goedkope synth voor warme pads en strings

Status
Please reply by conversation.

Nicolas 2000

It's a household name
Ik zoek een polyfone synth met eigen klavier die vooral uitblinkt in pads en strings in al hun vormen. Warm, lush, breekbaar, rafelig, dromerig, zacht, lief...Dit zowel als ondersteunende als als lead rol.

Analoog of digitaal of "iets daartussen" maakt me niet uit. Modern of aftands ook niet. Realistische piano's of strijkers heb ik al in mijn MicroPiano, dus die moeten er niet inzitten. Qua monofoon analoog geweld ben ik ook voorzien.

En nu "de hook": budget maximaal 170€, liefst goedkoper. En liefst een beetje richting Antwerpen. Ik heb wel een auto, maar binnen dit budget is Groningen niet meer echt interessant...

Kom maar af met die voorstellen! Nog 1 randvoorwaarde: ik wil een betrouwbare synth, vanwege het budget dus. Dus geen modellen met bekende "dode voice" problemen ofzo...

Ik hou wel van kwaliteit, dus liever geen Bontempi ofzo. En nu heb ik waarschijnlijk alsnog tegen iémand zijn tenen geschopt. :D

kdenk dat een matrix 6 wel erg ok voorje is
staat bekond om wat je wil
evt heb ik een siek dk700 master keyboard gelijk een korg polysix achtige synth inside
geen knobbies maar wel cc controllable
erg ok klavier maar ik heb nu mn korg z1 kijkmaar effe
deze zal wel richting je ...price komen
bv matrix 6 = al gauw weer 400
deze siel dk 700 is dus 2x dco 3 x lfo 4 x env
en idd erg lushy sounds &
basses

ik heb een tijdje een superJX gehad (jx10). die was heel slecht met midi. als je meer dan 2 voices ofzo tegelijk speelde met midi gingen noten vertragen.

ik weet niet of de jx8 dat ook heeft. zo ja, is die niet echt handig wat dat betreft...

ik heb ook deze gehad:

http://kunst.phlimburg.be/vx600/

die heeft bijna hetzelfde karakter, maar dan zonder die midi problemen.. erg goede synth.. zou ik zo weer opnieuw kopen. en meestal niet duur...

IDD QA PRICE zekers
wilde byna nog zeggen jx3p
maar dasniet soon alles kunner
en non dynamix d8ik

DE AFTERTOUCH [WANEER GEBRUIKJE DAT NOU ]IS NIET HELLEMAAL VETJE

kijk naar de oudere sy yammie boards erg lekkere sounds ook ok quality

ik heb een tijdje een superJX gehad (jx10). die was heel slecht met midi. als je meer dan 2 voices ofzo tegelijk speelde met midi gingen noten vertragen.

ik weet niet of de jx8 dat ook heeft. zo ja, is die niet echt handig wat dat betreft...

ik heb ook deze gehad:

http://kunst.phlimburg.be/vx600/

die heeft bijna hetzelfde karakter, maar dan zonder die midi problemen.. erg goede synth.. zou ik zo weer opnieuw kopen. en meestal niet duur...

ik heb nu nog de ax60 raw en vetje
non velocity keys
minder dus as master bv
de ax80 heb ik ook gehad is daartegen een vd betre keys ooit hier gehad ...maar weer niet voor 170.-
:D

ik denk dat de sound ook warmer is van een ax80 precies goed voor de topic starter ,... dan een ax60 / vx600 typishe raw cem sounds

deze lijktr me best ok string / fx sounds / warm fx erin
all digital natuurlijk
hoeft niet teveel te kosten
http://www.vintagesynth.com/yamaha/sy77.shtml

of check een korgh z1
analkog feel = digi en erg lekker sounding ...byna op alle vlakken
weer geen 170.-:D

mee eens...

nonsense...

Ja jongens, budget is dus maximaal 170€. Als het budget hoger was, dan had ik zelf ook wel 10 gave bakken kunnen verzinnen en had ik dit draadje niet nodig. :)

Wat de K1 betreft: ik heb de K1M gehad. De klank gaat in de richting van wat ik zoek, maar ik vond hem toch net niet interessant genoeg klinken. Het is moeilijk om klanken te omschrijven. Iets te "kil" misschien?

@6 trak: Neem jij valium bij posts van R-Ond? o-o-o wat is mijn taalgebruik toch slecht. Dat weerhoud mij er echter niet van om toch even op te merken dat men in het Nederlands het woord "nonsens" dient te gebruiken, niet "nonsense". Daarnaast valt het ook op dat geen enkel van je posts in dit draadje een volzin bevatte. En dat zou allemaal helemaal niet erg zijn, moest je naast het zeiken op mijn taalgebruik misschien ook een synthesizer hebben voorgesteld. Bevestiging van een JX-8P die boven budget is, helpt me niet echt vooruit.

@Doctor Moon: ik heb naar beide synths gekeken. De CS-1x is het niet helemaal voor mij, omdat een te groot deel van die synth een afkooksel van de modular is qua klank. Zou de Roland D-10 iets zijn? Ik kan er eentje kopen voor 100€. Die "digital native dance" en aanverwanten interesseren me niet, het gaat me meer om klanken in de trant van "warm pad" zoals Roland ze noemt.

@Ron: Ax60/Ax80 is boven budget. Ik had een Ax73 op het oog, maar dat gaat niet door omdat het heel ver weg is, en de verkoper niet thuis is op de enige dag dat ik in de buurt moet zijn. Ik ben ook een beetje bang voor stervende Curtis chips.

M1 met orchestra-kaart of een wavestation SR. Heb je een redelijke PC dan zou ik de Legacy Digital edition overwegen. Exact het budget en onverslaanbaar in pads en strings.

Maar ik wou een synth met keys. En eentje die zonder PC te gebruiken is (dat stond in het andere draadje, dus dat kon je niet weten). De Wavestation is klankmatig inderdaad de droom, maar het enige dat binnen mijn budget valt is de SR. En naast het feit dat die geen keys heeft (daar valt nog een mouw aan te passen) lijkt die me quasi onmogelijk te editen zonder PC.

Er stond onlangs een Wavestation EX binnen mijn budget te koop, maar die is natuurlijk al weg...

Ik zou sowieso focussen op digitaal, qua strings is het budget-gebied sterker in die hoek denk ik. Wellicht de Yammie SY22 oid?

Dat hierboven was dus een antwoord op 154.

@Chinetti: de DX klank spreekt me niet aan, ik vind het te kil en schel. Ik wéét dat dat een veralgemening is, maar dat is niet verboden he. ;) De dw8000 lijkt me leuk, de bit99 ook, maar die durven tegenwoordig inderdaad ook al buiten het budget vallen...

Status
Please reply by conversation.
Back