goedkope synth voor warme pads en strings

Status
Please reply by conversation.
Een Cs1x is geen speelgoed, en ik denk in jouw prijsklasse het beste alternatief.
Het is een alleskunner.
En misschien lukt het je wel z'n broertje de Cs2x te pakken te krijgen, die kan nét iets meer.
Ik denk wel dat ze aan je (door een beperkt budget)eisen kunnen voldoen.
Ik heb ze beiden gehad. Oordeel niet voordat je er op gespeeld hebt :)

Vinnieq, dat soort "als je gewerkt had" sneren heb ik NIET nodig. Ik werk full time, heb een huis te betalen, en heb deze maand al voor 1000€ studiospul gekocht. Daarom dat ik mijn budget voor een synth die enkel pads en strings moet kunnen laag houd.

EVO: ik heb ook gezegd dat ik niet wou bedoelen dat een CS1x speelgoed is. Ik vind enkel dat hij er zo uitziet, en dat trekt me niet aan, dat inspireert me niet. Uiterlijk vind ik het een afknapper in mijn studio. Bijkomend "probleem" met de Cs1x is dat het een alleskunner is. Al zijn analoog imiteren en GM/GX geweld heb ik niet nodig, dat heb ik in andere synths. Zijn trance-arpeggio's zoek ik ook niet. Ik vraag me dus af of ik voor mijn budget dan geen synth kan vinden die al die toeters en bellen niet heeft, maar dan uitgebreider op het gebied van pads en strings is.

Volgens mij kun je zat ROMpler achtige dingen vinden voor 175 euro, je kunt voor dat geld al een QY70 of 100 kopen.

Wat de QY70 heeft, is niet direct wat ik een keys noem. :)

ROMplers zijn voor mij OK, als ze maar editeerbaar zijn zodat ik niet vastzit aan presets.

Ik denk dat het wel eens de SY22 kan gaan worden. Poor man's Wavestation. :)

Een Cs1x is geen speelgoed, en ik denk in jouw prijsklasse het beste alternatief.
Het is een alleskunner.
En misschien lukt het je wel z'n broertje de Cs2x te pakken te krijgen, die kan nét iets meer.
Ik denk wel dat ze aan je (door een beperkt budget)eisen kunnen voldoen.
Ik heb ze beiden gehad. Oordeel niet voordat je er op gespeeld hebt :)

klopt de CS1X komt uit een tijd waar ze nog een goede synth konden maken :engel:
En idd vanaf papier is het moeilijk beoordelen of iets klinkt of niet.

EVO: ik heb ook gezegd dat ik niet wou bedoelen dat een CS1x speelgoed is. Ik vind enkel dat hij er zo uitziet, en dat trekt me niet aan, dat inspireert me niet. Uiterlijk vind ik het een afknapper in mijn studio. Bijkomend "probleem" met de Cs1x is dat het een alleskunner is. Al zijn analoog imiteren en GM/GX geweld heb ik niet nodig, dat heb ik in andere synths. Zijn trance-arpeggio's zoek ik ook niet. Ik vraag me dus af of ik voor mijn budget dan geen synth kan vinden die al die toeters en bellen niet heeft, maar dan uitgebreider op het gebied van pads en strings is.

Dus als een synth goed klinkt maar er niet uit ziet dan komt
die bij jouw niet de Studio in :D

Hij mag charmant lelijk zijn (ik héb een philicorda), maar het uiterlijk moet mij aanspreken in zijn mooiheid of lelijkheid. Is dat zo raar? Bij gitaren valt men over het uiterlijk van het laatste boutje en randje, dus waarom zou je een synth dan niet laten staan als het uiterlijk je totaal niet aanstaat? Muziek maken is inspiratie hebben, en als ik op een voor mijn smaak foeilelijke bak moet kijken, heb ik minder inspiratie.

In mijn vorige post moest "een keys" dus "een keyboard" zijn, vooraleer iemand weer over mijn spelling valt. En Vinnieq, is het jou ook opgevallen dat ik gisteravond niet eens meer heb gereageerd in deze draad? Je opmerking was dus niet alleen ongevraagd, ze sloeg ook nog eens nergens op. Ik vraag gewoon ideetjes voor synths die aan mijn eisen voldoen binnen mijn budget. Dank aan degenen die mij zo'n voorstellen hebben gegeven, zij hebben mij wél vooruit geholpen in mijn zoektocht.

Hij mag charmant lelijk zijn (ik héb een philicorda), maar het uiterlijk moet mij aanspreken in zijn mooiheid of lelijkheid. Is dat zo raar? Bij gitaren valt men over het uiterlijk van het laatste boutje en randje, dus waarom zou je een synth dan niet laten staan als het uiterlijk je totaal niet aanstaat? Muziek maken is inspiratie hebben, en als ik op een voor mijn smaak foeilelijke bak moet kijken, heb ik minder inspiratie.

In mijn vorige post moest "een keys" dus "een keyboard" zijn, vooraleer iemand weer over mijn spelling valt. En Vinnieq, is het jou ook opgevallen dat ik gisteravond niet eens meer heb gereageerd in deze draad? Je opmerking was dus niet alleen ongevraagd, ze sloeg ook nog eens nergens op. Ik vraag gewoon ideetjes voor synths die aan mijn eisen voldoen binnen mijn budget. Dank aan degenen die mij zo'n voorstellen hebben gegeven, zij hebben mij wél vooruit geholpen in mijn zoektocht.
Man ga toch lekker muziek maken met je 1000 euro nieuwe spulletjes in je mooie huis met je drukke baan. Dat gezever over een budget van 170 euro is lachwekkend. Je reactie op mensen die kennelijk iets voor 290 euro aanbieden (ik niet ) helemaal. Vandaar mijn opmerking. Vanavond maar om 22:00 uur naar bed, beetje uitslapen en wat minder hard werken. Dan hoef je voortaan niet meer zo te happen naar de wereld.

Vinnieq, als ik een budget heb van max 170€ heb ik een budget van max 170€. Veel simpeler kan het toch niet zijn?

Ik snap echt niet wat jouw probleem is met het feit dat ik mezelf een maximumbudget opleg.

Maar als je geen synthesizer binnen mijn budget kan voorstellen, ga dan alstublieft elders posten in plaats van mij hier te zeggen hoeveel ik aan mijn hobby mag uitgeven.

Ik denk niet dat mensen zich druk maken over een boutje op een
gitaar van 170 euro :D dan gaat het wel om bedragen rond de 2500 euro
en ja dan kun je er over vallen maar dan nog.
Ik hou ook wel van een studio die er strak uitziet maar het moet
geen museum worden.

Uit eigen ervaring (oa een aantal dat hier al genoemd is): JX8P, JX-3P, geen Poly800 (met of zonder Moogslayermod), geen Kawai K4, denk eens aan een K-Station, DW6000, Roland D5, 10, 20, Yamaha DX7 (Eno!). Ik heb geen probleem met jouw maximum budget. Je maakt het je zo alleen wel erg moeilijk en voor een klein beetje meer krijg je veel meer synth en kwaliteit. Maar goed, dat is natuurlijk helemaal jouw beslissing.

Ik geef vinnieq wel gelijk als je voor 200 of 250 Euro een synth kunt
kopen die voldoet aan wat je zoekt dan zou ik dat zeker doen.

Ik geef vinnieq wel gelijk als je voor 200 of 250 Euro een synth kunt
kopen die voldoet aan wat je zoekt dan zou ik dat zeker doen.

Een Korg T3EX, dat is is toch een M1 met meer mogelijkheden he? Daar kan je wel de nodige pads en strings mee maken lijkt me. Alleen weet ik niet of dat doenbaar is op het apparaat zelf. Is het programmeren van die dingen een beetje duidelijk of niet?

Hij ligt uiteraard wel eerder bij die 250€; ik weet niet of hij de meerprijs tov een Yamaha SY22 voor mijn toepassing waard is?

Aan de andere kant, in die prijscategorie komen de JX8P enzo ook in aanmerking. Keuzes, keuzes. Ik heb nu in ieder geval al veel mogelijkheden, dus dit draadje heeft me zeker al geholpen. Binnenkort maar eens een keuze maken...En dan lekker gaan spelen met die bakken natuurlijk.

Een Korg T3EX, dat is is toch een M1 met meer mogelijkheden he? Daar kan je wel de nodige pads en strings mee maken lijkt me. Alleen weet ik niet of dat doenbaar is op het apparaat zelf. Is het programmeren van die dingen een beetje duidelijk of niet?

Hij ligt uiteraard wel eerder bij die 250€; ik weet niet of hij de meerprijs tov een Yamaha SY22 voor mijn toepassing waard is?

T3 http://www.synthmania.com/t3.htm

M1 http://www.synthmania.com/m1.htm

Status
Please reply by conversation.
Back