Mono in Battery?

Nieekk

beatssssssssss
Ik zou graag willen weten hoe ik bepaalde cellen in Battery mono kan maken, voor mijn drums. Vroeger sleepte ik nog alles, en dan kan je in Cubase alles heel gemakkelijk in een mono kanaal slepen. Weet iemand hoe dat in Battery in zijn werking gaat?

Bedankt!

Wat nu dus het probleem is; als ik een mono sample van een kick in Battery gebruik, zie ik in in de volume meter dat de rechterkant veel harder is als de linker. Ik hoor de kick uit de rechtermonitor ook veel harder als uit de linke, terwijl het een mono sample is.. Hoe kan dat?

Ja niet volgens mij.
Je zult wat over het hoofd zien denk.

Is het je volume meter in battery zelf die dat aangeeft ?

Ik ben ook wel beniewd hoe je een sample in Batttery omzet naar mono, maar volgens mij kan dat niet.

Wat je moet doen is battery als een multi-kanaals versie inladen op het kanaal. Je kan kiezen tussen verschillende versies, sommige hebben 12 stereo kanalen en andere alleen mono kanalen, of een combinatie van de twee.

Als je dan in battery op een cel klikt zie je onder de volume fader een veldje waar je de routing in kan stellen. Als je die op een mono-"uitgang" zet dan komt de output mono je DAW in.

Wat nu dus het probleem is; als ik een mono sample van een kick in Battery gebruik, zie ik in in de volume meter dat de rechterkant veel harder is als de linker. Ik hoor de kick uit de rechtermonitor ook veel harder als uit de linke, terwijl het een mono sample is.. Hoe kan dat?

je panning voor de betreffende battery cell staat niet in het midden?

Thanks Qbical!
Je eerste bericht en meteen raak :mega:
Welkom bij deze.

Wat je moet doen is battery als een multi-kanaals versie inladen op het kanaal. Je kan kiezen tussen verschillende versies, sommige hebben 12 stereo kanalen en andere alleen mono kanalen, of een combinatie van de twee.

Als je dan in battery op een cel klikt zie je onder de volume fader een veldje waar je de routing in kan stellen. Als je die op een mono-"uitgang" zet dan komt de output mono je DAW in.

Bedankt voor je reactie, maar ik zie alleen een boel stereokanalen staan daar...

Dan heb je hoogst waarschijnlijk een battery ingeladen met alleen stereo outputs. Bij mij in logic ziet het er zo uit :

battery.png

Als je dan zo'n multi-output ding kiest met mono uitgangen erbij - dus "Multi-Output ( 8xStereo, 8xMono ) - dan moet het werken. Hoe het verder in jouw DAW zit weet ik niet precies, wellicht moet je daar even extra kanalen maken voor die mulit-output battery versie, maar check daarvoor even je handleiding, die weet vast meer wat dat betreft.

maar zelfs als je een mono geluid over een stereo output uit battery laat komen, zou het nog steeds gewoon een gecentreerd mono geluid moeten zijn en niet ineens harder uit de ene speaker dan uit de andere.

Het klinkt mij alsof er ergens een pan pot verkeerd staat en over het hoofd wordt gezien maar kan er zonder meer details ook niet meer over zeggen.

Nieek, kun je nog even aangeven welke versie van Battery je gebruikt en in welke sequencer. En misschien een screenshotje posten van Battery als het probleem zich voordoet.

Ik gebruik Cubase SX 3, samen met Battery 3.

naamloossu1.jpg

Zoals je ziet kan ik maar een versie van Battery 3 laden, ik kan dus niet hetzelfde als Qbical..

Dat kan idd in Cubase niet op die manier volgens mij, maar je kunt als je in Battery onder file/options aanklikt, rechtsonderin het options scherm het aantal mono en stereo outputs instellen. Het zou kunnen dat je Battery opnieuw moet laden om de nieuwe configuratie te activeren.

Maar zoals ik al zei, het zou qua plaatsing in het stereobeeld niet uit moeten maken of je over een stereo of mono output gaat.

Dat kan idd in Cubase niet op die manier volgens mij, maar je kunt als je in Battery onder file/options aanklikt, rechtsonderin het options scherm het aantal mono en stereo outputs instellen. Het zou kunnen dat je Battery opnieuw moet laden om de nieuwe configuratie te activeren.

Maar zoals ik al zei, het zou qua plaatsing in het stereobeeld niet uit moeten maken of je over een stereo of mono output gaat.

Juist! Dat is em! Bedankt!

Back