Drummachine VSTi's?

helemaal mee eens, maar het bespaart wel wat werk.
Vind het ook jammer dat je minder controle hebt en ik denk trouwens ook dat de d16 plugins ook kwa sequencer hetzelfde werken als de echte bakken, wat bij de ADM ook niet is.

Bij de sequencer van ADM is juist gepoogd zo dicht mogelijk bij t orgineel te blijven..

Check de audiovoorbeeldjes ADM vs de echte bakken maar op de site van Audiorealism..

Bij de sequencer van ADM is juist gepoogd zo dicht mogelijk bij t orgineel te blijven..

Check de audiovoorbeeldjes ADM vs de echte bakken maar op de site van Audiorealism..

Uhm.... wat hebben die audiovoorbeeldjes precies met de werking van de sequencer te maken?

toch leuk hoe de huidige generatie zich druk maakt om ADM en Dramazon en D16 spul... De oudere garde laat zich hiermee echt niet bij de neus nemen :D

Dat spul is zo verschrikkleijk slecht mensen, daar lusten de honden geen brood van. Wel als TR-XoX kloon iig, als een op zich zelf staande drumbak is het wat anders msschien maar als klonen etc is het zeeeeer triest...Blijft geen fuck van over in de mix, en die ADM is denk ik, zonder overdrijven, de allerslechste drumplug die ik ken....

Wil je echt dikke knallen neem dan Arald FX DKS Pro D-Hammer, dan beukt wel hehe. Is ook geen TR-XoX kloon maar klinkt wel leker opzich zelf. De DStation (HW) is ook al genoemd en is net zo duur als die plugs onderhand (125 kan je er wel een regelen) en dan heb je wat er het dichtste bijzit...ook vwb HW drumbakken....

Als je bijv 808/909 wil emuleren dan zou dit me lijstje zijn.

DStation
Drumstation V1/V2
Roland R8
Jomox 999/888
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Software

Kijk maar wat je er mee doet :)

Maareh, de vraag ging toch over software? :D

Dat Drumazon en Nepheton niet exact zoals een echte TR808 en TR909 klinken is al overduidelijk. Maar dat wil niet zeggen dat het geen goedkoop alternatief kan zijn voor mensen die niet even 2500+ euro budget hebben om deze 2 machines te kopen.

toch leuk hoe de huidige generatie zich druk maakt om ADM en Dramazon en D16 spul... De oudere garde laat zich hiermee echt niet bij de neus nemen :D

Dat spul is zo verschrikkleijk slecht mensen, daar lusten de honden geen brood van. Wel als TR-XoX kloon iig, als een op zich zelf staande drumbak is het wat anders msschien maar als klonen etc is het zeeeeer triest...Blijft geen fuck van over in de mix, en die ADM is denk ik, zonder overdrijven, de allerslechste drumplug die ik ken....

Wil je echt dikke knallen neem dan Arald FX DKS Pro D-Hammer, dan beukt wel hehe. Is ook geen TR-XoX kloon maar klinkt wel leker opzich zelf. De DStation (HW) is ook al genoemd en is net zo duur als die plugs onderhand (125 kan je er wel een regelen) en dan heb je wat er het dichtste bijzit...ook vwb HW drumbakken....

Als je bijv 808/909 wil emuleren dan zou dit me lijstje zijn.

DStation
Drumstation V1/V2
Roland R8
Jomox 999/888
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Software

Kijk maar wat je er mee doet :)

dan moeten ze gewoon geen tr808 of tr909 in hun muziek willen maar gewoon andere drums nemen...simpel :P

Je kan een ferrari sticker op een trabant plakken, maar ja daarmee is het nog geen scheurbak....

Die plugs is gewoon geen eerlijk beeld van de power van de Tr series...het lijkt er op meer niet. Maar als het alleen maar erop lijkt, kan je dan niet beter naar op zichzelf staande, wel goed klinkende plugs, kijken zoals DKS Pro of voor mijn part Guru oid.

En HW an sich hoeft dus niet duurder te zijn dan SW...mischien is/was dat een misvatting van de TS.

De Nepheton vind ik erg vet persoonlijk, ADM ook maar helaas minder controle (zoals qbical ook al zei).

De drumazon vind ik dan weer wat minder, maar misschien is dat smaak.

RMV linplug instruments !!! persoonlijk beter dan battery maar wie ben ik !!!

Geluidsbron: De slechste drum plugin allertijd.

U weet wel die troep waar de honden geen brood van lusten, en de papagaaien geen pap.

Oordeel zelf.

Attachments

• 808 909 ADM.mp3
    1,7 MB · Bekeken: 104
Uhm.... wat hebben die audiovoorbeeldjes precies met de werking van de sequencer te maken?

Nou, gesequencete (!? how the hell spel je dat) loop door originele bak vs loop op virtuele bak.. Zelfde instellingen dus..

Maar ik bedoel dus timing van de sequencer he..

Draadje begint trouwens al behoorlijk te stinken naar audio-puritanisme..

Geluidsbron: De slechste drum plugin allertijd.

U weet wel die troep waar de honden geen brood van lusten, en de papagaaien geen pap.

Oordeel zelf.

allen ADM of ook nog geprocessed?

Wat veel mensen vergeten, je kunt wel een 808 of wat dan ook hebben staan maar je moet het nog steeds opnemen, uiteindelijk. Tenzij je top of de line converters etc. hebt zijn volgens mij goed opgenomen samples best een optie (of dingen als adm, d16).

Back