Dag mensen,
ik erger me nogal aan het geluid van de fan in mijn pc. Vergeleken met bijv. de pc op mijn werk (die je bijna niet hoort) maakt de mijne een stuk meer geluid. Het gaat om een intel core duo 2 E7300, 4 gig ram en de koeler heb ik vervanger voor een Arctic Cooler Freezer 7, omdat die stiller zou zijn.......
Ik heb CPU Smart Fan target al op 60 graden gezet, zonder resultaat....De PC blijft bovendien rond de 30 graden schommelen.
Enige suggesties?
ik erger me nogal aan het geluid van de fan in mijn pc. Vergeleken met bijv. de pc op mijn werk (die je bijna niet hoort) maakt de mijne een stuk meer geluid. Het gaat om een intel core duo 2 E7300, 4 gig ram en de koeler heb ik vervanger voor een Arctic Cooler Freezer 7, omdat die stiller zou zijn.......
Ik heb CPU Smart Fan target al op 60 graden gezet, zonder resultaat....De PC blijft bovendien rond de 30 graden schommelen.
Enige suggesties?

Begin eens met alles los te koppelen en sluit dan steeds een apparaat aan zodat je goed kunt horen welke elementen nou voor de meeste overlast zorgen. Dus alleen voeding, dan cpu erbij, videokaart erbij, casefans erbij, schijven erbij etc.
Mooi, herrie weg. Maar idd wel goed opletten met wa Flake ookal zei. Dit is niet verstandig en doe dat alleen als je weet waar je mee bezig bent. Aangezien ik alleen simpel 2d werk doe en een aardige airflow heb in m`n kast, wordt de videokaart niet echt warm. Na een tijdje testen en goed in de gaten houden vertrouw ik het wel. Je zou er echter ook een andere fan of een passief koelblok of iets dergelijks op kunnen zetten.