[track] MindTwist - Chlorfrei - fast-dnb/chill

mindtwist

Wannabe Wannabe
Een track die ik een paar maanden geleden heb gemaakt, de dag na het bezoeken van een Hooverphonic concert.. (is er een connectie tussen de twee ? alleen dat ik daar wat dnb hoorde na afloop.. )

http://www.mindtwist.nl/MindTwist_-_Chlorfrei.mp3 [3:58 minz , 5.5 mb]

Ik weet niet of het echt in een bepaalde stijl/klasse/genre thuishoort, en het kan me eigenlijk ook niks schelen.. debiele hokjesgeest.. :stupid

Wat me zelf eraan opvalt na het horen na een lange periode is dat de drums wat te snel zijn/lijken. Dat ik het bv beter als 2 totaal verschillende nummers had op kunnen splitsen.. :)

Gemaakt met: Reason 2.0, standaard patches & samples. Zonder compressie,eq of nabwerking.

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden..

:bekdicht:

Yeah! Weg met die domme hokjes!

Vinnem wel lekker. Lekker vreemd en heeft ook wel veel weg van IDM vinnik.
De mix is an sich redelijk dof maar da's misschien voor een volgende versie. :)

ow yeah maat, die is wel lekker. die vettige break is wa de maks.
coole baslijn. klinkt idd wel een beetje dof. maar dat kan de pret
niet drukken.

greets isnieZot

Het eerste waar ik bij die string aan moest denken wat dat nummer van Massive Attack waar de zangeres door de straten loopt.

Ik vindt die snelle beat niet zo passen bij de rustgevende geluiden. Ik zou die beat wat meer varieren. Het is nu 1 sample die constant loopt. Ik mis de baslijn? Dat zou goed klinken samen met die string.

Origineel geplaatst door sander
Het eerste waar ik bij die string aan moest denken wat dat nummer van Massive Attack waar de zangeres door de straten loopt.
Ik vindt die snelle beat niet zo passen bij de rustgevende geluiden. Ik zou die beat wat meer varieren. Het is nu 1 sample die constant loopt. Ik mis de baslijn? Dat zou goed klinken samen met die string.

hmm nu je het zegt.. lijkt er wel wat op, maar unfinished sympahties melodie is mooier :)

jah, zit wel wat variatie in, maar niet veel, mischien toch maar eens compleet andere drums eronder zetten en kijken of het dan iets is..

Misschien kun je proberen de mix iets meer als een geheel te laten klinken, en kijk of je het stereobeeld (vooral van de strings!) breder kunt maken. Soms kun je dat ook doen door de strings te dubben en naar links en rechts weg te pannen, dan krijg je soms ook nog een mooi chorus effect eroverheen.
Verder vind ik hem best aardig klinken.

Back