Verschil in Roland Ax-1 en Roland Ax-7

SynthNewbie

Nieuwkomer
Ik heb gezocht naar een topic di edit kom beantwoorden maar niet gevonden.

Zoals je misschien kan raden wil ik dus een keytar halen. Die AX hebben een zalig model en naar wat ik hoor zijn ze ook beide lekker. Nu gaat de AX-7 wel voor erg veel over Ebay de deur uit, de AX - 1 ook, maar vaak toch net iets minder.

Nu is mijn vraag, heeft ieman dervaring met de verschillen tussen deze twee controllers? Of kan iemand wat de voor en nadelen zijn van de keytars?

Ik heb me al redelijk gedocumenteerd maar ik zocht toch de hulp van wat "hands-on-experience"

Bij voorbaat dank!

Ik heb ze beide gehad. De 7 is lichter, heeft andere kleur, een D-Beam controller en een midi-ingang. Nadelen zijn de spartaanse bediening (geldt voor veel Rolandspul) en het gebrek aan aftertouch. Dat laatste is een belachelijk gemis. Channel aftertouch is niet zo duur meer om te bouwen en het scheelt je weer een hand. Ik hoop ooit nog eens een Casio AZ-1 tegen te komen of een kleine Yamaha KX. De laatste heeft ook een breathcontrol-ingang. Roland heeft het beste aanbod aan keytars, maar niet de beste producten. Naar mijn mening.

Mee eens. De Casio AZ1 wordt nog wel eens te koop aangeboden en ook voor niet zo heel veel geld, maar dan heb je het wel over apparaten van 15-20 jaar oud. En dan is aftertouch wel een defectgevoelig onderdeel...
Er is nog een klein verschil trouwens: op de AX1 zit geen display, op de AX7 wel.
Ik heb zelf jaren op een AX1 gespeeld en dat beviel prima...

Bedankt voor het antwoord jongens. Dus ik kan concluderen dat als je de Ax-1 met de AX-7 vergelijkt, je alleen extra zou betalen voor eventuele nieuwigheid, kleur, display en D-beam?

Dan gaat het wss toch wel de AX -1 worden. Nu nog wachten op het geld.

Back