rod modell (deepchord) / soultek interview

nomore

Lintage Vid
http://www.textura.org/reviews/tenquestions_deepchord_soultek.htm

Aangezien we het hier eiindddeloos over analoog vs digitaal hebben hier een interview met rob modell en Steve Hitchell nav hun echospace the coldest season.

Hoe vet dit, er wordt niet veel over studiozaken gepraat maar wel meer over de filosofie erachter. aanradert!

edit: deze emoticon lijkt overigens verdacht veel op rod modell 8>

Ik heb altijd een beetje een dubbel gevoel bij deepchord en consorten, het is wel heel erg een Maurizio-kopie, en het komt dichtbij maar ook heel erg niet meestal. Toegegeven, ze hadden een makkelijker artiest kunnen kiezen om na te doen, maar uiteindelijk doet het me allemaal weinig.

Dat gezegd hebbende ga ik wel straks even lezen wat ze te melden hebben, dit soort stukjes zijn meestal best aardig. Het is wel weer een beetje het gebaande pad, analoog vs digitaal, maar goed, iedereen heeft het recht een daggie ouder te worden ;)

Wellicht klinkt het door de dubinvloeden nogal basic channel achtig, maar ik vind het wel dieper gaan. Een aanrader is bijv. rod modell plays michael mantra. 2 ambient achtige tracks van ca. 30 minuten.

Ik vind de titel The Coldest Season wel goed gekozen. Zelden zo'n koude plaat gehoord! Deepchord is wel relax, maar leunt soms wat te veel op de noise soundscape vind ik. Beetje meer variatie mag soms wel.

Zelden zo'n koude plaat gehoord!
Ik vind het ook koud, maar dan meer in de zin van: met een kop warme thee in je lekker warme slaapzak tijdens een vakantie in noord-Siberië en door het 'gebrek' aan variatie is het juist perfect om in bed te draaien.

Ik vind het ook koud, maar dan meer in de zin van: met een kop warme thee in je lekker warme slaapzak tijdens een vakantie in noord-Siberië en door het 'gebrek' aan variatie is het juist perfect om in bed te draaien.

het heet ook niet voor niets 'the coldest season' ;)
Het contrast vind ik juist mooi, de geluiden zijn vanzichzelf juist warm en organisch. De sfeer die ze neerzetten minimaal en koud. Variatie is in dit opzicht relatief, zoals ze zelf zeggen in het interview willen ze geluiden langzaam laten ontwikkelen en dan eigenlijk niet eens per track maar binnen het album als geheel.

niet eens per track maar binnen het album als geheel
Ik vind ook dat de tracks te kort duren, wat mij betreft hadden ze beter een 'mega-mix' kunnen maken (kon alleen niet ivm vinyl....). Die sessie cd (naam kwijt) is ook best ok, maar klinkt wel een beetje te veel als de coldest... Geniaal ook, om een ms20 in de schuur te zetten om af te koelen...

Ik vind ook dat de tracks te kort duren, wat mij betreft hadden ze beter een 'mega-mix' kunnen maken (kon alleen niet ivm vinyl....). Die sessie cd (naam kwijt) is ook best ok, maar klinkt wel een beetje te veel als de coldest... Geniaal ook, om een ms20 in de schuur te zetten om af te koelen...

Ja lache he! 8~ Ik vraag me eigenlijk af of dit ook van toepassing is op 'moderne' analoge gear? Zo heb ik (kan nu ff niet anders) wat focusrite en ibanez spul op elkaar gestapeld en dat wordt echt verdomde warm. Zou dat ook invloed hebben op de klankkleur op de een of andere manier als je dat een paar uur laat branden?

VA's denk het niet (behalve als het te warm wordt....), maar alle apparaten waar de sound 'opwekking' gebaseerd is op weerstanden en condensatoren en weet ik veel wel.

VA's denk het niet (behalve als het te warm wordt....), maar alle apparaten waar de sound 'opwekking' gebaseerd is op weerstanden en condensatoren en weet ik veel wel.

ja het laatste bedoelde ik. Gisteren had ik namelijk iets heel vreemd, normaal gesproken is de limiter van mijn focusrite mixmaster redelijk bezig (als ik het vanuit met spirit studio wat te instuurt). Na een dag in de studio werken leek op het eind of ik wat meer ruimte daarin had ofzo. best bizar.

Na een dag in de studio werken leek op het eind of ik wat meer ruimte daarin had ofzo. best bizar.
Heb je op een goede zomerse dag ook meer ruimte (want dan begin je al warm...).

p.s. Iemand een mening over de laatste van Murmur (zit namelijk min of meer in dezelfde hoek), want die vind ik ook best lekker (hoewel hij lang niet zo deep gaat als deepchord).

Back