ESI 4000 Turbo FX

datucker

Ingeburgerd
Kort vraagje over de FX op een EMU ESI 4000 Turbo:

Komen de FX uit op de main output? Of komen ze separaat via de FX out? Kortom: moet ik een kabeltje erbij kopen om de FX te kunnen gebruiken?

Zonder dat uit te kunnen proberen maar ik ga ervanuit dat ik wel gelijk zal hebben. Ze kunnen haast zeker wel ook uit de master outs komen. Is intern heus wel doorgeroute.

volgens mij niet hoor....volgens mij komen de effecten altijd alleen uit de FX out

Ik heb een apart kanaal voor de effecten, en bij mijn ESI heb ik een Y-kabel gekregen waar je dus officieel gezien even mee moet goochelen (doorlussen via de AUX en zo, mij veel te ingewikkeld) - dan kun je de FX Send via een kanaal regelen. Ik heb 't ding met die Y-kabel gewoon botweg op een vrij stereokanaal gepleurd, en als 't goed klinkt, let it be. Vraag me echter niet hoe je 't -echt- moet regelen.

De fx komen idd uit de fx-output...Alleen uit die fx-output komt ook nog 's het signaal dat uit je main komt, kortom je hebt dus dezelfde geluiden uit je main komen ook nogges uit een andere ouput en dat vind ik kut. Weet ook niet hoe ik dat kan verhelpen. Nu gebruik ik de fx dus ook niet.

Origineel geplaatst door Nightstorm
De fx komen idd uit de fx-output...Alleen uit die fx-output komt ook nog 's het signaal dat uit je main komt, kortom je hebt dus dezelfde geluiden uit je main komen ook nogges uit een andere ouput en dat vind ik kut. Weet ook niet hoe ik dat kan verhelpen. Nu gebruik ik de fx dus ook niet.

Dat is behoorlijk waardeloos je hebt 6 sporen staan wil een fxje over je sub 2 output maar dan neem je de main gelijk mee. :confused:
Ik gebruik ze dus ook niet meer.

Origineel geplaatst door mr.funk
Dat is behoorlijk waardeloos je hebt 6 sporen staan wil een fxje over je sub 2 output maar dan neem je de main gelijk mee. :confused:
ja, maar dat moet toch wel te verhelpen zijn? ik kan alleen niks vinden in de manual

Origineel geplaatst door mr.funk

Als je op master gaat staan en je gaat dan naar het effecten menu das keuze 4 dan kies je effect A of effect B en dan als je een effect geselecteerd hebt klik je op de rechter cursor en dan ga je het menu in voor de instellingen van dat effect, druk dan nog een keer op de rechter cursor en je kunt de instellingen van de hoeveelheid effect per kanaal instellen.

;)

Origineel geplaatst door C-Code
Als je op master gaat staan en je gaat dan naar het effecten menu das keuze 4 dan kies je effect A of effect B en dan als je een effect geselecteerd hebt klik je op de rechter cursor en dan ga je het menu in voor de instellingen van dat effect, druk dan nog een keer op de rechter cursor en je kunt de instellingen van de hoeveelheid effect per kanaal instellen.

;)

nu begin ik te twijfelen ....ik gebruik ze al een tijdje niet meer ,maar volgens mij gaat de main output er altijd doorheen.

want wat hier boven staat was mijn manier gewoon over de hele preset .

nu iets anders,ik kan een aantal mensen die ook een esi hebben en we hebben allemaal last van ongelofelijk veel ruis
er is bij mij geen een synt of fx mod. die zoveel ruis geeft.

wat doe je daar tegen :confused:

nee de main wordt niet meegestuurd als je FX op 100% zet. Na het 50% punt wordt het droog signaal als het ware uit gefade als ik het me goed herinner.

En ruis valt hier wel mee vind ik....

Back