Tussengeluidjes Tussen de Beat door

Noisecrafter

Nieuwkomer
Hallo ik begin deze topic omdat ik zelf een beetje last heb om voor het intro leuke bijgeluidjes te maken.

Het meeste is standaart Snare Kick Clap enz.
leuk als je begint later wort dat natuurlijk saai.

Een leuke melodie is geen probleem.
maar bij het Intro en het Outro loop ik in de soep.

mijn vraag hoe doen jullie dat die Tussengeluidjes maken??

Groeten Tjerk

bedoel je percussiegeluidjes of meer synth- of atmosferische dingen?
Wat voor soort muziek maak je?
Kom eens met wat voorbeelden dan kunnen mensen misschien wat gerichter antwoorden. "tussengeluidjes" kan wel van alles zijn :)

Ik zou zeggen expirimenteer eens met pitches, panning en filter over ruis signalen. vooral dual lfotjes/envelopes doen het goed.

Voorbeeldje : LFO1 op de pitch en een evvelope op de LFO1 speed. Afin je kent het wel.

bedoel je percussiegeluidjes of meer synth- of atmosferische dingen?
Wat voor soort muziek maak je?
Kom eens met wat voorbeelden dan kunnen mensen misschien wat gerichter antwoorden. "tussengeluidjes" kan wel van alles zijn :)

Heey king of snakes.

ik bedoel de synth- of atmosferische dingen.
Meestal produseer ik Mainstream Hardcore.

ik zal ook even een voorbeeld stellen.
bij de onderstaande link het tussengeluidje op 0.22

Groeten Tjerk

dat lijkt me een soort van "slide" (tenminste, op een gitaar zou je echt met je vinger sliden van een hogere noot naar een lager noot. Je hoort het dus ook vaak in rockmuziek, als een soort van aankondiging voor een nieuwe melodie/laag in de muziek). Brongeluid is een soort gedetunede zaagtand, en dan met je pitchbend op je keyboard de noot tijdens het aanhouden naar beneden draaien. Of met legato eerst een hogere noot en dan de noot waar je op wilt eindigen.
Een variatie hierop kun je ook doen door de oscillator 2 bijvoorbeeld te syncen aan oscillator 1, en dan de pitchbend/sweep op oscillator 2 te doen. Je krijgt dan wel het idee van een slide zonder dat je zo duidelijk een pitchbend hoort.

Verder hoor je natuurlijk in dance muziek heel veel verschillende slides and sweeps. Meest eenvoudige is de noise generator van je synth gebruiken en dan het filter open of dicht draaien. Maar je kunt dit natuurlijk met allerlei soorten sounds doen. LFO's op de filter die steeds langzamer of sneller gaan werken ook goed.

dat lijkt me een soort van "slide" (tenminste, op een gitaar zou je echt met je vinger sliden van een hogere noot naar een lager noot. Je hoort het dus ook vaak in rockmuziek, als een soort van aankondiging voor een nieuwe melodie/laag in de muziek). Brongeluid is een soort gedetunede zaagtand, en dan met je pitchbend op je keyboard de noot tijdens het aanhouden naar beneden draaien. Of met legato eerst een hogere noot en dan de noot waar je op wilt eindigen.
Een variatie hierop kun je ook doen door de oscillator 2 bijvoorbeeld te syncen aan oscillator 1, en dan de pitchbend/sweep op oscillator 2 te doen. Je krijgt dan wel het idee van een slide zonder dat je zo duidelijk een pitchbend hoort.

Verder hoor je natuurlijk in dance muziek heel veel verschillende slides and sweeps. Meest eenvoudige is de noise generator van je synth gebruiken en dan het filter open of dicht draaien. Maar je kunt dit natuurlijk met allerlei soorten sounds doen. LFO's op de filter die steeds langzamer of sneller gaan werken ook goed.

Heey man tnx voor de info ( zeer snel gekregen :halleluja )

ik ga er meteen us mee aan de slag

Back