Hallo allemaal!

Rewind

Nieuwkomer
Vers van de pers, een gloednieuw lid!

Ik ben Erwin, 22 en een noob op t gebied van synths. Wel keyboardlessen gevolgd vroeger, maar later overgestapt op gitaar. Het spelen gaat dus nog wel, maar kennis van apparatuur heb ik niet.
Ik heb momenteel nog een GEM workstation ws2 staan en een yamaha beginners keyboard. De GEM is een workstation en zou dus veel meer moeten kunnen dan wat ik ermee doe (een geluidje kiezen en een liedje spelen). Maar ik heb geen idee wat voor functies een workstation precies heeft. Wel heb ik een midikabel gekocht, zodat ik 'm gewoon als midi-controler kan gebruiken.
Verder doe ik aan wat home-recording (gitaar en zang - presonus firepod - cubase), ben freelance geluidstechnicus en werk voor een groot artiesten managementbureau.
Ik ben hier naar dit forum gekomen omdat ik met wat ideeën ik m'n hoofd heb die ik eruit wil hebben. Wil wat synth gebaseerde muziek gaan maken en wil hier binnenkort wat dingen voor gaan aanschaffen. T zal gaan om hardcore breakbeat achtige muziek met een industrial tintje en lekkere rauwe gitaarpartijen.
Hoop veel aan jullie kennis te hebben en zelf mijn kennis van andere zaken te spuien waar nodig.

Groeten,

Erwin!

Welkom Rewind,

De WS2 is een al wat ouder maar leuk apparaatje. Keyboard Workstation houdt in dat je het ding uitgebreid kan bewerken op keyboard gebied. Je kan er je eigen rhythme styles mee maken inclusief begeleiding (maj, min, sept). Ook kun je je eigen liedjes inspelen en terug luisteren. Je kan de drumkit geheel naar jouw smaak indelen. Ook kun je de geluiden bewerken, maar het is géén volwaardige synth, dus da's dan weer beperkt. Sla de handleiding er eens op na, die heb je in het begin wel nodig.
Voor hardcore breakbeat muziek is de WS2 misschien wat minder geschikt. De geluiden zijn niet mega-vet, eerder te dun. Zo zal je geen lekkere house bassdrum vinden of electronische snare. Het ding is bedoeld om thuis voor te programmeren om er dan on stage mee aan de slag te gaan. Keyboardje, zangertje, gitaar en een bruiloft. Als masterkeyboard is hij niet zo sterk. Er zit geen data slider op en geen aftertouch.

succes.

Welkom Rewind. Ik denk overigens dat je als geluidstechnicus ook zeker je bijdrage kan hebben op het forum. Als is er al heel veel geschreven, maar daar kom je gemakkelijk achter met de zoek functie.

Hey, thanks voor het warme welkom! :)
moet nog even zoeken waar de email notificaties zitten, zodat ik op de hoogte kan blijven als er gereageerd wordt.

Ben ondertussen hard op zoek op internet wat allemaal leuk speelgoed voor mij zou zijn :) maar er is gewoon té veel te koop. Ik zal jullie hulp zeker nodig gaan hebben.

<edit> email notificatie gevonden ;) </edit>

Welkom Rewind,

...Als masterkeyboard is hij niet zo sterk. Er zit geen data slider op en geen aftertouch.

succes.

Haha, ik zal eens gaan uitzoeken wat dat betekent :engel:

Maargoed! even om geen nieuw topic te hoeven openen: Ik ga vandaag bij iemand langs die de korg legacy collectie met ms-20 controller te koop heeft. Goede keus voor een beginner? En wat is een goede prijs hiervoor?

Groeten!
Erwin

welkom! :biertje:

Back