Ik ben op zoek naar goede ACTIEVE monitor speakers voor een thuisstudio. Ik produceer dancemuziek met Cubase en heb een Focusrite Saffire audio interface. Mijn muziek wordt op CD en vinyl uitgebracht dus het is belangrijk dat ik goede mixdowns aanlever.
Mijn budget ligt zo rond de 400-500 euro maar het liefst wil ik uiteraard een zo goed mogelijk setje voor een zo laag mogelijke prijs.
Nu kwam ik de prachtig uitziende Fostex PM-2 MkII (of PM-1 MkII, geen idee hoe groot het verschil is) tegen en vroeg me af of iemand mij iets meer over deze monitoren kan vertellen. Ik ben zelf namelijk helemaal niet bekend met technische specs, dus het zou geweldig zijn als iemand me zou kunnen vertellen wat hij/zij ervan vindt, en hoe ze zich qua prestatie verhouden tot andere modellen in dezelfde prijsklasse.
Ik weet dat ik gewoon het beste zelf kan gaan luisteren en dat ben ik ook van plan, maar ik zoek ook naar wat gebruikersfeedback en advies van onafhankelijke mensen ipv. verkopers.
O ja, nog iets... De volgende zijn mij aangeraden door collega's:
- Genelec 8020A (liever de 8030A of 8040A, maar die zijn te prijzig)
- Adam A7
- KRK Rokit 6 (de één zweert erbij, de ander zegt dat het pulp is)
Hoe verhouden deze zich tot de Fostex PM-2 MkII?
Linkje: http://www.fostexinternational.com/docs/music_products/pm_series_mkII.shtml
Alvast bedankt!
Mijn budget ligt zo rond de 400-500 euro maar het liefst wil ik uiteraard een zo goed mogelijk setje voor een zo laag mogelijke prijs.
Nu kwam ik de prachtig uitziende Fostex PM-2 MkII (of PM-1 MkII, geen idee hoe groot het verschil is) tegen en vroeg me af of iemand mij iets meer over deze monitoren kan vertellen. Ik ben zelf namelijk helemaal niet bekend met technische specs, dus het zou geweldig zijn als iemand me zou kunnen vertellen wat hij/zij ervan vindt, en hoe ze zich qua prestatie verhouden tot andere modellen in dezelfde prijsklasse.
Ik weet dat ik gewoon het beste zelf kan gaan luisteren en dat ben ik ook van plan, maar ik zoek ook naar wat gebruikersfeedback en advies van onafhankelijke mensen ipv. verkopers.
O ja, nog iets... De volgende zijn mij aangeraden door collega's:
- Genelec 8020A (liever de 8030A of 8040A, maar die zijn te prijzig)
- Adam A7
- KRK Rokit 6 (de één zweert erbij, de ander zegt dat het pulp is)
Hoe verhouden deze zich tot de Fostex PM-2 MkII?
Linkje: http://www.fostexinternational.com/docs/music_products/pm_series_mkII.shtml
Alvast bedankt!