Reversed keys NL3

VintageWorks

Ouwe rot
Heeft iemand hier ervaring met het ombouwen van een normaal toetsenbord naar een reversed klavier?

Het lijkt me gaaf om eens uit te proberen op mn NL3. Iemand een idee of dat slim is en mogelijk is? Zo ja, waar kan ik de toetsen kopen? Ik heb geen zin om ze over te spuiten met autolak oid. Moet wel goed gebeuren.

Ik ben benieuwd naar de reacties!

Nee overspuiten is inderdaad geen goed idee.

Ik heb ooit eens een blauwe CS1x zwart gespoten.

In het begin heel mooi, en na 3 maanden begon het her en der los te laten.

Uiteindelijk heb ik hem voor 40 euro verkocht omdat niemand hem wilde hebben ;)

Clavia heeft wel die reserved keys, dat scheelt al een hoop. Voor de ltd. edition. Maar zouden ze er hetzelfde opzitten als bij de NL3?

Clavia gebruikt Fatar keyboards, zoals bijna de gehele wereld, behalve Yamaha :) [sterke uitspraak]. Dus kijk daar eens in de catalogus, maar wel goed opletten wanneer je iets bestelt, want niet alles past. Ik hoopte dat ik houten toetsen in de NordLead3 kon gebruiken, maar helaas...

Fatar levert niet aan particulieren, dus de weg gaat via een contact van hen hier ter lande.

De 'Anniversery Lead' heeft een andere type, ongeacht de kleurstelling, dan de NordLead3: de laatste bijvoorbeeld heeft wel After Touch, de NordLead2X niet.

Wout

Oke, thanx voor de info! Ik denk dat het toch wat lastiger is dan ik had gedacht. Houten toetsen zijn idd ook gaaf zet voor de Lead. Jammer dat dat niet lukte.

Zouden er bedrijven zijn die dit voor me kunnen regelen?

Ik ben ermee aan de slag geweest, maar het blijkt nogal lastig om de juiste toetsen te vinden voor de Nord. Is er iemand onder jullie die het aandurft voor me? Ik las ergens dat er iemand hier op het forum zit (Wout) die de enige NL3 Anniversary Edition heeft die er is. Die moet haast wel van die reversed keys hebben.

Reversed keys in de zin van links naar rechts - hoog naar laag ^^? Bizar :P.

Nee, reversed in die zin dat ze aan de onderzijde van de synth zitten. Handig als je synthstand wel heel erg hoog wordt.

NL3 reversed keys

NL3 reversed keys

Zeg maar zo:

Attachments

• DSCF0355.jpg
    DSCF0355.jpg
    132,7 KB · Bekeken: 83
  • nlannivers_top_xl.jpg
    nlannivers_top_xl.jpg
    67,4 KB · Bekeken: 74
Back