KB · Bekeken: 73
  • 3.jpg
    3.jpg
    150,8 KB · Bekeken: 83
  • 4.jpg
    4.jpg
    155,4 KB · Bekeken: 68
  • front.JPG
    front.JPG
    59,5 KB · Bekeken: 77
  • side.JPG
    side.JPG
    68,3 KB · Bekeken: 75
hier nog wat foto's van de 2000 die ik had, daar kun je de controls/functies beter op zien.

specs in het kort:

1 oscilator: zaagtand (shape naar driehoek), blokgolf (shape naar pulse), sample and hold, lfo (sinus en blokgolf, allebei hebben een eigen knop en zijn dus tegelijk te gebruiken), adsr to pitch, noise, vcf, vcf-ad envelope, vca, vca-adsr envelope (kan loopen).

in en uitgangen: Hi en low (volume) out, VCF IN (filter ingang), gate in, cv in, vcf pedal in

wat betreft s&h. Ik dacht dat je de snelheid daarvan apart met de s&h knop kan regelen, los van de snelheid van de lfo.

electracidz wat jij zegt s/h los tempo vd lfo klok hebbie dus twee losse modules
bv mn andere synth die s/h hebben de cs30 euhhhhh eigenlijk niet so veeel dus
uhhh
de monopoly staat hier effe niet meer ...die heeft t ook niet hmmmmmm

iig de s/h deelt vaak een klok snelheid met de lfo
t zou tof zijn omt filter te laten steppen [s/h ] en daar een langzame lfo sweep over te hebben
]
mn cs30 kan dat niet alemaal een klok snel;heid

ohhhhhh zenuwachtig
byna kakken
morgen naa tilburg ..............................:peukie::eureka::doei:gertje

helemaal zeker weet ik het niet hoor! Misschien dat er iemand op het forum er nog een heeft en dit kan nakijken.

LFO en s&h kunnen niet tegelijkertijd naar het filter zover ik weet. Als je naar de controls kijkt zie je dit ook staan. Bij sweep (lfo naar het filter) staat bij control kb (keyboard) off en random. Dat is de s&h. Naar mijn weten moet je dus de control op off zetten om om het filter te laten moduleren door de lfo en andersom voor de s&h. Maar zeker weten doe ik het weer niet, want het is alweer een tijd geleden dat ik er een had.

Nee, dat gaat wel tegelijkertijd. De sweep pot loopt niet via de control schakelaar. Er staat er hier geeneen meer, maar het schema is vrij duidelijk.

Schema is overigens ook duidelijk in dat de S&H gewoon aan de LFO hangt en dus geen eigen klok heeft.

OK, bedankt is dat ook weer de wereld uit!

Tof dus dat het wel tegelijkertijd kan, minder tof dat de s&h en de lfo dezelfde clock delen.

nutekoop weer wil toch een blofeld wa:geslaagd:vennnnnnnnnnnnnnnnnnn

ha ik heb vanaf volgende week ook een trancedent :) oeioeioei ik kijk er naar uit!

staat er nu een op mp hebbie die gekocht ?
ben wel benieuwd watie koste ..was tot 200+ geboden
zonder knoppen maar ja koop je . com / moog knoppies
50+ eu klaar

leuke synth hoor

electracids ik heb denk ik niet de jouwe wel idem case mijn frontplate alu = beetje verkleurd op de een of andere manier

WAT IKME AFVRAAG = hoeveel zijn der ooit gemaakt / verkocht ???
:geslaagd::luv::engel:
voornamelijk via uk in eu terecht gekomen .

volgens mij istie nie soo populair overseas - mischien eens op ebay gooien
wel weer dat verstuur probleem
best zwaar

tistem dat k wat andere dingen wil kopen ,....
anders
dsu nog te koop 350.-
wat voor analoge fette bak koopje tegen woordig nog voor 350.- ????????????????
schynt een toets niet te reageren ,....maarja :kont:*D:gaap:
moet je toch cv gate aan sluiten :halleluja

hhhm heb nog wat van de prijs afgekregen want hij geeft nogal een knorrig geluid en weet nog niet zeker of ik die toetsen eraf ga halen. had gehoopt dat ie wat smaller zou zijn maar is nog best een breed bakje. maar mocht het zover komen dan mag je ze hebben etaoin.

Vergelijkbare discussies

Back