ik zeg alleen over de sequencer 16 stappen tegen 192 stappen in logic ?? en dan noem ik de rest geeneens.. een s16 steps sequencer.. leuk.. maar wat moet je ermee ??
Ok, als je niet weet wat je met een 16-step seq moet snap je inderdaad mijn hele point niet. Ik vind het gewoon prettig om af en toe ff realtime te jammen op zo'n sequencertje. Ik werk trouwens ook met een mmt8/cubase dus ik snap heus wel het voordeel van een compu enz...
en waarom battelen ?? ben ik niet van plan.. ik maak liever muziek dan me bezig te houden met mensen die hun oude over the top uitgekakte bakjes die veels te duur zijn lopen te verdedigen..
Dat idee van die battle kwam gewoon in me op omdat dat iets is waar die ouwe bakjes goed in zijn: "Live" je idee omzetten in iets hoorbaars/tastbaars.
Dat ze te duur zijn zit je wel dwars geloof ik, waarom eigenlijk, als je er toch geen reet aan vind?
Ik weet ook niet waarom ik me nou weer loop te verdedigen, ik laat me toch weer uit de tent lokken. Laat iedereen gewoon doen wat ie leuk wind.
Ik ken weet ik het hoeveel mensen met alle spullen van de wereld, 909's, 808, 303, 606 en er niks mee kunnen maar ik ken ook mensen met een computer en een geluidskaartje en met wat stukjes software deze mensen met hun grote mond aan alle kanten om ver blazen.
Dit is een typische drogredenering:
Dat jij zoveel mensen kent die met alle spullen van de wereld nix kunnen is triest voor die mensen, mischien ook voor jou. Maar betekent dat dat niemand iets met die spullen kan, of betekent dat dat die mensen er gewoon nix mee kunnen?
En dat die mensen met hun geluidskaartje en met wat stukjes software , die je ook kent, die andere mensen, met alle spullen van de wereld en kennelijk ook een grote mond, omver blazen, is leuk voor die mensen, en mischien ook leuk voor jou.
Maar betekent dit nu dat:
A. alle mensen met een geluidskaartje en wat stukjes software alle mensen met alle spullen van de wereld aan alle kanten om ver blazen
B. een geluidskaartje en wat stukjes software alle spullen van de wereld aan alle kanten om ver blazen
C. alle mensen met alle spullen van de wereld een grote mond hebben
D. alle mensen met een grote mond aan alle kanten om ver worden geblazen door alle mensen met een geluidskaartje en met wat stukjes software
Kortom: wat is je f**king point nou man? Dat muziek maken gevoel vereist? Zeg dat dan.
zoals skeltvm al zegt, leuk voor verzamelaars in een museum die dingen, meer ook niet..
Moet ik nou mn spullen in een museum zetten, of in een vitrinekast. Waarom geloof je nou niet dat ik ze gewoon gebruik zoals ze ooit bedoeld zijn?
het is met muziek net als met je leuter, het gaat niet om de grote maar wat je er mee doet !! ok.. ik ben dan wel bevoorrecht met een groot lid maar ik doe er dan ook niks mee.. maar dat terzijde
Wat je met je piemeltje doet interesseert me niet!