Hey,
Ik ben met een documentaire bezig over een vrouw van 83, die op dr 15e tot 20ste getuige was van de oorlog en daar het een en ander over verteld.
Nu zoek ik voor o.a. de intro, tussenstukjes en outro muziek dat over de 2e wereldoorlog gaat ( Nederlandse taal ).
Ik neem aan dat er artiesten toendertijd, of na de oorlog waren die er muziek
van gemaakt hebben, en die in hun teksten verwerkt hebben...
Ik ben vandaag langs een oude platenwinkel geweest, gezocht tot ik mn vingers niet meer kon zien door de stof, maar kon enkel duitse platen (bah!) vinden over de WOII.
Ik heb ook op internet gezocht, maar kon enkel buitenlandse nummers vinden
.
Mijn vraag nu ; kent iemand nederlands talige muziek uit de WOII en die over de WOII gaan?
Artiestennaam, tracknaam, Albumnaam Alles is welkom
( Ik weet dat het niet erg synth gerelateerd is, maar als het nodig is wil ik best erbij vertellen dat ik er een dikke Techno Remix van ga maken
Jullie zouden me in ieder geval een stuk op weg helpen! )
Alvast bedankt!
Ik ben met een documentaire bezig over een vrouw van 83, die op dr 15e tot 20ste getuige was van de oorlog en daar het een en ander over verteld.
Nu zoek ik voor o.a. de intro, tussenstukjes en outro muziek dat over de 2e wereldoorlog gaat ( Nederlandse taal ).
Ik neem aan dat er artiesten toendertijd, of na de oorlog waren die er muziek
van gemaakt hebben, en die in hun teksten verwerkt hebben...
Ik ben vandaag langs een oude platenwinkel geweest, gezocht tot ik mn vingers niet meer kon zien door de stof, maar kon enkel duitse platen (bah!) vinden over de WOII.
Ik heb ook op internet gezocht, maar kon enkel buitenlandse nummers vinden
.Mijn vraag nu ; kent iemand nederlands talige muziek uit de WOII en die over de WOII gaan?
Artiestennaam, tracknaam, Albumnaam Alles is welkom

( Ik weet dat het niet erg synth gerelateerd is, maar als het nodig is wil ik best erbij vertellen dat ik er een dikke Techno Remix van ga maken

Jullie zouden me in ieder geval een stuk op weg helpen! )
Alvast bedankt!

)