8 outputs gebruiken geluidskaart.

Mindhunter

Ouwe rot
Ik heb een Echo Layla3g geluidskaart met 8 analoge outputs en wat digitale outputs.

Ik kan in windows XP via configuratiescherm / geluiden slechts één output kiezen. Bv 1/2, of 3/4. of 5/6...

Bestaat er ook een manier dat windows op alle 8 de poorten uitzend???

Misschien als je een virtuele output gebruikt in windows en dan deze laat klinken in al de outputs...?
Ik denk in de trend van Asio4all enzo...
(gaat het daarmee? Weet dat eigenlijk niet...)

ik mag hopen dat de topicstarter bedoeld binnen een sequencer of ander muziekprogramma

Nou hij heeft het over het windows config scherm. Als het over een DAW oid gaat dan lijkt het mij gewoon een kwestie van instellingen in de DAW. Als hij dan bij windows config gaat zoeken zit 'ie behoorlijk verkeerd.

Ik begrijp alleen niet waarom iemand z'n windows audio naar 8 uitgangen tegelijk wil hebben.

wellicht wil hij 8.0 surround afspelen in ramen . . :eureka:
maar dan acht keer mono of zo :confused:

Windows zelf kan alleen maar stereo out gebruiken. Wil je meer (bvb voor surround) dan moet je dat aangeven in de desbetreffende programma's, of (als die aanwezig is) in de software mixer van je Echo een monitor mix maken die het geluid van output 1-2 doorstuurt naar de andere uitgangen.

zo'n surround instelling kan dat ook via VLC of win media player.... ??

Als dat al kan dan moet je dit in de Echo Software Mixer (als die bestaat) kunnen regelen.
Bij mijn M-audio wordt deze software met de driver mee geInstalleerd.

Waarom ik dat wil...

Wanneer ik de koptelefoon insteek, dan krijgt ie alleen signaal als ik windows op output 1/2 afstel.

Mijn monitors staan op output 3/4.

De ene keer gebruik ik mijn hoofdtelefoon en de andere keer mijn monitors.

Nu moet ik iedere keer weer naar configuratiescherm / geluiden gaan om het geluid om te switchen.

Ik zou het fijn vinden als ik gewoon altijd op 1/2 & 3/4 een output heb, zodat als ik de koptelefoon gebruik ik gewoon mijn monitors uit kan zetten en meteen signaal heb zonder weer te gaan instellen.

Wat je wil is perfect mogelijk, alleen moet je je geluidskaart hiervoor configureren, en niet windows. Lees de handleiding van je Layla, meer specifiek het hoofdstuk over de "console". Experimenteer tot je de oplossing hebt. :-)

Nee, geen layla maar een fireface. Maar ik heb zonet de handleiding van een Layla3g gedownloaded, en ik zag dat het goed was :)

misschien een ideetje om je monitors in 1/2 te prikken en als je je koptelefoon gebruikt je monitors uit te zetten?

Nee, want dan kan ik in Cubase niet switchen tussen de monitoren en de koptelefoon als ik vocalen opneem, dan moet ik iedere keer mijn monitoren uitzetten...

Nu kies ik fijn tussen de 2 outputs.

Maar in cubase gaat dit met één muisklik.

In windows moet ik eerst naar config dan geluiden dan naar audio en dan kiezen...

Nee, want dan kan ik in Cubase niet switchen tussen de monitoren en de koptelefoon als ik vocalen opneem, dan moet ik iedere keer mijn monitoren uitzetten...

Nu kies ik fijn tussen de 2 outputs.

Maar in cubase gaat dit met één muisklik.

In windows moet ik eerst naar config dan geluiden dan naar audio en dan kiezen...

Welke versie Cubase heb je?
Vanaf C4 heb je de Control Room mixer. Die is daar speciaal voor ontworpen.
Je kunt 1 signaal naar x poorten sturen. En die kun je dan per poort met één klik aan-/of uit zetten etcetera. Je kunt een output voor je monitors toewijzen, hoofdtelefoons, opnameruimte etcetera.
Check maar eens in je manual of bekijk het op de Steinberg website: http://www.steinberg.net/de/product...ase4_details/cubase4_details_controlroom.html

Je moet er wel de grootste versie van Cubase voor hebben trouwens.

Back