goedkope synth voor warme pads en strings

Status
Please reply by conversation.
Ik ga vanavond een paar goedkope bakken beluisteren, en dan voor mezelf beoordelen of ik de meerprijs van de 250€ bakken gerechtvaardigd vind. Ik weet nu in ieder geval wat de interessante bakken zijn in de categorie <170€ en de categorie 250€.

Aan de andere kant, in die prijscategorie komen de JX8P enzo ook in aanmerking. Keuzes, keuzes. Ik heb nu in ieder geval al veel mogelijkheden, dus dit draadje heeft me zeker al geholpen. Binnenkort maar eens een keuze maken...En dan lekker gaan spelen met die bakken natuurlijk.

De JX8p is ook niet slecht vind echter dat je deze door een effect unit
moet halen , dit is trouwens met alle pads zo dat effects en een
goed filter de basis zijn voor mooie pads.

Uit eigen ervaring ... geen Kawai K4...
Waarom geen K4? Te metalig? Te dun? Te kil?
Een K4 kan best warm klinken. Heeft geen draaiknoppen, maar is wel stand-alone te editten. Je moet wel diep gaan met een K4 om die warm te laten klinken, maar het kan.
Pads kan dat ding best goed, vind ik. Heeft wel een typische sound waar je wel van moet houden.
Een JX8P is de beste keuze als pad machine voor je budget. Al denk ik dat je mazzel moet hebben om eentje zo goedkoop te vinden.
Ander alternatief is een Proteus keys misschien. Meer een algemene rompler, maar ik weet niet of die zo te vinden is.
Ander minder gebruikersvriendelijk ding is een Ensoniq Mirage. Wel warm maar beperkt.

Ik vond de K4 idd dun, de FX maken wel een hoop goed. De JX8P is heerlijk breed. De bekende 'Soundtrack' preset is volgens mij helemaal wat TS zoekt. De Sync/X-mod lead sounds zijn lekker scherp. Dat haal je allemaal niet uit een rompler. Na de JX-8P en JX10 gehad te hebben (weg wegens ruimtegebrek) werk ik nu met een MKS70+PG800, heerlijk.

Als ik je nog 1 tip mag geven, zou ik nog even de rust nemen om €80 bij te sparen, want voor circa €250 is de keuze zoveel ruimer en dan denk ik dat je iets koopt dat veel beter bij je wensen past. En dan is €250 nog de vraagprijs ook.

Overigens zien ik een AN1x op marktplaats voor €200 staan (vraagprijs).

Ik heb 2 x een An1x via synthforum. Eentje voor 150 euro, en eentje voor 125. Geweldige synth voor het geld...

Een reden dat ik nu wil kopen is het feit dat het aanbod en de prijzen synths in NL veel interessanter zijn, en dat ik dit weekend in NL moet zijn. Anders zou ik inderdaad wat wachten. Maar ik heb ondertussen een paar heel interessante voorstellen binnen het budget, dus ik ga even een shootout doen. :)

Het is zon glijdende schaal, nog iets erbij en voor 275 heb je de echte powerhouse-padmachine van Technics, de WSA1. Extreem diepe synth, editten is goud via het enorme scherm, fx zijn geweldig en de sequencer is een droom vergeleken met de meeste drama's die je in workstations aantreft. Pattern-based, goeie pianola-rol, etc.

Zelfs met een open budget wat boven de duizend kan gaan is de WSA1 geen gekke keus, eerlijk gezegd. Uniek geluid.

Oh, en een puik toetsenbord, twee modulatie-wielen en twee trackerballs die je overal aan kunt koppelen. Hoef je enkel nog een koptelefoon en je komt niet meer buiten :)

Inderdaad, geen 170, maar het kan nooit kwaad dit te weten denk ik. Het verschil met de 170 euro bak is gewoon te groot om de extra 100 te rechtvaardigen. Ik heb veel budgetbakken gehad, maar voor het geld van de tussenbakken had ik beter direct een echt instrument kunnen kopen. Maar goed das achteraf...

Overigens moest ik zelf nog even aan de Yamaha SY-22, SY-35 en TG-33 denken.

Bij mij komt dan toch echt Bit One of een JX3P naar boven...heb ze beide waarvan de Bit in de verkoop staat al een tijdje........
Ik ga morgen eens even wat pics ervan schieten, had ik nog aan iemand beloofd..... ;)

Dit is inderdaad zo herkenbaar. Het stellen van een budget is dan ook eigenlijk wel heel verstandig.

Ja en nee. In 1 keer iets goeds kopen is altijd goedkoper dan een paar keer bijna en dan steeds vervangen. Het is een beetje een puzzel waarbij je vervangen door beter altijd moet incalculeren. Een WSA is een blijver.

Even een positieve reactie afwachten, maar als die er komt, wordt het een JX-8P.

Nu heb ik de laatste tijd vooral "totaal geen reactie" gehad als ik naar een aanbieder van buiten het forum mailde, dus ik hou mijn hart vast...

Ik zal al degenen die mij een voorstel via PM gedaan hebben een PM terugsturen wanneer ik zekerheid heb. Voorlopig zijn jullie immers nog in the running aangezien ik nog geen zekerheid heb over de JX-8P.

Is de JX-8P eigenlijk betrouwbaar? Ik lees hier en daar iets over defecten, maar dat geeft me niet echt een duidelijk beeld van in hoeverre problemen courant zijn.

Ik weet niet op welke en waar jij geboden hebt, maar in ieder geval niet op degene die ik op het oog hebt. Dan ging je bod namelijk niet veel nut gehad hebben. :)

Maar goed, ik had dus een vraag gesteld over de betrouwbaarheid van die dingen.

Status
Please reply by conversation.
Back