[Gespot] TR-909 €1100

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Als je interesse hebt, zou ik een foto vragen van
ZIJN 909.

Als deze in nieuwstaat is, vind ik het een goede deal.

Heb voor de mijne iets minder betaald, en is
ook in nieuwstaat met manual en orginele doos.

Let ook even op het serie nummer, liefs boven de 40.000
Daar zijn de de voedingen stabieler van.

Michael.

tis toch nie waar zeker?

tis toch nie waar zeker?

Mijn goeie vriend CJ verkoopt zijn 909, jawel.

Blijkbaar deelt hij mijn mening dat je geen orginele 909 nodig hebt om goeie dansmuziek te maken.

En zolang er gekken rondlopen die fortuinen neertellen voor die doos...woooooohahahaha.

Skeleton, wat kan jou dat nou schelen? Er zijn er toch ook bij die een fortuin uit willen geven aan een Bohm of Arp of een Wave of een Neuron etc etc.. No problem with me, laat iedereen lekker kopen wat ie wilt..

Re: tis toch nie waar zeker?

Re: tis toch nie waar zeker?

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Mijn goeie vriend CJ verkoopt zijn 909, jawel.

Blijkbaar deelt hij mijn mening dat je geen orginele 909 nodig hebt om goeie dansmuziek te maken.

En zolang er gekken rondlopen die fortuinen neertellen voor die doos...woooooohahahaha.

CJ treedt natuurlijk ook niet live op met dat ding. Er zijn mensen die hem echt als een instrument gebruiken, alle functies die er op zitten, het is alleen maar beter dat er zoveel 909's verkocht worden, de prijs gaat zakken en de mensen die er echt een kunnen gebruiken kunnen ze voor een iets normalere prijs oppikken.

Ik denk niet dat ik er voorlopig zelf 1 nodig ga hebben.

Nee, ik bedoel maar...

Nee, ik bedoel maar...

Origineel geplaatst door Arveyman
Skeleton, wat kan jou dat nou schelen? Er zijn er toch ook bij die een fortuin uit willen geven aan een Bohm of Arp of een Wave of een Neuron etc etc.. No problem with me, laat iedereen lekker kopen wat ie wilt..

O ja, zo een Bohm orgel van 7500 euro met veeeeel knopjes.
Tuurlijk mag iedereen kopen wat ie wil.
En stel dat er nou geen goeie alternatieven waren voor de orginele 909, dan kon ik het nog allemaal best begrijpen.
909 is een hype. En een mooi ding voor verzamelaars en musea.

Naar mijn mening is 625 euro een normale maximum prijs voor zo'n ding.

Ik had eigenlijk gewoon me stomme bek moeten houden. U weet wel intussen wel wat ik van die 'doos' denk.
Voortaan zal ik me dan ook onthouden van elke commentaar mbt.
Ik wou dat ik een paletje had staan.

Re: Nee, ik bedoel maar...

m.a.w. jij gaat hem niet kopen. Prima toch

[off] d'r is gisteren een TR-808 voor €600,- van ebay.de gegaan. 1 bod, 4 seconden voor 't einde. als 'k geld had gehad was 't de mijne geweest. want dat vind ik nog wel een redelijke prijs voor een 808.. [/off]

LOL, en dat is nog teveel. qua elektronika is ie naar alle waarschijnlijkheid 40 euro waard. Zelfde geld voor alle andere roland tr's en tb.
:kroon:

Oh ja?
Maak d'r voor mij maar 10 van elk(808/909).
Mats ik je, krijg je 1000 euro van me.
Wat een BS.
Noem mij 1 kloon die z'n werk goed doet, precies als het origineel.....

Origineel geplaatst door ralph
Oh ja?
Maak d'r voor mij maar 10 van elk(808/909).
Mats ik je, krijg je 1000 euro van me.
Wat een BS.
Noem mij 1 kloon die z'n werk goed doet, precies als het origineel.....

novation drumstation, jomox airbase99.. o nee.. dat zijn er twee.. en o nee.. die doen niet hetzelfde die doen meer voor minder geld... nee je hebt gelijk... een 909 is uniek... die MOET je hebben ander kun je geen muziek maken en oei.. stel je voor... hij klinkt net iets anders als een 909.. dat kun je echt niet maken nee... stel je eens voor zeg, het idee alleen al !!! :kont:

Haha, laat me niet lachen.
Veel mensen schijnen nog niet te begrijpen dat het voor minstens 50% om de sequencer gaat.
Dusz voor mij valt de 100%van je voorstellen al sowieso af.
Lijken me allebei wel leuke moduletjes hoor die jij noemt.
Oh en muziek maken kan ik ook met mn mond als het moet.
Ik vind die bakjes nou eenmaal lekker klinken.
Ik daag je uit voor een battle of the beats, jij met je novation of airbase, ik met mn 808!
Name your time and place.

Origineel geplaatst door ralph
Haha, laat me niet lachen.
Veel mensen schijnen nog niet te begrijpen dat het voor minstens 50% om de sequencer gaat.
Dusz voor mij valt de 100%van je voorstellen al sowieso af.
Lijken me allebei wel leuke moduletjes hoor die jij noemt.
Oh en muziek maken kan ik ook met mn mond als het moet.
Ik vind die bakjes nou eenmaal lekker klinken.
Ik daag je uit voor een battle of the beats, jij met je novation of airbase, ik met mn 808!
Name your time and place.

ik zeg alleen over de sequencer 16 stappen tegen 192 stappen in logic ?? en dan noem ik de rest geeneens.. een s16 steps sequencer.. leuk.. maar wat moet je ermee ??

en waarom battelen ?? ben ik niet van plan.. ik maak liever muziek dan me bezig te houden met mensen die hun oude over the top uitgekakte bakjes die veels te duur zijn lopen te verdedigen..
Ik ken weet ik het hoeveel mensen met alle spullen van de wereld, 909's, 808, 303, 606 en er niks mee kunnen maar ik ken ook mensen met een computer en een geluidskaartje en met wat stukjes software deze mensen met hun grote mond aan alle kanten om ver blazen.
zoals skeltvm al zegt, leuk voor verzamelaars in een museum die dingen, meer ook niet..

het is met muziek net als met je leuter, het gaat niet om de grote maar wat je er mee doet !! ok.. ik ben dan wel bevoorrecht met een groot lid maar ik doe er dan ook niks mee.. maar dat terzijde

Basic system: Ik ben bang van niet, ik weet ook niet waarom ik me nu weer laat opnaaien, maajja.

Ik bedoel ik ben echt geen analoog purist. Ben ook echt wel onder de indruk van menig software synth/instrument.
Ik vind rebirth bijvoorbeeld echt wel een goeie software oplossing voor als een beetje die ouwe sounds wil hebben.
Ik heb alleen een soort fascinatie met het geluid van de originele bakken, ik weet dat dat mijn fout is.
Maar als iemand beweert dat ie bakken qua electronica 40EUR waard zijn dan kan dat wel kloppen, alleen heeft nog nooit iemand die 40euro aan schroot op zo'n wijze inelkaargezet dat het hetzelfde klinkt. Ik ben de eerste die in de rij zou staan voor zoiets.
Ik denk alleen dat er te weinig freaks zijn zoals ik om het interessant te maken voor een fabrikant.
Toen de MC303 uitkwam las ik alle beschrijvingen enzo, en ik dacht:"dit is het!alle oude bakken +meer!" helaas..
jomox en novation komen echt wel aardig in de buurt, maar dan mis ik weer de sequencer!

Ik wil gewoon soms 1 kast aanzetten en op knopjes drukken en aan knopjes draaien, en dat het dan ook nog klinkt zoals ik wil dat het klinkt. Gewoon ff geen muis/beeldscherm/microsoft.

Ik ben gewoon een ouwe l*l denk ik.
Maar de uitdaging staat hoor, iemand die het wil proberen met z'n moduletje, lijkt me best leuk, battle of the beats.

Gratis Tip van Ze Kjoe!!!

* Schaltwerk
* Drumstation of Jomox of R8m (met TR-808 card)

Tadaaa!!!'

8) :D
Wedden dat je daarmee goedkoper uit bent en veelzijdiger dan met het Roland 909 fenomeen?

Met de prijzen die die gast van de ad bij Lunor vraagt kan je ze zelfs allemaal (2nd hand) kopen.

ik zeg alleen over de sequencer 16 stappen tegen 192 stappen in logic ?? en dan noem ik de rest geeneens.. een s16 steps sequencer.. leuk.. maar wat moet je ermee ??

Ok, als je niet weet wat je met een 16-step seq moet snap je inderdaad mijn hele point niet. Ik vind het gewoon prettig om af en toe ff realtime te jammen op zo'n sequencertje. Ik werk trouwens ook met een mmt8/cubase dus ik snap heus wel het voordeel van een compu enz...

en waarom battelen ?? ben ik niet van plan.. ik maak liever muziek dan me bezig te houden met mensen die hun oude over the top uitgekakte bakjes die veels te duur zijn lopen te verdedigen..

Dat idee van die battle kwam gewoon in me op omdat dat iets is waar die ouwe bakjes goed in zijn: "Live" je idee omzetten in iets hoorbaars/tastbaars.
Dat ze te duur zijn zit je wel dwars geloof ik, waarom eigenlijk, als je er toch geen reet aan vind?
Ik weet ook niet waarom ik me nou weer loop te verdedigen, ik laat me toch weer uit de tent lokken. Laat iedereen gewoon doen wat ie leuk wind.

Ik ken weet ik het hoeveel mensen met alle spullen van de wereld, 909's, 808, 303, 606 en er niks mee kunnen maar ik ken ook mensen met een computer en een geluidskaartje en met wat stukjes software deze mensen met hun grote mond aan alle kanten om ver blazen.

Dit is een typische drogredenering:
Dat jij zoveel mensen kent die met alle spullen van de wereld nix kunnen is triest voor die mensen, mischien ook voor jou. Maar betekent dat dat niemand iets met die spullen kan, of betekent dat dat die mensen er gewoon nix mee kunnen?
En dat die mensen met hun geluidskaartje en met wat stukjes software , die je ook kent, die andere mensen, met alle spullen van de wereld en kennelijk ook een grote mond, omver blazen, is leuk voor die mensen, en mischien ook leuk voor jou.
Maar betekent dit nu dat:
A. alle mensen met een geluidskaartje en wat stukjes software alle mensen met alle spullen van de wereld aan alle kanten om ver blazen
B. een geluidskaartje en wat stukjes software alle spullen van de wereld aan alle kanten om ver blazen
C. alle mensen met alle spullen van de wereld een grote mond hebben
D. alle mensen met een grote mond aan alle kanten om ver worden geblazen door alle mensen met een geluidskaartje en met wat stukjes software

Kortom: wat is je f**king point nou man? Dat muziek maken gevoel vereist? Zeg dat dan.

zoals skeltvm al zegt, leuk voor verzamelaars in een museum die dingen, meer ook niet..

Moet ik nou mn spullen in een museum zetten, of in een vitrinekast. Waarom geloof je nou niet dat ik ze gewoon gebruik zoals ze ooit bedoeld zijn?

het is met muziek net als met je leuter, het gaat niet om de grote maar wat je er mee doet !! ok.. ik ben dan wel bevoorrecht met een groot lid maar ik doe er dan ook niks mee.. maar dat terzijde

Wat je met je piemeltje doet interesseert me niet! :)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back