[Roland] mc-909: wie heeft er één?

Jitterbug

escapist
hey knobtwisters,

ik heb net m'n mc-909 gekocht, na lang twijfelen tussen deze en een RS7000. heb uiteindelijk de 909 gekozen om z'n grotere ram, 16 mb flash ram, TT-emulation, USB file transfer, metalen behuizing, etc

ik zou willen weten welke synthforumleden er ook één hebben om onze ervaringen uit te wisselen. ik weet dat PDTT , en mrsensei er één hebben (correct me if i'm wrong) en ik weet niet of flatron, Chillz er ook één hebben. enfin, laat het elkaar weten want samen weten we meer. >:|

weten jullie nog van andere info-bronnen, naast de Yahoo group MC-909 ?

laat wat van jullie horen !

heb al één vraagje (want m'n handleiding heb ik nog niet ontvangen van Roland benelux). wanneer ik WAV-drumloops importeer, en ik wil deze gebruiken in een pattern, wat moet ik dan doen? een rhythm patch maken? want wanneer ik 'create patch' doe vanuit sample edit mode, dan krijg ik een 'soundpatch' met ADSR enz, en dat wil ik niet. ik wil gewoon de WAV afspelen in z'n geheel.. enfin snappie?

thx

Laatst gewijzigd:
Re: Re: [Roland] mc-909: wie heeft er één?

Re: Re: [Roland] mc-909: wie heeft er één?

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
www.tweakers.net :duivels: [/B]

yak muffin,

ben ff gaan kijken..:[>.
ik trek m'n woorden in. ga ff m'n post editen voor m'n mij verkeerd inschat

ja klopt dat ik een MC909 heb 8o)

Erm die wav importeer je in je samplegeheugen
daarna maak je er gewoon een patch van maar bij het erinzetten van je sample moet je wel de gatetime op 200% zetten en de note lenght op 1/1
Dan kun je de hele sample laten loopen

Verders weet ik ook (nog) geen sites/forums voor de MC909 behalve dan yahoo groups
Flatron zit daar ook en heb voor zover ik weet ook een MC909 :W

GreetZ Ch!llZ

HELP wanted from you 909-ownerz!!

HELP wanted from you 909-ownerz!!

Mijn andere helft van de band wil er eentje gaan kopen.. We hebben ookal RS-en en o.a. 'n MC-505.
M'n vraag aan jullie owners is het volgende: zit er op de MC-909 ook zoiets als een "Megamix"-functie net als bij de 505?
(oftewel: onder 't 'spelen' per Part de pattern veranderen: bijv. Pattern 5 speelt en je verandert alleen van part 3 het loopje(=>part3: pattern5 naar pattern18..) sjnap??)
Ik weet dat je dat bij de RS via 't menu ken regelen! Maar totnutoe weet geen enkele verkoper het...:confused:
Vandaar 't vraagje..

Tja, klopt dat ik ook een MC 909 besteld heb ! Zit er al heel lang op te wachten ! Al zit ik hier momenteel met een verhuis dus vind ik het op moment geen ramp (heb nu toch geen tijd). Maar tegen maart zou ik hem toch graag hebben.

Re: Megamix & MC-909

Re: Megamix & MC-909

Origineel geplaatst door Roonan
Megamix?
Antwoord = Nee, dat kan niet op de 909
Grtz. Ronald.

Waaaat? Ik heb zelf geen 909 maar wel een RS7000 en ik ben erg blij dat je dat wel met de RS kunt. Je kan onder het spelen de verschillende patches en sequences op de verschillende kanalen naar hartelust instellen.. zonder te stoppen. Ik begin een beetje een slechte smaak in me mond te krijgen van die MC909..;{ Dus die kan ik wel schrappen van mijn lijstje "future gear"!

Arv

Re: Re: Megamix & MC-909

Re: Re: Megamix & MC-909

Origineel geplaatst door Arveyman
Waaaat? Ik heb zelf geen 909 maar wel een RS7000 en ik ben erg blij dat je dat wel met de RS kunt. Je kan onder het spelen de verschillende patches en sequences op de verschillende kanalen naar hartelust instellen.. zonder te stoppen. Ik begin een beetje een slechte smaak in me mond te krijgen van die MC909..;{ Dus die kan ik wel schrappen van mijn lijstje "future gear"!

Arv

a.u.b zeg gaan we weer de tour op wat de RS kan en de MC niet en andersom, ik veronderstel dat we dat al gehad hebben hé!

Origineel geplaatst door Arveyman
Je hebt wel gelijk Flatron, i rest my case

Sterk van je arveyman! Mensen die andere mensen is gelijk geven komt minder en minder voor!

:halleluja arveyman :halleluja

Back