Fender Rhodes Mark II

Status
Please reply by conversation.

Eclectus

for world peace
Ik zoek 'n Fender Rhodes Mark II, geen makkelijke opdracht zo blijkt. De prijzen die sommigen hiervoor durven vragen zijn exorbitant... En dan blijken ze bovendien nog defecten te hebben!

Mijn voorkeur gaat uit naar eentje die door Rob Coops volledig onder handen is genomen. Hiervoor wil ik zo'n 1800 Euro neerleggen. Is dat Teveel? Te weinig?

Een model dat aan onderhoud toe is is ook welkom, daarvoor denk ik zo'n 1000 Euro te willen geven. En vervolgens naar Rob Coops te rijden. :) Is dat een goed idee?

Ik heb geen enkel idee hoe ik dit moet aanpakken, alle hulp is welkom!

Marcel heeft er nu vier te koop staan waarvan de duurste nog onder de 1800 kost. Marcel is in kwaliteit minstens net zo goed als Rob Coops, van harte aanbevolen!

Ze zijn (zie ik nu) bij Marcel nog niet 'restored'. Dat kan hij voor je doen. Ben je waarschijnlijk toch zo'n 1800 euro kwijt. Tjee, en dan te bedenken dat ik voor mijn eerste Rhodes 800 gulden betaald heb...

Nee, ik heb Rob nog niet gebeld. Da's een heel goed idee en het eerste wat ik maandag zal doen!

Over Marcel had ik nog niet veel gehoord. Ik zag alleen dat de Rhodes die hij aanbiedt relatief duur zijn voor de staat waarin ze verkeren. Als ik die nog moet laten restoren, dan kost het me waarschijnlijk meer dan 1800 :(

... mijn Rhodes Mk 1 moet ook nodig eens onder handen genomen worden ....

Over de kwaliteit van Rob Coops en Marcel van EP Service kan ik niets zeggen. Die zal bij beiden wel snor zitten denk ik. De uurtarieven van Rob zijn m.i. in orde: gesubsidieerd door Europa (Van Marcel heb ik ze nog niet opgevraagd). Dat vind ik een prachtig iets: de Rhodes is muzikaal cultureel erfgoed en verdient subsidie!

Ervaringen van forum lezers over beide ateliers? Prijs, kwaliteit, klantvriendelijkheid, tijd?

RFB

Status
Please reply by conversation.
Back