AMT8 werkt niet goed met sounddiver

Stephen

The Gate is open: Tidal,,
Zijn er hier AMT8 gebruikers die met sounddiver PC geen problemen hebben???
Na 3 patchen stopt ie ermee hier...

Gewoon m'n EMU2x2 inpluggen en selecteren,
(de AMT8 als Midi OUT,)
en alles werkt met de EMU 2X2
(zoals de tijd voor dat ik de AMT8 had)...

Zelfs als ik de modules (VirusC/JP/An1x) direct in de AMT8 inplug
zonder als die mergers en MEP4 hier,
lukt het ook maar voor een '3tal' patchen...

Mss een buffer instellen of zo???

ik heb er 2 gehad van die amt8 en heb ze ook snel weer de deur uit getrapt. alleen maar gelul mee gehad die dingen. nu 2 midex8-jes en die gaan als een tiet.

tja, jammer dus voor me...

'k Zal't is in't oog houden die midex8,
want nu kan ik er nergens één te koop vinden ...

nu wil ik niet zeggen dat het echt troep is hoor. er zullen vast mensen zijn die er wel tevreden mee zijn. aangezien sounddiver van emagic is zou je zeggen dat die 2 samen optimaal zouden zijn. ik gebruik geen sounddiver dus ik zou daar verder niets over kunnen zeggen.

btw

ik meen laatst een midex8 voorbij hebben zien komen voor €125,-

edit: zie dat ie al verkocht is.

Werkt al jaren probleemloos hier. Laatste drivers geinstalleerd? Unitor 8 programmaatje geinstalleerd?

Deze drivers: unidrv227.zip
en Unitor 8 proggie ??? geen idee wat dat is...???

de driver moet idd in 1 keer goed geinstalleerd worden. gaat dat niet in 1 keer goed dan is het een hoop gedoe om het werkend te krijgen. zijn ook een aantal threads over.

'k Heb deze namiddag een serial kabel gemaakt voor de AMT8...
Daarmee werkt sounddiver perfect!!

maar, zeker weten dat met de interne usb2 / via een USB HUB,
van m'n Asus L3 laptop, de AMT8 niet voor 100% perfect werkt voor sounddiver...
(Na enkele patchen hou die ermee op)

Wat ook wel werkt is de AMT8 aansluiten via m'n PCMCIA to USB2 adapter....

't ligt dus niet aan de AMT8 volgens mij...
eerder aan de HUB's of de interne USB poorten van m'n Asus L3

Neuh, het is wel een bekend fenomeen dat het sounddiver progje / unitor control (= uitgeklede sounddiver) de unitor-8 en/of amt-8 nog wel eens wil 'verliezen'.
Heeft vooral te maken met het niet consequent inpluggen van de hardware in dezelfe poort, maar het is ook wel een beetje rammelig met USB. Heeft met de registry te maken; als je handig daarin rommelt is het altijd wel weer op te lossen (maar da's gedoe).
Met de seriele verbinding heb je betere timing (zie zoekfunctie...) én raakt sounddiver / unitor control het zwikkie ook niet meer kwijt.

Overigens gisteren nog een stapel van 1x Unitor-8 mkII en 3x Unitor-8 mkI vlekkeloos werkend gehad als één stack van 32 midi in / 32 midi out, onder één driver. Probeer dat tegenwoordig maar eens met een stapel nieuwe MOTU midi interfaces...

Overigens gisteren nog een stapel van 1x Unitor-8 mkII en 3x Unitor-8 mkI vlekkeloos werkend gehad als één stack van 32 midi in / 32 midi out, onder één driver. Probeer dat tegenwoordig maar eens met een stapel nieuwe MOTU midi interfaces...

Waren die verbonden via de USB van de mkII, die 3 mkI's ???

Yup! Eventjes wel, om te testen. Maar met serial kan net zo goed.

Back