Verlies van maximaal volume op Yamaha Clavinova CLP-123

Clavinova eigenaar

Nieuwkomer
Hoi allemaal,

Ik heb sinds een tijdje verlies in het maximale volume dat mijn Yamaha Clavinova CLP-123 geeft. Als ik met de volume regeling schuif is er nog wel een verschil tussen 0 en redelijk zacht, maar hij komt nog niet eens tot de helft van het volume dat hij voorheen gaf. Er komt ook een lichte ruis/piep uit de speakers, maar dat was ook al zo voordat het volume weg viel. Ik ben benieuwd of iemand een idee heeft wat het probleem is, of hoe ik erachter kan komen welk onderdeel stuk is. Ik heb uit het verleden wel ervaring met een elektronisch orgel, daar moesten aan de lopende band het mechanisme van toetsen worden gesoldeerd, maar nu is het probleem wat meer onzichtbaar voor mij.

Ik ben benieuwd wie er een idee heeft!

Groeten

Je probleem is bij de ingebouwde speakers? Controleer indien mogelijk eens of hij via een hoofdtelefoon wel voldoende volume geeft, en ook via de line out connectoren. Dan weet je of het enkel in de soeakerversterker zit of elders.

Heb je een zwelpedaal (volumepedaal) aangesloten?

Je probleem is bij de ingebouwde speakers? Controleer indien mogelijk eens of hij via een hoofdtelefoon wel voldoende volume geeft, en ook via de line out connectoren. Dan weet je of het enkel in de soeakerversterker zit of elders.

Heb je een zwelpedaal (volumepedaal) aangesloten?
Dank je voor deze leads. Hoe controleer je line out connectoren/wat zijn dat?

Hoe is het volume als je hem via midi aanstuurt? Of doe je dat al? Dan kan je de key contacten uitsluiten nl. Best is denk ik om deze eens bij een tech binnen te brengen.

Back