MIDI aansluiten...

axn

Ouwe rot
overleden lid
Voor velen waarschijnlijk iets heel makkelijks, maar voor mij nog niet helemaal duidelijk,... hoe kan ik het beste mn gear via midi aansluiten?

Hetvolgende heb ik staan:

- Macbook met een MIDI interface, van usb naar 1x MIDI in, 1x MIDI out.
- Sherman filterbank 2: MIDI in / MIDI out / 3x MIDI Thru
- Alesis Micron: MIDI in / MIDI out / MIDI Thru
- Waldorf Blofeld: MIDI In ( of via usb: MIDI In / MIDI Out)

Zou zoiets kunnen:?

62391241yw2.png

Van mn Macbook (interface) naar de Sherman in, dan op de twee Thru`s van de Sherman, de ene naar de MIDI in van de Micron, de ander naar de MIDI in van de Blofeld?, Midi Out van de Micron in de In van mn macbook (interface) ?

Laatst gewijzigd:
Hi,
geen probleem, dit werkt zeker maar...wanneer je gaat editen via de mac heb je soms wel midi- in en out nodig.
Wat er nu gebeurt in het schema:
Je speelt op de micron, gaat in de sequencer van je maccie.
Macbook stuurt midi uit signaal naar Filterbank die zelf kan reageren en de signalen naar de Blofeld en Micron doorstuurt, m.a.w. je speelt op de micron en hoort dat ook op dat instrument en de Blofeld terug.
Wel de local off zetten op je micron zodat je elke noot maar één keer gebruikt, anders wordt deze dubbel getriggerd en dat gaat ten koste van de polyfonie.
Toch vind ik het geen ideale setup.
Je zou beter een midipatchbay kunnen kopen (helaas heb ik de mijne net verkocht ;-). Je kunt dan alle ins en outs op de midipatchbay aansluiten en vervolgens het signaalpad bepalen.
Succes!

Laatst gewijzigd:
Ik kan ook eventueel de blofeld via zn eigen midi/in uit USB kabel... mn mac in laten gaan...

En dus alleen de micron en de sherman in de midi loop gebruiken,
is dat een betere optie?

En ik moet volgens mij ook dus alle apparaten een eigen midi kanaal toewijzen in cubase?

Back