Tapedeck

Status
Please reply by conversation.
even tussendoor weer. weet iemand waarvoor kelken voor spoelen eigenlijk dienen:

zie http://www.marktplaats.nl/

Ze staan wel ontzettend stoer, een soort battlestar galatica pimp voor je revox ofzo hehe. maar . is het ook nog functioneel (minder kans dat de spoelen ontsporen ofzo) of alleen mooi???
dat de tape er niet af flikkert als de recorder te schuin staat waarschijnlijk? ik kan niets anders verzinnen want normaal zit een band stevig genoeg op de spindels...

Plastic reels zijn meestal 'trident', die kunnen direct op de 3-pinnen van de reeltable worden bevestigd.
Die kelken echter zijn NAB hubs, die heb je nodig om metalen reels op je 10.5" recorder te bevestigen. NAB staat de National Association of Broadcasters, die die hubs ooit bedacht als veiligheids standaard: plastic reels braken te snel los bij het spoelen en schoten met een rotvaart door de studio. Vandaar dus de NAB hub, daarmee kun je reels steviger bevestigen. Ook scheelt het in de tape transport, als de reels stevig bevestigd zijn spoelen ze ook beter op- en af.

Guys Guys!! Ff ontopic. Bandrecorders aanbieden aan mij dus :{

ja . ehh. ff marktplaats zoeken.. dan kunnen wij hier verder lullen. ;)

In dit kader nog wel een tip, als je een revox of andere deck tegenkomt die compleet is met benodigheden (stofkap, remote ofzo) kan dit nog wel voordelig zijn. Afzonderlijk betaal je echt monsterprijzen voor die dingen.

Ik ben nu, naast het zelf reviseren van mijn b77, bezig hem compleet te krijgen. En dat kost nog aardig wat knaken. Overigens Chinetti, nav dit filmpje

vroeg ik deze gast of je nou echt een testtape nodig hebt, hij zei vanniet. Althans, voor het meest essentiele (inputs en EQ instellen) kun je het ook doen met een audiogenerator en een scoop. (niet dat ik die heb).

Mijn totaal offtopic volgende vraag, bestaat er software waarmee je dergelijke test-signalen kan genereren (in ieder geval 10000hz meen ik), en ook een scoop programmatje?

Status
Please reply by conversation.
Back