Nieuwe trance-track "CIELO"

R-WinV

Ingeburgerd
Hallo allemaal,

Na de synthcontest waar ik heb meegedaan met mijn track "Kickstart" is het een tijdje stil gebleven van mijn kant. Ik vond het superleuk om mee te doen en om ook de andere inzendingen te luisteren. Volgend jaar doe ik graag weer mee.

Inmiddels heb ik een nieuwe track gemaakt waarin ik ook jullie feedback op "Kickstart" geprobeerd heb mee te nemen. Onder andere was Kickstart wat aan de korte kant.

Net als bij Kickstart heb ik hier ook een videoclip bij gemaakt. Ik hoop dat jullie de track kunnen waarderen. Zelf vind ik het stukje vanaf 3:47 min een fijne energie geven.

Hierbij de link naar de track:

Groet,
Erwin

Ja, heel mooi nummer. Goeie mix en alles. Nice vibe + sound!

Enige wat me wel te binnen schoot was:

Ik had die arp die rond 3:03 opkomt, even ergens een solo moment gegeven. Dus even de piano eruit, en even zweven op die arp en je beat en percussie. Voor de afwisseling en dynamiek van het nummer. En dan later die piano er weer bij zodat ie voor je gevoel weer als nieuw is.

Voor de rest top!

Bedankt voor je feedback Dozart. Zeker een goed idee. Zelf niet aan gedacht.

Klinkt zeer profi, goeie invulling en productie. Muzikaal gezien niet mijn smaak maar dat is subjectief.
Professioneel gezien vind ik de compressie erg onrustig, luistertechnisch mag het wat vlakker dus minder "pomp".
Waarschijnlijk is dat de sidechain van de bd maar ook de piano drukt in de break de boel omlaag wat onnodig is imho.
Met name in trance moet je in de break geen compressie willen horen, het heeft geen toegevoegde waarde in dat genre.
Techno en hard dance is een ander verhaal.

Zelf zou ik de voorkeur geven aan minder (sidechain) compressie, meer rustige bijna onhoorbare limiting op de master, met nadruk op dynamiek.
(multiband) Compressie is een probleem oplosser en soms een sound design tool op individuele channels, in mastering gebruik ik het eigenlijk nooit op de masterbus om pomp te creeren.
Als er pomp moet zijn pak ik dat op productie niveau aan zodat je genoeg andere elementen (strings, pads, hoge frequentie vocals/percussie) uit de pomp kan houden.

Laatst gewijzigd:
Heb deze track op m’n telefoon geluisterd en daarop klinkt de mix gewoon goed. Mooi wijd, en alle elementen zijn goed te horen met voldoende ruimte in de mix.

De track zelf geeft me een beetje die typische 2005-2010 vibe. Dat komt vooral door de basline en chordcombinatie die je in het intro en outro gebruikt.

Wanneer je de basline wat meer rollend maakt, zoals je dat vaak in moderne trance hoort, in de break een dikke trance lead toevoegt en de piano meer een ondersteunende rol geeft, dan zou dit wellicht een mooie track kunnen zijn voor FSOE. De melodie en de feeling zijn namelijk dingen die ik af en toe ook terughoor in hun radioshow.

Je zou het huidige intro dan ook een beter DJ-intro kunnen geven. Dus geen melodie, maar meer drums en opbouwende geluiden die ruimte creëren voor een DJ om de track soepel in te mixen.

Voor zover de feedback. Mijn eigen mening is dat het op het eerste gehoor een goede tranceplaat is, maar het pakt me net niet helemaal. Voor mij mist het wat emotionele diepte en sfeer, en voelt het net iets te gelikt aan. Ik denk dat je door iets meer buiten de lijntjes te stappen er veel meer uit kunt halen, in plaats van het op safe te spelen zoals dat nu gebeurt.

Heb deze track op m’n telefoon geluisterd en daarop klinkt de mix gewoon goed. Mooi wijd, en alle elementen zijn goed te horen met voldoende ruimte in de mix.

De track zelf geeft me een beetje die typische 2005-2010 vibe. Dat komt vooral door de basline en chordcombinatie die je in het intro en outro gebruikt.

Wanneer je de basline wat meer rollend maakt, zoals je dat vaak in moderne trance hoort, in de break een dikke trance lead toevoegt en de piano meer een ondersteunende rol geeft, dan zou dit wellicht een mooie track kunnen zijn voor FSOE. De melodie en de feeling zijn namelijk dingen die ik af en toe ook terughoor in hun radioshow.

Je zou het huidige intro dan ook een beter DJ-intro kunnen geven. Dus geen melodie, maar meer drums en opbouwende geluiden die ruimte creëren voor een DJ om de track soepel in te mixen.

Voor zover de feedback. Mijn eigen mening is dat het op het eerste gehoor een goede tranceplaat is, maar het pakt me net niet helemaal. Voor mij mist het wat emotionele diepte en sfeer, en voelt het net iets te gelikt aan. Ik denk dat je door iets meer buiten de lijntjes te stappen er veel meer uit kunt halen, in plaats van het op safe te spelen zoals dat nu gebeurt.
Bedankt voor je uitgebreide feedback! Leuk! Kun je uitleggen wat je bedoelt met te gelikt? Mis je verassing? Is hrt te voorspelbaar?

Lekkere track!
Waar komen de beelden vandaan?
Dank je wel! Ik heb een abonnement op Envato.com. Ik zoek beelden op die ik in mijn video wil gebruiken en monteer het met Davinci Resolve. Het is ook nog eens super leuk om te doen.

Lekkere track hoor!
Inderdaad een beetje 00's vibe.
Wat mij betreft de beste tijd voor trance :)

Wel leuk dat je er een videoclip bij maakt.
Geloof niet dat ik daa zelf het geduld voor zou hebben. Helaas voor mij, want het draagt (hier in elk geval) wel bij aan belevenis/sfeer.

Goed bezig 💯

Lekkere track hoor!
Inderdaad een beetje 00's vibe.
Wat mij betreft de beste tijd voor trance :)

Wel leuk dat je er een videoclip bij maakt.
Geloof niet dat ik daa zelf het geduld voor zou hebben. Helaas voor mij, want het draagt (hier in elk geval) wel bij aan belevenis/sfeer.

Goed bezig 💯
Dank je wel. van 2000 tot 2011 vond ik de beste periode voor trance. Maar ik kan het niet echt loslaten. Ik volg het nog steeds. Hoewel ook jaren geweest is dat ik het niet heb gevolgd.

Dank je wel! Ik heb een abonnement op Envato.com. Ik zoek beelden op die ik in mijn video wil gebruiken en monteer het met Davinci Resolve. Het is ook nog eens super leuk om te doen.

Vraagt dat nog steeds zo'n enorme GPU?
Ik heb dat ook wel eens geprobeerd, maar het was niet te doen op m'n PC destijds!

Vraagt dat nog steeds zo'n enorme GPU?
Ik heb dat ook wel eens geprobeerd, maar het was niet te doen op m'n PC destijds!
Werkt heel erg goed en intiutief. Tijdens renderen kan ik prima multitasken. Ik zou het nog eens kans geven.

Back