Waarom kijken veel producers op DJ's neer?

Laatste jaren heb ik mijn passie van vroeger, verlichting weer opgepikt

Mediteren enzo? 😄

Ik heb gisteren gespeeld met Mixxx, open source DJ-software. Dat werkt gewoon goed en heeft leuke features, zeker voor gratis.

Aan de praat krijgen met een hardware DJ-controller is nog wel een dingetje, maar dat wordt de volgende stap. Mixxx draait trouwens ook op Linux en een Raspberry Pi. Spielerei.

Ook nog een vraag. Waarom koos je voor Denon? Ik hoorde dat Pioneer (AlphaTeta) al een flinke tijd stil staat en al lang niet meer het beste is.

Mediteren enzo? 😄
Ja, licht verslaafd ook.. DMX, echt lekker spul:D
Ik heb gisteren gespeeld met Mixxx, open source DJ-software. Dat werkt gewoon goed en heeft leuke features, zeker voor gratis.

Aan de praat krijgen met een hardware DJ-controller is nog wel een dingetje, maar dat wordt de volgende stap. Mixxx draait trouwens ook op Linux en een Raspberry Pi. Spielerei.

Ook nog een vraag. Waarom koos je voor Denon? Ik hoorde dat Pioneer (AlphaTeta) al een flinke tijd stil staat en al lang niet meer het beste is.
Oh.. leuk!! :mega:

Denon als keuze heeft eigenlijk verschillende redenen. Ik heb al tijden goeie ervaringen met de Denon spullen. Tijden een MC6000 gebruikt. Super compact en naast dat het een goeie geluidskaart is met gebalanceerde uitgangen is het ook een mixer. Ik heb ooit eens op een gig gehad dat mijn iPad mixer ermee kapte.. toen heb ik e.e.a. in de MC6000 kunnen inprikken, en door. Niemand had het in de gaten en zelfs nog diverse boekingen aan over gehouden.. :D
Daarna heb ik de Prime GO gekocht. Omdat het ook standalone draait. Soms moet iets gewoon snel opgesteld kunnen worden en weer snel weg en is er geen ruimte voor een booth of grote koffers.. als je een paar uur ergens moet invullen en er ook een hele band op hetzelfde podium staat. Ik durf het iig niet aan om een minijack uit een laptop via verloopjes naar XLR op een stageblock aan te sluiten.

Toen ik mijn keuze voor de Denon op de foto maakte heb ik diverse DJ units gecheckt bij Tone Control. De Denon daar aan mijn computer gehad en ook de Pioneer RX3. Het leek er ook op of de gegevens op het RX scherm deels in een skin op de RX3 zelf draaide ipv een customisable skin in de DJ software. Prijzen waren ongeveer gelijk. Alleen de Denon had veel meer kanalen en dus ook meer backupopties. Ik had daarvoor even een kort avontuurtje met een Hercules ding die Motorised platters gehad. Bij aanschaf ook een RANE en Pioneer versie bekeken maar de Hercules deed ondanks het prijsje niet veel onder voor de Pioneer. Toen ik er een tijdje mee had gespeeld en een paar keer mee had genomen miste ik toch het scherm van de Prime GO best wel. Heb ook mijn laptop zo opgesteld dat ik er makkelijk bij kan voor het performen maar hij staat tevens op een draaiplateau. Maar met de Denon hoef ik em dus niet of nauwelijks meer te draaien als ik een muziekje op moet zetten. (zie opstelling)

Laatst gewijzigd:
Kant en klaar :D

1000037043.jpg

Cheers,
Exo. :mega:

Note to self: geen grapjes maken over leeftijd op een boomerforum, tenzij generaliseren over jeugd ✅.
Ik herinner me een 40 er die heel veel foute schlager en zero dance speelde op een tiener of amper een 20er verjaardag en van ons een berg middenvingers kon krijgen. Ik ben dan ook gestopt op eind 30 omdat ik vond dat een 20er die zaken maar moest doen die ik kreeg. Tenzij je only 80 90 whatever draait of helemaal mee kan met t jonge volkje… ik ben mijn prestatie drang duidelijk kwijt.

Mijn mening over een dj is: als hij 75% van zijn set met het publiek loopt te entertainen ben ik op t verkeerde feestje. Ik ben mild want ik denk dat ik 25% al hekel. Als ik een “monitor” of steward wil ga ik wel naar een camping om 10u zien wat ze daar voor vrolijks staan te doen. Ik heb nooit onder invloed gedraaid trouwens. 2 pils max en zelfs dat vond ik teveel

Laatst gewijzigd:
Zijn DJ's eigenlijk gezellige mensen op feestjes?

het goede antwoord volgens mij op veel vragen is ‘alles is mogelijk en iedereen is verschillend ‘

Laatste jaren heb ik mijn passie van vroeger, verlichting weer opgepikt en ik speel meer live. Ik post hier afentoe weleens een video met die DMX lampen maar
Ben altijd helemaal gek geweest van licht. Kilowatten aan lampen. En eigen gemaakt regelaars. `T was bijna m`n kindje`👶
Toen de led-ten kwamen en de beamers is het langzaam over gegaan met die hobby.
Het zou best kunnen dat led`s in de begin tijd te weinig licht gaven naar mijn idee.
Veel leds laten zich ook niet dimmen met een regelaar van vroeger.
Gloeilampen met en hoger wattage kunnen minder schrikachtig knipperen en gaan geleidelijker aan en uit en met de tussenstanden. Dat lijkt meer op een kampvuur.

Back