[VSTi]ultra vuile Bass-synth (homecooking)

oli303

Ouwe rot
Ik ben nog steeds niet van mijn SynthEdit verslaving af helaas... :{

Ik ben nu ook eigen modules beginnen programmeren (C++) voor synthedit. Deze BassSynth bevat al een aantal van mijn eigen modules. Oa. de Filter is eigen programmeerwerk. Ik heb er 4 dagen mee liggen worstellen, maar hier is het gratis en voor niets voor iedereen die het maar wenst :

http://home.pi.be/~vanromo1/DirtyMono.zip

De bedoeling van deze VSTi was om de warmte en het gevoel te geven van een iets te veel bespeelde half-versleten ouwe bass-synth... Hier en daar wordt de sound in verschillende onderdelen van de synth opzettelijk vern**kt om toch iets minder digitaal perfect te klinken.
Het ding is ook wel beter in bassen. Hoge tonen zijn schel en kapot (zoals echte goedkope analoge bass-synths).

Hier heb je ook nog de laatste versie (betere LFOs) van mijn vorig probeersel...
http://home.pi.be/~vanromo1/olipoly8.zip

Pleaze somebody, geef mij een mening... kHeb hier een week van leven aan vergooid! ;)

Effe een screenshot ;)

Attachments

• dirtymono.jpg
    dirtymono.jpg
    98,2 KB · Bekeken: 138
Origineel geplaatst door oli303
Is er niemand die een mening heeft hierover?
Dat zou mij enorm vooruithelpen.

Heb nog nooit met VST's gewerkt, moet ik misschien toch maar eens doen.

En zeker aangezien deze gemaakt is door ne Woaslander :D

Jaaaahhh, klinkt lekker, goed voor drum and bass man, eq en overdrive erover en een high pass filter woejoe!

heb alleen geen server waar ik m'n probeerseltje ermee kan uploaden =(

alleeen iritant dat als je bv een noot ingeduwd houdt en dan kort een andere noot aanslaat hij dan helemaal geen geluid meer maakt...

Ik gebruik logic 5.1

Eumm een wat betere envelope sectie voor de PWM en filter sectie zou ook wel mooi zijn.

Maar hij klinkt wel lekker vies.

Origineel geplaatst door bikkel
Eumm een wat betere envelope sectie voor de PWM en filter sectie zou ook wel mooi zijn.

Maar hij klinkt wel lekker vies.

Das te high-tech...
Als ik er een virus of zo probeer van te maken met alle mogelijke features, gaat de spirit van het ding wat verloren denk ik... het is maar een stomme, simpele, ultravuile bass-synth...
Een apparte Filter-envelope heeft weinig zin op een monophone synth denk ik... zeker een Envelope op de PWM... dat heb ik eigenlijk nogal weinig op een synth gezien.

Maar als je het echt wilt, wil ik wel een iets uitgebreidere versie maken, speciaal voor jouw...
De dingen die jij wilt kan ik er vrij snel aan toe voegen... extra envelopes is nie veel werk...

Origineel geplaatst door Gran&Tilly
ehh, en dan? ben een plugin-leek, hoe installeer ik dit?

Nie moeilijk...
Helaas heb ik er geen fancy setup enzo voor gemaakt, dus zal dit effe manueel moeten doen...
Ik veronderstel toch dat je met "winzip" kan werken?
Unzip (extract) deze file gewoon in de "VSTplugins" directory. Deze staat meestal onder de Steinberg program-dir.
Standaard is dit : "c:\program files\steinberg\vstplugins"
Eenmaal je de files daarnaartoe hebt ge-extract, hoef je gewoon cubase op te starten en je kan de plugin kiezen in je VSTinstruments-menuutje.
Als je andere VST-hosts gebruikt (Fruityloops, Buzz,...) zou dit anders kunnen zijn, afhankelijk van de instellingen van die software. Meestal hebben deze programma's ook een eigen directory voor VST-plugins te plaatsen....

Origineel geplaatst door oli303
Das te high-tech...
Als ik er een virus of zo probeer van te maken met alle mogelijke features, gaat de spirit van het ding wat verloren denk ik... het is maar een stomme, simpele, ultravuile bass-synth...
Een apparte Filter-envelope heeft weinig zin op een monophone synth denk ik... zeker een Envelope op de PWM... dat heb ik eigenlijk nogal weinig op een synth gezien.

Maar als je het echt wilt, wil ik wel een iets uitgebreidere versie maken, speciaal voor jouw...
De dingen die jij wilt kan ik er vrij snel aan toe voegen... extra envelopes is nie veel werk...

Een vieze bassynth moet ook kunnen kotsen & braken he ;)

Scheten laten zou al helemaal mooi zijn :p

Misschien dat je ietsepietsje ruis zou kunnen toevoegen als de filter resonantie redelijk ver omhoog gaat?

hmm das wel een lekkere synth. kan je retezware bassen mee maken.
alleen jammer dat je maar 1 noot tergelijk kan spelen.
ps. als je wil wil ik nog meewerken aan de lay-out van je synth.

greets isnieZot

Origineel geplaatst door isnieZot
hmm das wel een lekkere synth. kan je retezware bassen mee maken.
alleen jammer dat je maar 1 noot tergelijk kan spelen.
ps. als je wil wil ik nog meewerken aan de lay-out van je synth.

greets isnieZot

kzal hem eens doorsturen... een van dezer dagen... (ben effe lui)

Back