Krijg clock van patch in vcv niet gesynct in Ableton

krautrock1958

Gepokt en gemazeld
Zag vandaag op youtube een patch in vcv die ik wel leuk vond als een soort drum vst in Ableton maar ik krijg deze niet gesynct in Ableton, tempo van die clock module van AS reageert totaal niet op tempochanges in Live
Ik heb even cv to midi en clocked als modules er bij gezet om te zien of er iets mis was maar dan zie je het tempo prima synct met Live, iemand die zelf vcv gebruikt en misschien weet wat de oplossing kan zijn?
Ik heb een screenprint gemaakt in Live zodat je het een en ander kan zien.

Attachments

• Schermopname (220).png
    Schermopname (220).png
    293,8 KB · Bekeken: 120
Ik heb even de clock in de bpm van clocked gedaan en start in run zodat ie een signaal krijgt en dan zie je dat bpm van de cock output synct met Live zoals je kan zien.
Ik heb even een paar opnames gemaakt van een lfo met midi cv clock, dan hoor je dat ie in sync gaat met Live.
Een drumpatch met midi cv clock in de extern van de clock van de patch, dan hoor je ook meteen rare geluiden en de laatste is zonder cv midi clock, da's hoe hij zou moeten klinken.
Ik denk dat die clock van de patch geen sync heeft of zo want ik heb van alles al geprobeerd.
Let op bij afluisteren want het volume is nogal hard, zet 'm even zachtjes.

Attachments

• VCV sequence 30 bpm lfo.mp3
    313,3 KB
  • VCV sequence 30 bpm met midi cv clock.mp3
    599 KB
  • alleen patch zonder midi cv clock.mp3
    586,7 KB
geen dank :)
Misschien mis ik iets maar ik heb niets gedaan van wat je zei, ik legde uit waarom ik het zo had gedaan zoals het in de eerste screenprint te zien was.
Kan ook zijn dat ik je niet begrijp in dit geval, soms kan communiceren via een forum wat verwarrend zijn.
Morgen er maar mee verder.

Ohh misschien mis ik ook iets.
Ik zei eerder dat die rode kabel verkeerd zat in de CLKD module die moet in de CLK.

Ohh misschien mis ik ook iets.
Ik zei eerder dat die rode kabel verkeerd zat in de CLKD module die moet in de CLK.
Ja dat klopt maar zoals ik al vertelde had ik het gedaan zodat op de screenprint te zien is dat er wel een clock is vanuit Live.
Ik kan zoals ik al aangaf bijv wel iets met Live syncen maar in deze patch werkt het niet.
Er zit op die clock van die patch wel een cv input maar via die werkt het niet en er zit geen aparte clockinput op en als ik de clock vanuit cv midi erop zet dan blijft ie gewoon op 120 bpm maar hiij gaat niet mee als je in live dan de bpm verandert.
Soms kan het lastig zijn om via het forum iets duidelijk te maken op zo'n plaatje.

Als je zelf VCV opent probeer maar op de AS clock een clock in te krijgen, mij lukt het niet tot nu toe.

ja idd. ik zou gewoon een scope erin zetten zo zie wat voor signaal erop staat.

Misschien was het wel wat verwarrend doordat ik clocked erbij had gezet, die moet je even wegdenken, de clock van de patch is de donkergrijze bijna in het midden, die staat op 120 bpm, dat is degene die zich niet laat syncen, misschien had je je daarin vergist?
Ik kan op die clock wel aan de knop draaien en zo de bpm veranderen maar verder niet.

Ja hiet zit ik tegelijk een beat te bakken en in de keuken kip :)

Eet smakelijk
Ah lekker, jij ook eetze dan. :)

Ik heb die clock er tussen uit gehaald en clocked + een clockdivider er tussen gezet en kon ik wel temposyncen met Ableton, probleem opgelost.

De midi implementatie in VCV is sowieso geimplementeerd via een extern process, hierdoor is jitter in de synchronizatie onvermijdelijk.
Daarnaast veroorzaakt in VCV elke connectie tussen modules een extra sample latency.

Back